Strona 5 z 10

: czw lut 11, 2010 16:13
autor: Mati44
Ja mam nadzieje że nie próbowałem coś wykombinować na takim starym obrotomierzu ale nie jest to takie proste chociaż ja nie wiem jak to podłączyć ale na pewno jest to możliwe więc ktoś kto się na tym dość dobrze zna to sobie poradzi tylko trochę wolnego czasu i chęci
PozdraVWiam

: czw lut 11, 2010 18:30
autor: swinkz
Jakby komuś się udało to i ja bym się pisał :D

: czw lut 11, 2010 20:32
autor: ciulalla
Ja jeszcze pogadam ze znajomym może coś wymyśli, ale najłatwiej chyba by było programik mały zrobić i go wgrać o ile jest coś wolnego miejsca.

: czw lut 11, 2010 21:56
autor: Lipek81
Najłatwiej to by sprawdzić, w jakich modelach VW/audi jest taka funkcja i porównać budowę zegarów - moim zdaniem jest duża szansa, że zegary nie różnią się elektroniką od zwykłych, wiec można by wgrać soft z tych z dodatkową funkcją testowania do tych zwykłych.

: pt lut 12, 2010 00:29
autor: AFN140KM
Moim zdaniem sprawa do opanowania, ale należy odróżnić dwie sprawy:
1. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez cewkę i sprężynkę (np. wspomniane Audi B3, Golf III z licznikami TRW i VDO)
2. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez silniki krokowe (np. Golf III z licznikami z montażem powierzchniowym Motometer, oraz chyba wszystkie Golfy IV).

W przypadku pierwszym sprawa wg. mnie wygląda tak, że należałoby zbudować prosty układ, timer podający ściśle określone napięcie bezpośrednio na cewkę napędu wskazówki przez określony czas np. 1 sekundę po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Oczywiście podawane napięcie należałoby odseparować od reszty elektroniki licznika. Proste.

W przypadku drugim sprawa jest bardziej skomplikowana. Silniki krokowe służące do napędu wskazówek działają na innej zasadzie niż "normalny" silniczek.
Sprawdziłem, że w tych licznikach są zastosowane silniczki firmy Switec. Strona producenta podaje wiele danych o swoich produktach :grin: :

Fajna lektura:

Strona producenta:
http://www.microcomponents.ch/products/ ... witec.html

Wszelkie dane dotyczące silniczka zastosowanego w naszych licznikach:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 2_SP_E.pdf

Wszelkie dane dotyczące sterowania "naszym" silniczkiem:
Driver na dwie wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 4_SP_E.pdf
Driver na cztery wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 5_SP_E.pdf

W tym przypadku chyba jedynym słusznym rozwiązaniem jest przepisanie programu dla mikrokontrolera sterującego silniczkami.

: pt lut 12, 2010 02:37
autor: bicker83
AFN140KM pisze:Moim zdaniem sprawa do opanowania, ale należy odróżnić dwie sprawy:
1. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez cewkę i sprężynkę (np. wspomniane Audi B3, Golf III z licznikami TRW i VDO)
2. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez silniki krokowe (np. Golf III z licznikami z montażem powierzchniowym Motometer, oraz chyba wszystkie Golfy IV).

W przypadku pierwszym sprawa wg. mnie wygląda tak, że należałoby zbudować prosty układ, timer podający ściśle określone napięcie bezpośrednio na cewkę napędu wskazówki przez określony czas np. 1 sekundę po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Oczywiście podawane napięcie należałoby odseparować od reszty elektroniki licznika. Proste.

W przypadku drugim sprawa jest bardziej skomplikowana. Silniki krokowe służące do napędu wskazówek działają na innej zasadzie niż "normalny" silniczek.
Sprawdziłem, że w tych licznikach są zastosowane silniczki firmy Switec. Strona producenta podaje wiele danych o swoich produktach :grin: :

Fajna lektura:

Strona producenta:
http://www.microcomponents.ch/products/ ... witec.html

Wszelkie dane dotyczące silniczka zastosowanego w naszych licznikach:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 2_SP_E.pdf

Wszelkie dane dotyczące sterowania "naszym" silniczkiem:
Driver na dwie wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 4_SP_E.pdf
Driver na cztery wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 5_SP_E.pdf

W tym przypadku chyba jedynym słusznym rozwiązaniem jest przepisanie programu dla mikrokontrolera sterującego silniczkami.
No to moze byc bardzo przyadatne :D

: pt lut 12, 2010 16:10
autor: Haki
Odnośnie silniczków krokowych = to dodam od siebie ,że można z nimi cuda wyprawiać.
Kwestia napisania odpowiedniego sterowania - i zaprogramowania w jakis sterownik - których na rynku za małe pieniądze jest całe mnóstwo.

