Strona 5 z 6

: pt lut 03, 2006 12:44
autor: Pinhead
Po wymianie mam na podziałce może 1mm pod max. Spadnie troche po 10kkm ale nigdy nie zejdzie pod minimum więc dolewać nie trzeba. Inna sprawa że mam prawie nowe (ok.15kkm) uszczelniacze zaworów. Przed wymianą była niebieska zasłona dymna po przygazówce :crazy: Poprzedni właściciel nieco go zapuścił :grrr:

ps. żle się wyraziłem w poprzednim poście. Nic nie bierze oleju = nic nie trzeba dolewać.

: pt lut 03, 2006 13:05
autor: homsky
TheGwiazdor pisze:Teoria teorią a rzeczywistość jest taka że i na zwykłej i skróconej skrzyni prędk. max jest bardzo podobna.

Z tym że krótka max osiąga na 5 biegu a na zwykłej skrzyni na 4-tym. Wrzucając 5 już nic więcej nie wydusimy. Chyba że rzucimy się z przepaści to może coś więcej pójdzie.

Bo jakby miał osiągnąć te 209 to chyba nie ma takiej góry żeby tyle pojechał

A dla RP odpowiednie obroty to 2700-3500/3700 Przy 3250 RP ma chyba max moment osiągnięty a przy 5250 ma max moc.
Wszystko co napisałes sie zgadza, dłuższa 5-tka wcale nie spowoduje że RP poleci 210km/h, to tylko teoretyczne obliczenie jaką predkośc miałby przy 5250obr na 5-tym biegu hehehhehe! 90-kucyków pozwala sie rozpedzic na prostej do 170-180 i koniec! Dłuższa 5-tka w skrzyni 4T pozwala tylko zmniejszyc obroty silnika i może zaoszczedzić w trasie z 0,5 litra paliwa i tyle! Ale jak to w zyciu bywa zawsze jest coś za cos, skrzynia AUG daje lepszą dynamikę, a 4T więcej komfortu w trasie (ciszej) i może troche mniejsze zuzycie paliwka.

Maksymalny moment jest uzyskiwany przy 3000obr i najlepiej silnik sie czuje w pobliżu tych obrotów, tylko w codziennej eksploatacji trudno jeździć trzymając cały czas 2500-3500obr , dlatego ten zakres pozwoliłem sobie rozszerzyc trochę do bardziej realnego zakresu!

TheGwiazdor pisze:Ta i jeszcze napisz że na LPG od wymiany do wymiany stan stoi równiutko jak nie wiem co.
Może cię zdziwię , ale ja mam 260tys przejechane , mam LPG i od wymiany do wymiany nie dolewam nawet 100ml oleju!

: pt lut 03, 2006 13:30
autor: Gwiazdor
homsky pisze:
TheGwiazdor pisze:Ta i jeszcze napisz że na LPG od wymiany do wymiany stan stoi równiutko jak nie wiem co.
Może cię zdziwię , ale ja mam 260tys przejechane , mam LPG i od wymiany do wymiany nie dolewam nawet 100ml oleju!
Nie mówię że trzeba dolewać ale na pewno stan nie jest jednakowy po 15tys tym bardziej jak masz LPG.

: pt lut 03, 2006 13:43
autor: homsky
TheGwiazdor pisze:Nie mówię że trzeba dolewać ale na pewno stan nie jest jednakowy po 15tys tym bardziej jak masz LPG.
No może ze 3mm na bagnecie jest tego oleju mniej po 10tys km.

P.S. A tak na marginesie - bardzo ładnie sie prezentuje Twój Golfik, żadnych zbędnych tuningów optycznych, a autko super wyglada - gratulacje!

: pt lut 03, 2006 13:47
autor: Gwiazdor
homsky pisze:
TheGwiazdor pisze:Nie mówię że trzeba dolewać ale na pewno stan nie jest jednakowy po 15tys tym bardziej jak masz LPG.
No może ze 3mm na bagnecie jest tego oleju mniej po 10tys km.

P.S. A tak na marginesie - bardzo ładnie sie prezentuje Twój Golfik, żadnych zbędnych tuningów optycznych, a autko super wyglada - gratulacje!
Dzięki.

Czeka na dalsze delikatne zmiany :)

: pt lut 03, 2006 13:48
autor: Skorpion75
Na jakich olejach jeżdżą wasze autka bo ja na GTX Castrola 10w -40 i niestety między wamianami to 4 l muszę dolać. I jeszcze jedno pytanko czy 150 zyla za kompletny lekko używany wydech z chromowaną końcówką kat. i środkowym to dobra cena ??

