Strona 5 z 126

: wt cze 20, 2006 20:26
autor: KamilW
http://allegro.pl/item110936178_gaznik_ ... t_fso.html to dobry pomysl na zakup... tylko sie o niego nie pozabijajcie :) nie warto za niego dac wiecej niz 30 zl. O ile jest sprawny :)
fibolek pisze:Za zregenerowanego Webera(bo nowego raczej dostać graniczy z cudem) wołają 200-250 ze
a pocoz ci regenerowany??? Jego regeneracja sprowadza sie do kupienia zestawu z przepustnica i tulejkami i wymiana... koszt to bagatela 8 zl... pozatym iglica i zawor - 6 zl... no i uszczelki (nie wiem czy kogos wogole na nie stac :) ) fibolku tam nie ma sie co zepsuc!!!!! Nie wiem kto chce tyle za regenerowanergo ale chyba ma cos z glowa za przeproszeniem ... polaz po allegro
Archeosik pisze: Mam pytanie, czy ten gaznik podejdzie?
http://moto.allegro.pl/sh...?item=110053008

Obecnie mam Keihin II, tyle, ze obroty plywaja, autem szarpie i wogole. Nie da sie go wyregulowac
za ten gaznik cena minimalna to 100 zl i powiem ze gdyby nie ten silownik to bylaby to fajna opcja... odpadla by poprawa tego gaznika...
http://allegro.pl/item111276588_mixer_g ... aznik.html to dla tych co maja gaz :) zeby sobie oszczedzic problemow z mixerem :) obecnie na allegro nie ma za wiele ofert ale zdarzaja sie takie jak ta na ktorej ja kupilem swojego za 5 zl :) i tak jak mowilem... nie oplaca sie dawac za taki gaznik 100 zl, bo go mozna miec za 5 zl... :) takze spokojnie z licytowaniem :)

[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 20:28 ]
http://allegro.pl/item109709403_gaznik_do_poloneza.html ta oferta jest nawet w miare dobra... tylko poproscie o liste usterek :) no i kto pierwszy ten lepszy :pub:

: wt cze 20, 2006 20:31
autor: Archeosik
Jesli chodzi o miksery LPG, to na stronie http://www.miksery.pl mozna kupic nowe miksery. Ew. miksery na zamowienie, ale jest sporo z roznymi srednicami palnikow.

: wt cze 20, 2006 22:22
autor: typ_17
Ja wiem gdzie stoi 125p z weberkiem, jak ktos chce to sie zapytam o $

aa i jeszcze jedno, moze ktos pomysli nad zesprzęgleniem dwóch weberów? hmm

: wt cze 20, 2006 22:37
autor: Archeosik
Witam.
Wiec tak, droga kupna zanabylem gaznik od poloneza (34S2C). Mechanicznie otwierana 2 przepustnica + zawor ZHS.


W zwiazku powyzszym mam 3 pytanka:

1. Czy (i jesli tak, to gdzie) podpiales podcisnieniowy przewod od aparatu zaplonowego?
2. Jakie macie koncepcje na podpiecie zaworu ZHS? (od cewki)?
3. Pytanie glownie do Bodzia:

Na stronie http://www.fso.inds.pl/portal/index.php ... &Itemid=29 jest widoczny rysunek gaznika.
Ma on 3 krocce do podpiecia wezykow z paliwem:
1. Zasilanie paliwem (przy zaworze iglicowym).
2. Powrot paliwa (przy zaworze iglicowym)
3. Krociec pod zbiorniczkiem paliwa (na rysunku przechdzi kolo niego kreska od literki C).

Co do niego podpiac?

A tak swoja droga, to wydaje mi sie, ze gaznik uda sie bez przerobek zamontowac na orginalna flansze od gaznika Keihin II, ale szczegolowe informacje podam dopiero w sobote.

: wt cze 20, 2006 22:38
autor: KamilW
typ_17 pisze:aa i jeszcze jedno, moze ktos pomysli nad zesprzęgleniem dwóch weberów? hmm
tylko po co?

: wt cze 20, 2006 23:10
autor: Kubus20
KamilW pisze:A druga sprawa to czy ktos ma dojscie do frezarki numerycznej zeby mozna bylo wykonac kilka kryz jakbyscie chcieli tez montowac takie gazniki u siebie.
Co do tej frezarki to mógłbyś pogadać z gościami z forumowiczami Fiat&Furious. Oni robią takie rzeczy, bo na przykład przy swapowaniu do malucha silnika 1.1 z seja wiem że robili takie flansze pomiędzy skrzynię od malucha, a silnik od seja.
Tyle ze swojej strony wymyśliłem.

