1.6 AKL drgawka i powracający błąd przepustnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tolek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 20:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tolek85 » pt maja 07, 2010 13:54

Ja zrobiłem to samo. Wlałem Xeramic i wyjechałem bak. Wcześniej wlewałem STP i brak poprawy. Tankowałem ostatnio tylko 98. Znalazłem też drobne pęknięcie na wężyku od serwa i uszczelniłem. Co ciekawe jest jeszcze gorzej. W przyszłym tygodniu kupuje cewkę.



Mario0104
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 31, 2007 19:34
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Mario0104 » pt maja 07, 2010 21:40

kurcze ale nadal nie wiem co może być przyczyną wyższych obrotów gdy silnik się rozgżeję co zrobić?? czy ktos wie cos na ten temat octacia 1.6 101kM
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 21:41 przez Mario0104, łącznie zmieniany 1 raz.



PiotrekM1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt maja 11, 2010 17:44
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: PiotrekM1984 » wt maja 11, 2010 18:27

Witam,
Mój Golf III 1,4 AEX 1997

Kupiłem kabel na Allegro za niecałe 50zł, program VAG-COM 409.1 i podłączyłem do laptopa:
VAG - błąd 00533 - Idle Speed Regulation
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
Kasowanie błędu - na wyłączonym silniku się kasuje, jednak po rozruchu od razu powraca.
Z wydechu przy mocniejszym wciśnięciu gazu czarny dym i czarna plama na asfalcie.
Sonda lambda po wykręceniu cała w czarnej sadzy.
Po wykręceniu obudowy filtra powietrza - podstawa tej obudowy i przepustnica całe obryzgane czarną cieczą, że aż po silniku pociekło i myślałem, że z michy olej ucieka..
Obroty na zimnym - 900-1000 nie falują,
Obroty na ciepłym - ok. 760-820, nie falują. Bywało czasami, że dławił się podczas podjeżdżania do skrzyżowań (niejednokrotnie gasł) obroty spadały. Gdy daję na wolne obroty podczas postoju, wskazówka obrotomierza opada nawet do 600 i powraca na poziom prawidłowy ok 750, przy czym czuć drganie.
Spalanie zwiększyło się z 6,5litra do 8litrów.
Temperatura: wskaźnik temperatury i vag dają te same temperatury, więc czujnik temp. ok. Jakiś czas temu wymieniałem termostat bo cuda działy się z temperaturą i dużo palił.

To wszystko co zauważyłem w Golfiku.
Co mam robić w pierwszej kolejności by zaoszczędzić czasu i kasy? Nie chcę by autko rozkraczyło mi się w trasie... a jest mi bardzo potrzebne.
Z tego co wyczytałem to 1. Wyczyścić przepustnicę i zaadoptować. 2. Pomierzyć sondę lambda, jeżeli nie działa to wymienić.
Jakieś inne sugestie? Z góry dzienks.

Dzisiaj odkręciłem sondę, zauważyłem zaśniedziałe styki gniazda sondy (te od białych przewodów grzałki) ale o ile dobrze wyczytałem to vag nie widzi ewentualnych uszkodzeń białych przewodów. Poczyściłem. Wtyczkę od ECU też. Na stykach po włączeniu zapłonu było ok 12v. Na dwóch pozostałych ok. 0,46v.
Pomierzyłem napięcie na czarnym przewodzie i było praktycznie cały czas ok. 0,45 v, tak samo przy wyższych obrotach... a mierzyłem miernikiem cyfrowym na zakresie 2v.
W samej sondzie coś lata.
Odłączyłem wtyczkę sondy - uruchomiłem silnik - żadnych błędów!!!... później włączyłem ponownie sondę, błędy powróciły. Gdy wyłączyłem silnik i ponownie odłączyłem sondę, błąd 00533 pozostał i doszedł jeszcze jeden 00525 Shareware Version. To Decode All DTCs. 0300 Please REgister/Activate... lub cosik takiego:). Wykasowałem. Włączyłem silnik (bez włączonej wtyczki sondy) - pokazał się tylko 00533 - Idle Speed Regulation
09-00 - Adaptation Limit Surpassed, który w trakcie pracy silnika nie można skasować, natomiast po wyłaczeniu silnika można, jednak po każdym uruchomieniu znowu wraca... i tak w kółko.
Obroty na b. jałowym w VAG 680rpm, przy czym kąt przepustnicy 8,9 stopnia (wraz ze wzrostem obrotów rośnie)
Na tą chwilę wyłaczyłem akumulator, za godzinkę pójdę, podepnę sondę i akumulator i zobaczę co będzie.
Jeszcze pytanko:
Czy warto zawracać sobie głowę taką sondą? : http://www.allegro.pl/item1035577891_so ... _nowa.html lub http://www.allegro.pl/item1035572521_so ... _nowa.html

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 13:12 przez PiotrekM1984, łącznie zmieniany 1 raz.



pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » śr maja 12, 2010 21:54

PiotrekM1984 pisze:Witam,
Mój Golf III 1,4 AEX 1997
Co mam robić w pierwszej kolejności by zaoszczędzić czasu i kasy?
Pozdrawiam
Witam,
Może założyć oddzielny temat lub podpiąć się do tematu, w którym mowa o golfie III z silnikiem AEX, bo ten dotyczy IV silnika 1.6 AKL (jak w temacie) i rozmawiamy tu o "chorobie parkinsona". Będziesz miał większą szansę, że ktoś Ci odpowie, może pomoże i "zaoszczędzisz czas", choć nie koniecznie "kasę".
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » czw maja 13, 2010 12:39

Koledzy czy sonda lambda jak jest uszkodzona lub nie działa prawidłowo to moze spowodowac ze silnik bedzie pracował w trybie awaryjnym i ze bedzie mial dobrana sztywna dawke a tym samym na zimnym silniku bedzie wchodzil na obroty rzedu 800,900 i nie bedzie ssania???