Jak obrobię się z egzaminami w szkole - postaram się coś takiego napisać ... później wyślę do kogoś kto zegary ma do celów użytkowych - i porobimy testy. :pub:

: pt lut 12, 2010 18:10
autor: AFN140KM
Haki pisze:...Odnośnie silniczków krokowych = to dodam od siebie, że można z nimi cuda wyprawiać...
Owszem, dają wielkie możliwości.
Haki pisze:...Kwestia napisania odpowiedniego sterowania - i zaprogramowania w jakis sterownik - których na rynku za małe pieniądze jest całe mnóstwo...
Kwestia sterowania? Zgadza się, ale program należałoby zamknąć nie w jakiś sterownik tylko w ten, który jest już w liczniku. Tak mi się wydaje.

Miałem pod ręką licznik z VW Polo na jedną wtyczkę podobny do tych w Golfach IV. Tam całe sterowanie jest rozwiązane na jednym zintegrowanym sterowniku firmy NEC. d780805-015 to jego oznaczenie. Z tego co znalazłem to jest to specjalizowany układ zaprojektowany do sterowania licznikami samochodowymi. Jest to 8-bitowy mikrokomputer ze zintegrowanym kontrolerem silniczków krokowych. Zawiera ten właśnie kontroler, generator dźwięku, ROM 40kb, EEPROM 256b, oraz własny RAM. Steruje silniczkami, wyświetlaczami, oraz głośniczkiem.

: pt lut 12, 2010 23:42
autor: Haki
Więc pozostaje kwestia programatora do tego scalaka i można się zacząć bawić , ale najpierw muszę się pobawić z sieciami neuronowymi i projektami w szkole :panna:

: sob lut 13, 2010 00:38
autor: bicker83
Haki pisze:Więc pozostaje kwestia programatora do tego scalaka i można się zacząć bawić , ale najpierw muszę się pobawić z sieciami neuronowymi i projektami w szkole :panna:
Hakiwierze w Ciebie jak nikt-w kwestii szkoly tez :P samych piatek zycze !!! ;)
POZDRO

: wt lut 16, 2010 18:38
autor: on6222
koledzy i jak temat idzie cos do przodu

: czw lut 18, 2010 09:27
autor: carollo
Panowie...temat powinien byc do opanowania.
Wydaje mi się że sam sofcik który by wykonywał to o czym piszecie jest już w zegarach.
Jesli chcecie zobaczyc jak to wygląda wystarcy wykonac procedure testową liczników VAG-iem.

Jak na moje oko to terzeba by dopisać cześć kodu która by wykonywała procedure testową prędkościomierza i obrotomierza razem po przekręceniu kluczyka.

: czw lut 18, 2010 23:11
autor: Haki
carollo pisze:Panowie...temat powinien byc do opanowania.
Wydaje mi się że sam sofcik który by wykonywał to o czym piszecie jest już w zegarach.
Jesli chcecie zobaczyc jak to wygląda wystarcy wykonac procedure testową liczników VAG-iem.

Jak na moje oko to terzeba by dopisać cześć kodu która by wykonywała procedure testową prędkościomierza i obrotomierza razem po przekręceniu kluczyka.
O tym to my wiemy kolego bo już koledzy wcześniej wspominali o teście jaki wykonuje VAG...
Pozostaje pytanko - co do samego zaprogramowania kości i czy jest odpowiednia wielkość dostępnego miejsca na dorzucenie czegoś od siebie.

Już powoli kończę projekty - więc wezmę się za ten soft z zegarów.

: wt mar 02, 2010 22:58
autor: on6222
koledzy i jak ida postepy w zwiazku z tymi zegarami, haki i jak uporales sie juz ze szkola