: pt lut 03, 2006 13:53
autor: Gwiazdor
Skorpion75 pisze:Na jakich olejach jeżdżą wasze autka bo ja na GTX Castrola 10w -40 i niestety między wamianami to 4 l muszę dolać. I jeszcze jedno pytanko czy 150 zyla za kompletny lekko używany wydech z chromowaną końcówką kat. i środkowym to dobra cena ??
Weź Sobie wymień uszczelniacze na zaworach i pewnie pierścienie też do wywalenia to nie będzie tyle brał.

I jak nie masz remontu za Sobą to lepiej przejdz na mineral 15W 40 może trochę go uszczelni. I tańszy olej

Ja po remoncie jeżdze na 10W 40 TEXACO

: pt lut 03, 2006 14:23
autor: homsky
Tak jak pisze Gwiazdor : uszczelniacze i pierścionki - 4 litry oleju to juz baaaaardzo duzo! A puki co to faktycznie lej tańszy jakiś 15W-40.

Ja śmigam na LOTOS SEMI 10W-40

: pt lut 03, 2006 14:47
autor: Pinhead
U mnie BP Visco 3000 10W40. A oleje jakie przewineły sie przez ten silnik w ciągu 2 lat to chronilogicznie od sprowadzenia z niemiec do dzisiaj: Castrol motor oil 15W40, płukanie nagaru, Shell Helix 10W40, Castrol GTX 3 Protection 15W40, BP 10W40 :bajer:

: pt lut 03, 2006 15:19
autor: Skorpion75
Wymiana pierścieni + uszczelniacze to jaki koszt?????. Wiem że same uszczelniacze bez zciągania głowicy to max . 200 Pln. Obecnie z kasą krucho więc dolewam i jężdzę ale na minerał to raczej przejdę. A jak nazbieram kasy to zrobię silnik. Teraz przegląd wydech to i tak spore wydatki . Pozdro

: pt lut 03, 2006 16:06
autor: Gwiazdor
Skorpion75 pisze:Wymiana pierścieni + uszczelniacze to jaki koszt?????. Wiem że same uszczelniacze bez zciągania głowicy to max . 200 Pln. Obecnie z kasą krucho więc dolewam i jężdzę ale na minerał to raczej przejdę. A jak nazbieram kasy to zrobię silnik. Teraz przegląd wydech to i tak spore wydatki . Pozdro
Pierścienie to już sporawy koszt bo trzeba zrobić szlif głowicy i uszczelki nowe. Może być tak że uszczelniacze na zaworach wymienisz a nic nie pomoże bo są wyrobione prowadniki zaworów.

Pierścienie powinieneś zrobić za jakieś 500-1200zł w zależności jaki fachman i jakie części oczywiście wymiana obejmuje pełny remont głowicy.

: pt lut 03, 2006 16:28
autor: Skorpion75
Koszty są dość poważne za tyle można kupić całego golfa, dojdzie tylko koszt trasportu. Narazie zmienie olej na inny może uszczelniacze i będę obserwował ile bierze. Za tyle kasy widziałem całe silniki do kupienia.

: pt lut 03, 2006 22:51
autor: Gwiazdor
Skorpion75 pisze:Koszty są dość poważne za tyle można kupić całego golfa, dojdzie tylko koszt trasportu. Narazie zmienie olej na inny może uszczelniacze i będę obserwował ile bierze. Za tyle kasy widziałem całe silniki do kupienia.
Weź mnie nawet nie rozśmieszaj :rotfl:

Za 1000 to już Golfa można kupić :rotfl: Który będzie żarł tyle oleju co Twój. Bez sensu do tego podchodzisz.
Wolałbyś kupić jakieś g... niż mieć auto ze zrobionym silnikiem którym można jeszcze długo pojeździć.

: pt lut 03, 2006 23:30
autor: MikeBer
TheGwiazdor pisze:
Skorpion75 pisze:Koszty są dość poważne za tyle można kupić całego golfa, dojdzie tylko koszt trasportu. Narazie zmienie olej na inny może uszczelniacze i będę obserwował ile bierze. Za tyle kasy widziałem całe silniki do kupienia.
Weź mnie nawet nie rozśmieszaj :rotfl:

Za 1000 to już Golfa można kupić :rotfl: Który będzie żarł tyle oleju co Twój. Bez sensu do tego podchodzisz.
Wolałbyś kupić jakieś g... niż mieć auto ze zrobionym silnikiem którym można jeszcze długo pojeździć.
No za 1000zł Golfa to smiech na sali , ale silnik za te pieniadze to dosteniesz zajebizty !!