Strona 5 z 7

: śr gru 14, 2005 11:52
autor: djset
zywotnosc wieksza przy 90C! bo olej lepiej smaruje.
gdyby tak silniki pracowaly caly czas w ruchu (nie bylo by uruchomien), tankowania bez gaszenia i bez dluzszych przestojow (tak jak autobusy w angli w latach '60 kiedy to przez 2 miesiace nie byly gaszone) to mozna by bylo takim golfem zrobic nawet i milion km bez problemu! :D

: czw gru 15, 2005 12:25
autor: Kapibara
no oto moja historia: zakupile mwszystko termostat 29 zl, plyn chlodzacy 7 litrow 43zl, zabieram sie dzis ostro do robotty i jak sie szybko wziolem tak szybko skonczylem. do mojej pompy nei jest sie tak latwo dostac, od spodu jest zaslonieta bodajrze przez paompe wspomagania, a ja troche sie boje demontowac bo nei chce sobie unieruchomic auta. jednak to nie co 1.6 benzyna hgdzie z gkazdej strony byl latwy dostep. w nastepny7m tygodniu buyjam do mechanika i z nim bede robil

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 11:26 ]
ewentualnei jest to pompa cieczy chodzacej do turbiny ale ot nie wazne

: czw gru 15, 2005 14:24
autor: djset
turbina nie jest chlodzona ciecza.

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 13:26 ]
Kapibara pisze:plyn chlodzacy 7 litrow 43zl
i co to za plyn chlodzacy kupiles? wybacz, ale jak na 7l to bardzo tanio i wydaje mi sie ze najlepszej jakosci to on nie bedzie. a moze kupiles plyn zimowy do spryskiwaczy? :D

: czw gru 15, 2005 14:43
autor: Kapibara
hehehe, no turbinka jest chodzona ciecza w moim silniczku a plyn to petrygo:-), trudno powiedziec o jakosci, podobno borygo jest gorsze, a poza tym nei mam kasy i tak kupowalem nie za swoje wiec musialo tak byc. ten drozszy kosztowal 55 za 7 litrow

: czw gru 15, 2005 14:52
autor: djset
nie prawda! nie moze byc chlodzona cieczą! temp turbiny czesto przekracza kilkaset stopni celsjusza, wiec w tych meijscach i w tych kanałach ciecz by sie grzała! a raczej gotowara lub od razu w pare zameiniala!
nie opowiadaj takich głupot, ok?
w jednych z ostatnich MOTORów byl test plynow chlodzacych i petrygo to... zreszta sam doczytaj. ja polecalbym DYNAGEL'a 2000, ale kazdy leje co chce.
pozdro i nei chlodz turbiny ciecza, ok?

chlodzenie

: czw gru 15, 2005 15:09
autor: dominik7
W tym MOTORZE wyszlo ze najlepszy plyn wychodzi z...Tesco.Dynagel wcale nie byl najlepszy...Ale z drugiej strony wielkie koncerny sie wspomagaja.

: czw gru 15, 2005 15:40
autor: Pabloss
termostat wymien i juz

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 14:43 ]
U mnie nie dochodzil do 80 st. i wymieniłem termostat. Było ok i trzymal 90 st. ale teraz dochodzi do 85 st. Cgyba oszykal mnie mechanik i nie dał mi nowego termostatu sam nie wiem. Co myslicie wymieniać jeszcze raz ???????

: czw gru 15, 2005 15:40
autor: Pabloss
termostat wymien i juz

: czw gru 15, 2005 16:03
autor: Kapibara
djset pisze:nie prawda! nie moze byc chlodzona cieczą! temp turbiny czesto przekracza kilkaset stopni celsjusza, wiec w tych meijscach i w tych kanałach ciecz by sie grzała! a raczej gotowara lub od razu w pare zameiniala!
nie opowiadaj takich głupot, ok?
w jednych z ostatnich MOTORów byl test plynow chlodzacych i petrygo to... zreszta sam doczytaj. ja polecalbym DYNAGEL'a 2000, ale kazdy leje co chce.
pozdro i nei chlodz turbiny ciecza, ok?
powinienem cie pojechac za to ze mnie obrazasz ale przeczytaj poprostu to co jest w zalaczniku i wystarczy.




a teraz kolejny problem a raczej historia, bylem u mechanika i kolo raczyl wysc i stwierdzili panowie mechanicy ze termostat jest przy bloku silnika z prawej strony. wszystkie literatury podaja zre jest na pompie wodnej. wiec gdzie jest ten termostat wkoncu?

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 15:08 ]
kurde nei wyslalo calego schematu gdybys jeszcze niedowierzal to moge przeslac caly. hmmmm mechanik tez powiedziel ze nie ma czego stakiego jak pompa cieczy chodzacej turbo.

: czw gru 15, 2005 16:15
autor: hektopaskal
djset: Ciecz wcale nie musi wrzec, nawet przy temperaturze np. 200*C. Wystarczy ze bedzie pod odpowiednio duzym cisnieniem.

: czw gru 15, 2005 19:25
autor: djset
hektopaskal pisze:Ciecz wcale nie musi wrzec, nawet przy temperaturze np. 200*C. Wystarczy ze bedzie pod odpowiednio duzym cisnieniem.
to policz sobie ze wzorow fizycznych pod jakim musi byc cisnieniem by np przy 200st zaczela dopiero wrzec...

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 18:26 ]
Kapibara pisze:powinienem cie pojechac za to ze mnie obrazasz ale przeczytaj poprostu to co jest w zalaczniku i wystarczy
to pojedz mnie, czekam...

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 18:27 ]
dominik7 pisze:W tym MOTORZE wyszlo ze najlepszy plyn wychodzi z...Tesco
to kup z tesco i zobacz co bedzie z nim za rok.

: czw gru 15, 2005 19:31
autor: Kapibara
djset pisze:Kapibara napisał/a:
powinienem cie pojechac za to ze mnie obrazasz ale przeczytaj poprostu to co jest w zalaczniku i wystarczy

to pojedz mnie, czekam...
zalosne widowisko, nei mam zamiaru bo znawca nie jestem sam sie wiele razy pomylilem

problem

: czw gru 15, 2005 20:57
autor: dominik7
djset:stary co ty taki zlosliwy jestes?Plyn z tesco produkuje organika.Fakt faktem ze kupujac markowy plyn kupujesz wartosc marki a nie plynu.Tak jest w wiekszosci przypadkow.

: czw gru 15, 2005 22:31
autor: Tomasz Żaguń
Djset wyluzuj to nie K1 że masz zjeśc przeciwnika ! To jest forum i chęć pomocy innym którzy o nią proszą a nie ring.Naprawdę ludzie troszkę szacunku i wyrozumiałości dla innych.My będziemy lepsi i inni będą dla nas(może) lepsi :kwiatek: .Jednak czasami wychodzi i tak że się staramy a tu żadnej wdzięczności, takie życie :cry: . Pablos wymień ten termostat ale u pewniejszego mechanika. Kapibara termostat jest pod korpusem pompy wodnej zgadza się i jest z prawej strony ( prawidłowo) jak siedzisz za kułkiem a z lewej jak stoisz przed autem :grin: