Strona 5 z 8

: ndz lut 19, 2006 12:32
autor: Panther
Tak czytam czytam i czytam i zglupialem. Chcialem wywalic kata bo wydaje mi sie ze juz jego zywot dobiega konca. Moje pytanie brzmi czy w moim golfie (2.0 gti 8v typ: 2e) sonda jest przy kolektorze czy przy katalizatorze.
Pozdrawiam

: ndz lut 19, 2006 12:45
autor: Paweł NPI
Panther pisze:Tak czytam czytam i czytam i zglupialem. Chcialem wywalic kata bo wydaje mi sie ze juz jego zywot dobiega konca. Moje pytanie brzmi czy w moim golfie (2.0 gti 8v typ: 2e) sonda jest przy kolektorze czy przy katalizatorze.
Pozdrawiam
To musisz zajrzeć pod autko i zobaczyć, Jeśli będzie w kacie to będziesz widział bo sonda jest wtedy do niego wkręcona.

: ndz lut 19, 2006 13:05
autor: piotr1979
moja byla przed katem i wszstko strzelil h...u....j

: ndz lut 19, 2006 19:00
autor: Panther
piotr1979 pisze:moja byla przed katem i wszstko strzelil h...u....j
To nie rozumiem...w takim razie nie masz w kacie i sie wszystko porabalo???

: ndz lut 19, 2006 19:21
autor: piotr1979
Panther pisze:
piotr1979 pisze:moja byla przed katem i wszstko strzelil h...u....j
To nie rozumiem...w takim razie nie masz w kacie i sie wszystko porabalo???
w sumie to tez tego nie rozumiem bo czytalem i z opowiesci na forum doszedlem do wniosku ze moge go wywalic -i okazalo sie ze nie mozna bo sonda i tak glupieje.a masz gaz w swoim ?jak masz to tym bardziej nic nie rob.

: ndz lut 19, 2006 22:13
autor: piter_s
a czy sonda ma coś wspólnego z pracą silnika na gazie????.
mi się wydaje że nie, ustala skład mieszanki paliwowo powietrznej.
pozdro.

: ndz lut 19, 2006 22:20
autor: wojteks
a czy sonda ma coś wspólnego z pracą silnika na gazie????.
mi się wydaje że nie, ustala skład mieszanki paliwowo powietrznej.
pozdro.
zależy od instalacji, sterownik gazu powinien na podstawie wskazań sondy regulować silnikiem krokowym skład gazu lub wpływać na sekwencyjny wtrysk gazu a dla ECU silnika podawać sygnał jakby sonda pracowała poprawnie

: ndz lut 19, 2006 22:21
autor: Panther
zdębiałem na maksa...w sumie osoby ktore wywalily kata chwala sobie to gdyz lepiej chodzi autko...ale nic nie znalazlem na forum o moim silniku i teraz nie wiem...

: ndz lut 19, 2006 22:36
autor: piotr1979
Panther pisze:zdębiałem na maksa...w sumie osoby ktore wywalily kata chwala sobie to gdyz lepiej chodzi autko...ale nic nie znalazlem na forum o moim silniku i teraz nie wiem...
daj se spokoj z glupotami to byl moj blad a jak masz zapchany katalizator to poszukaj nowego ,uzywanego albo nie wiem co.ja juz kupilem orginalny od gti taki jak mialem.udalo mi sie kupic za 150zl na allegro i jak dostalem paczke to zglupialem-absolutnie zadnego zluzycia-widac przez niego wszystko!!! w tygodniu go zakladam tylko sondy jeszcze nie mam.
a szczerze mowiac balem sie otworzyc paczke zeby czasem tam jakies zapchanej kichy nie bylo.bylem mile zaskoczony.
a jak masz kata w porzadku to go nie dotykaj bo roznie to bywa.

: ndz lut 19, 2006 22:42
autor: Panther
narazie nic nie ruszam...moze cos uzytkowanicy takiego silnika jak ja mam cos powiedza. Oznaczenie 2e pozdro

: ndz lut 19, 2006 23:49
autor: maro
Kilka postow wyzej pisalem ze jest wporzadku, ale 3 dni temu stalo sie to samo, prawie 10 miesiecy na gazie bez kata i padla, podobno to tez przez to ze kata nie ma, sonda w kacie, a byla nowa miala jakies 2 miesiace :grrr: Silnik tylko 1.4

: pn lut 20, 2006 10:15
autor: piotr1979
Panther pisze:narazie nic nie ruszam...moze cos uzytkowanicy takiego silnika jak ja mam cos powiedza. Oznaczenie 2e pozdro
2e czy ady to prawie to samo.wiem na 100% ze mamy takie same katy.

[ Dodano: Pon Lut 20, 2006 09:17 ]
maro pisze:Kilka postow wyzej pisalem ze jest wporzadku, ale 3 dni temu stalo sie to samo, prawie 10 miesiecy na gazie bez kata i padla, podobno to tez przez to ze kata nie ma, sonda w kacie, a byla nowa miala jakies 2 miesiace :grrr: Silnik tylko 1.4
jakie masz objawy?jak sie zachowuje?

: pn lut 20, 2006 11:10
autor: maro
Zachowywal sie tak ze duzo palil, sonda raz pracowala raz nie, zawieszala sie, ale ja mam jeszcze nie szczelny uklad przed sonda wiec moze zlozylo sie na to kilka czynnikow, montowalem juz 2 sondy, najpierw taka z allegro za 130 zł potem taka z Boscha za 350 zł, oby dwie poszly, teraz wogole nie chodzi i auto dusi sie bo dostaje za duzo paliwa

Dzisiaj jeszcze bylem u paru tłumikarzy i elektronikow i kazdy powiedzial mi ze nie ma wplywu na to czy jest katalizator czy go nie ma, sonde jedynie moze uszkodzic bardzo duza temperatura spalin ktora powstaje wskutek zlej mieszanki gazu i powietrza (ubogiej), natomiast jezeli ktos ma 2 generacje to jest to niemozliwe, nie ma tez znaczenia czy sonda jest w kacie czy przy kolektorze, wiec moim zdaniem u ciebie to byl akurat przypadek. Ja nie zakladam kata bede szukal przyczyny gdzie indziej dlaczego padla mi nowa sonda

: pn lut 20, 2006 18:21
autor: Jackq
tak czytam i się zastanawiam, miałem montować strumienicę, kupiłem jakąś na allegro za 50zł, a zresztą zacznę od początku. Mam gofra 3, poj. 1.8 '92r. silnik ABS + instalka LPG. Niedawno spawałem tłumik koncowy i podłączenie od strony środkowego, rdza wyżarła dziurkę :bajer: , na wiosnę wywalę środkowy i wymienię końcowy, a teraz chciałem wymienić kata na strumień. Z tego co wyczytałem w ks. serwisowej sonde mam przed katem. Teraz mili Panowie, radzcie, co robić wywalić starego kata, który wygląda naprawdę już tragicznie, przynajmniej z zewnatrz i dać ta strumienice http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85798675 , czy kupic gdzies kata, choc szkoda mi juz tych 50zl. Nadmienię, że raczej jeżdże na gaziku :blush:
Ja jestem w tym zielony, autko mam od wiosny '05 :-P