Strona 5 z 6

: ndz sty 23, 2005 13:06
autor: Dziadoo
Jeszcze jedno pytanie dotyczace silnika z takim gaznikiem: na czym polega regulacja takiego silnika?? Poprzednio mialem maluszka i tam regulowalo sie prawie wszystko? A W Golfie? Reguluje sie luzy zaworow, zaplon, itd?

: czw wrz 15, 2005 22:33
autor: SebastianZelek
Ja mam podobny problem z gaźnikiem. Po wnikliwych oględzinach stwierdziłem, że obroty falują ponieważ siłownik 3-położeniowy nie ustawia się dobrze.
Siłownik 3-położeniowy(auto z klimą - siłownik 4- położeniowy), to jest ten duży okrągły przedmiot na którym umocowany jest układ elektroniczny do którego wpinasz szeroką czarną wtykę. Z drugiej strony siłownika wystaje około 8-mio milimetrowy pręt, który ma za zadanie przestawiać przepustnicę(dlatogo to się nazywa siłownik).
Uruchom silnik, wyjdź z auta i poprostu ręką, delikatnie zacznik wpychać ów pręt do środka (w stronę chłodnicy).Powinieneś znajść takie położenie, że obroty silnika się ustabilizują.

[ Dodano: Pią Wrz 16, 2005 00:39 ]
Siłownik ten jest sterowany podciśnieniem, z kolei podciśnienie dopuszczane jest przez elektrozawory. Teraz trzeba ustalić czy układ podciśnieniowy jest nieszczelny( wężyki i membrama w siłowniku), czy elektrozawory nie otwierają się i nie dopuszczają podciśnienia, czy też sterowanie tymi elektrozaworami padło. Ale doszedłem do wniosku, że skoro ręcznie zasteruję siłownikiem i obroty się stabilizują to znaczy, że układ ciśnieniowy jest nieszczelny bądź membana w siłowniku padła.
Teraz będę sprawdzał właśnie ten siłownik 3-położeniowy pod względem szczelności membamy, ale zejdzie mi trochę nad tym bo muszę skołować pompkę próżniową.
Jak ktoś zna inną przyczynę, niech podpowie.

: ndz paź 09, 2005 08:37
autor: abc
Po pierwsze w 2EE to co reguluje obrotami to nazywa się nastawnikiem przepustnicy i położeń może mieć wiele. Siłownik 3 i 4- położeniowy występuje tylko w gaźniku 2E2.
Membramę w nastawniku można sprawdzić bez wymontowywania. Macha podniesiona, wyłaczamy silnik i w miarę szybko zaglądamy co wykonuje nastawnik. Ma on teraz maksymalnie się podciągnąć aby całkowicie domknąć przepustnice i przytrzymać około 5 sek. Następnie usłyszysz kliknięcie przekaźnika w sterowniku który otworzy zawór w nastawniku i trzpień wysunie się maksymalnie do rozruchu. Jeżli tak sie nie dzieje to można przypuszczać że membrama jest nieszczelna.

: ndz paź 09, 2005 09:13
autor: Kapibara
ja tez mam problem z tym gasznikiem nororycznei spadaj mi obroty jak dodam i puszcze gaz. po jakims czasie wracaja dopiero na wlasciwe pali tez wiecej. dzieje sie tak i na lpg i na benzynie

: pn paź 10, 2005 17:42
autor: grzesiekl
a u mnie brak ssania automatycznego zaraz po odpaleniu bardzo amle obroty ma albo nawet gasnie jak sie rozgrzeje jest oki .:(

: pn paź 10, 2005 22:33
autor: Kapibara
grzesiekl pisze:a u mnie brak ssania automatycznego zaraz po odpaleniu bardzo amle obroty ma albo nawet gasnie jak sie rozgrzeje jest oki .

niebieski czojnik z przodu 100%


mi dzis kilka razy zgasl, naprawde nikt nei wie co to mzoe byc??? ze jak sie wysprzegli autko to spadaja obroty do 0

: czw paź 13, 2005 07:55
autor: 15XI80
Dziadoo pisze:UDALO SIE!! GOLFIK ZNOWU ZYJE!!

kupilem na szrocie nastawnik za 100 zl z Vectry z '91 r. Wlasnie wrocilem z jazdy probnej - chodzi po prostu wspaniale :) Jeszczer raz wszystkim bardzo dziekuje!!

Pozdrawiam!!

Panowie potrzebuje rady!

Silnik RF, automat- obroty faluja i skacza na jalowym i jak ruszam bez gazu cale auto sie trzesie, podobnie przy cofaniu i postoju. Z rury co jakis czas slychac takie "pfff".

Co bylo juz zrobione:
- wymieniony rozrzad
- ustawiony zaplon
- nowe swiece i aku
- analiza spalin ok

Sam nie wiem co to moze byc, nie moga sie z tym uporac w Bosh service ani w innych zakladach :-(

Bardzo prosze o pomoc w tej materii bo mam dosc!!

: czw lis 03, 2005 17:35
autor: grzesiekl
uff udalo mi sie kupić gaznik za 70zł :) z ogloszenia w anonsach i jest oki ssanie jest ale jest inny problem podczas przelanczania z gazu na bęzyne przy szybszej jeździe potrafi zgasnąć :(. nieraz po odpaleniu na benzynie obroty mu delikatnie faluja tazk z 900 na 1100 nieraz tez zgasnie i w tedy jak odpale to jest cool na gazie tak czy siak jest cool.

: pt sty 20, 2006 02:17
autor: Hector
witam !
mam ten sam probem i dosc 2ee co zamiast 2ee pasuje ??
Pozdr !!!

: pn mar 15, 2010 23:32
autor: mirus45
Proszę serdecznie o pomoc co do gaźnika 2ee. W mojej jettcie przy uruchamianiu ciepłego silnika, zaczyna on mimowolnie nabierać ogromnych obrotów które ustępują stopniowo dopiero po kilku sekudach. Podobny problem mam podczas jazdy. Po wciśnięciu pedału gazu ponad około połowę silnik nie schodzi z obrotów lecz cały czas przyspiesza. Na autostradzie to mam tempomat (niestety). Na biegu w trakcie jazdy to on tak może cały czas. Po wciśnęciu sprzęgła obroty znowu dochodzą do poziomu opisywanego podczas uruchamiania silnika i tak samo spadają po kilku sekundach. Czytając wszystkie posty doszedłem do wniosku że może to być wina nastawnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Czy po wymianie tych rzeczy auto będzie zachowywać się normalnie czy przyczyna leży w czymś innym? Bardzo proszę o pomoc

: wt mar 16, 2010 09:33
autor: Lipek81
mirus45, niezły odkop zrobiłeś. Poszukaj na forum, już kilka razy pisałem co i jak. Wpisz na dole w szukajce "Nierówne obroty PN". Będziesz miał cały długi wątek na ten temat.

: czw cze 03, 2010 10:58
autor: Czarson
wie może ktoś od czego jest element nr8 na załączonym rysunku w gażniku na tym schemacie
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
kabelek od te wtyczki mi się urwał i nie wiem od czego to jest

: czw cze 03, 2010 11:31
autor: Lipek81
wie może ktoś od czego jest element nr8 na załączonym rysunku w gażniku na tym schemacie??
http://www.google.pl/imgr...%26tbs%3Disch:1
kabelek od te wtyczki mi się urwał i nie wiem od czego to jest - adres nieprawidłowy....

: czw cze 03, 2010 14:26
autor: Czarson
Lipek81, już powinno latać
więc od czego to jest????? albo jakiś opis cały gażnika pierburg 2EE, każdego elementu