: wt cze 20, 2006 23:40
autor: gulba
a ja takie gażniki na złom targałem :-(

: śr cze 21, 2006 00:17
autor: dEDOs22
:food: co z tą fotoporada bo podjarał mnie ten projekt :hmm:

: śr cze 21, 2006 05:45
autor: bodzio_j
Archeosik, Niestety nie otwiera mi się stronka którą podałeś, więc nie do końca jestem pewien o co chodzi, mogę się tylko domyślać.
Ale spróbuję.
Prawdopodobnie mylisz zawór ZHS ( Zawór Hamowania Silnikiem) z elektromagnetycczną dyszą wolnych obrotów, to są dwie zupełnie różne sprawy.Dysza to nic innego jak elektromagnes który po wyłączeniu zapłonu ma za zadanie odcinać dopływ paliwa.Zapobiega to powstawaniu samozapłonów.Zakończona jest konektorkiem męskim i możesz podłączyć ją do cewki -tak miałem.W momencie przekręcenia kluczyka pojawia się tam napięcie i otwiera dyszę.
Zawór ZHS to urządzenie które znajduje się z tej strony co dysza główna. Jest to kawałek odlewu przykręcony 3-ma śrubkami, a w środku jest dość spora śruba (na śrubokręt).Od ZHS wychodzi nieduży wężyk do komory pływakowej.
Ad.1 Zasilanie paliwem - wiadomo- do pompy.
Ad,2, Powrót - jeśli masz w pompie dodatkowy króciec do tego celu to podłącz właśnie tam, jeśli nie masz to powrót możesz zaślepić, sposobów jest kilka. Ja w fso125 zakładałem kawałek wężyka,zaginałem tak aby był szczelny i już.Znajomy zalutował.
Ad,3, Pisząc o zbiorniczku masz na myśli zapewne komorę pływakową.
W fso jeden króciec powietrzny połączony był z kolektorem ssącym - otwierał zawór-zaślepić.
Trzeci do aparatu zapłonowego ( regulator podciśnieniowy)

: śr cze 21, 2006 09:14
autor: KamilW
Archeosik pisze:Czy (i jesli tak, to gdzie) podpiales podcisnieniowy przewod od aparatu zaplonowego
przewod od aparatu pozostal tam gdzie byl cyli jest podpiety do tego zaworu ktory jest na przewodzie do serwa hamulcow.
Archeosik pisze:Jakie macie koncepcje na podpiecie zaworu ZHS? (od cewki)?
elektrozawor do cewki ale polecalbym zastapienie go normalna dysza ze wzgledu na duza awaryjnosc tego urzadzenia. Co do kroccow masz tu rysunek przedstawiajacy co gdzie i do czego ma byc. Co do podlaczenia paliwa to tak: z pompy podlaczasz do krucca dolotowego a z krucca wylotowego ma isc do baku i tyle filozofii.

[ Dodano: Sro Cze 21, 2006 09:19 ]
Oto zdjecie S2C. Zaznaczylem do czego sa poszczegolne krocce.

[ Dodano: Sro Cze 21, 2006 09:23 ]
dEDOs22 pisze:co z tą fotoporada bo podjarał mnie ten projekt
fotoparada bedzie w przyszlym tygodniu, juz w tej sprawie gadalem z TAZEM i powiedzial ze zrobi co moze i pogada z ygd. A ja niestety w tym tygodniu mam sesje i mnie czas nie puszcza :(

: śr cze 21, 2006 09:47
autor: Archeosik
Witam.
Dzieki za pomoc.
Tak, pomylilem zawor ZHS z elektrozaworem... :)
Dzieki za foto gaznika z opisami kroccow :)
Elektrozawor u mnie wyladuje na jednym przekazniku z elektrozaworem paliwa od instalki gazowej.

A o przewod podcisneniowy od aparatu sie pytalem, bo u mnie jest podpiety pod gaznik :))
A tak swoja droga, to bede jeszcze przerabial swojego Keihina z sterowania podcisnieniowego 2 przepustnica na mechaniczne sterowanie. W chwili obecnej nie otwiera mi sie druga gardziel i lekka *#cenzura#* jest.

W kazdym badz razie zabawa w sobote bedzie :) Napewno opisze co i jak.

: śr cze 21, 2006 10:14
autor: KamilW
Moj maly blad sie pojawil ale juz poprawiam. Yu masz prawidlowy opis podlaczenia. Aparat zaplonowy jednak do gaznika :)

: śr cze 21, 2006 10:19
autor: bodzio_j
Króciec opisany jako "odp. kom. pływ." wychodzący z zaworu ZHS powinien być połączony z króćccem tak samo nazwanym przy komorze pływakowej.Zawór ZHS musi mieć dostęp do ciśnienia atmosferycznego, a połączony jest z komorą pływakową dlatego aby nie zasysał zamieczyszczeń.W gaźniku bez ZHS nie ma odpowietrzenia komory pływakowej.
KamilW, Co do awaryjności elektrozaworu to jeszcze nigdy nie miałem awarii.A gaźników polonezowskich przerobiłem sporo :)
WAŻNE. ZHS trzeba dobrze wyregulować.Ma on wpływ na wolne obroty.W czasie postoju podaje paliwo do wolnych obrotów co w połączeniu z paliwem podawanym przez dyszę wol. obr. daje odpowiednią dawkę.Natomiast w czasie hamowania silnikiem zamyka się i zmniejsza ilość paliwa zasysanego przez silnik co skutkuje zmniejszeniem zużycia.

: śr cze 21, 2006 11:28
autor: TAZ
Zastanawiam się czy całego tematu nie przenieść do FAQ, a zostawić tutaj tylko odnośnik.