Pozdro


Marcin

Tolek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 20:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tolek85 » sob maja 15, 2010 13:15

Wymieniłem dzisiaj cewkę i drgawka jak była tak jest dalej. Także z całą pewnością to nie cewka :kac:



Mario0104
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 31, 2007 19:34
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Mario0104 » śr maja 19, 2010 00:29

Panowie wiecie jak przeprowadzić prawidłowo adaptację przepustnicy Vagiem w Octavi 1.6 101kM Proszę o dobry opis bo na różnych forach różnie to opisują bedę wdzięczny. I jeszce mam pytanie co może być przyczyną gdy silnik się rozgrzeje obroty wzrastają do 1200 i pojawia się błąd 533 nawet jak go skasuję to po krótkiej jeździe nadal jest ten sam błąd Proszę pomuszcie
Pozdrawim serdecznie :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :green_fuck:



Ths
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lut 04, 2010 12:43
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Ths » śr maja 19, 2010 17:55

Mario0104,
Piszę z pamięci. Moje auto octa 1.6 akl 1999rok

Zapłon włączony, silnik nie pracuje !!!

Wchodzisz do 01 - silnik
potem Bloki pomiarowe
wpisujesz blok 098
klikasz na Switch to basic settings
czekasz ok 1 min
potem Done, go back

wyłączasz zapłon i odpalasz wóz :) obroty powinny spaść do ok 800 obrotów

Oczywiście przed adaptacją wykasuj błędy z kompa

Po adaptacji nie powinieneś mieć obrotów 1200 na jałowym o których pisałeś

Powodzenia



pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » wt cze 01, 2010 17:17

Ths, dopiero teraz przeczytałem Twój post z 2maja.

Po wymianie tego przewodu drgawka znikła? Silnik nie ma tych wahnięć na jałowym biegu?
U mnie nie zauważyłem żadnych pęknięć. Nikt nic nie dorabiał. Jest w oryginalnym stanie.

Dodam, iż po zastosowaniu STP (do wtryskiwaczy) i kilkakrotnej ostrej jeździe, wahnięcia silnika są mocniejsze i częstsze, wiec jak będzie więcej czasu miałem się zabrać za sprawdzenie wtryskiwaczy w jakimś dobrym warsztacie, którego szukam lub po prostu kupić jeden i po kolei wymieniać.

Pozdrawiam



Ths
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lut 04, 2010 12:43
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Ths » wt cze 01, 2010 21:42

hej, drgawka nie zniknęła do końca ale wg mnie jest prawie niezauważalna. Wymieniłem przewody zapłonowe na Beru i ten pzewód do serwa i po tym u mnie ustały te denerwujace drgawki. Coś jednak musi być nie tak skoro są jednak delikatne. wydaje mi się że moze to być pzypadłość o której pisałeś ale nie uśmiecha mi się remontowac głowicy i szlifować zawory. Mnie zadowala stan, który osiągnąłem z prawie nieodczuwalnymi drgawkami. pozdrawiam



Mario0104
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 31, 2007 19:34
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Mario0104 » śr cze 02, 2010 00:42

Proszę o pomoc!!! Co może być przyczyną wysokich obrotów gdy silnik jest zimny to jest ok , ale gdy jest ok 80C to wzrastają do 1200 co może być przyczyną dodam że przy rozgrzanym silniku pojawia się błąd 533 regulacja biegu jałowego wartość dolna. i drugi 557 zwarcie masy Proszę o pomoc Posiadam OCTAVIĘ 98rok 1.6 GLX 101kM Jeszcze raz proszę o pomoc bo mechanicy mają swoją teorię że np sonda.. Dzięki z góry Pozdr. [-o< :cry:
Ostatnio zmieniony śr cze 02, 2010 00:43 przez Mario0104, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr cze 02, 2010 07:09

Mario0104 pisze:błąd 533 regulacja biegu jałowego
zaadoptuj przepustnicę, sprawdź nieszczelności
Mario0104 pisze:557
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252018


Obrazek

Ths
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lut 04, 2010 12:43
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Ths » śr cze 02, 2010 10:18

Przed adaptacją przepustnicy warto jeszcze "wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00)."

U mnie dopiero po wykasowaniu wcześniej wyuczonych wartości przepustnica zaadoptowała się.

Tutaj masz pełny opis:
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr cze 02, 2010 10:56

Ths pisze:U mnie dopiero po wykasowaniu wcześniej wyuczonych wartości przepustnica zaadoptowała się.
czyli tak jak w FAQ opisali
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 104 gości