Czy da sie zrobic zegary jak motorze?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Najłatwiej to by sprawdzić, w jakich modelach VW/audi jest taka funkcja i porównać budowę zegarów - moim zdaniem jest duża szansa, że zegary nie różnią się elektroniką od zwykłych, wiec można by wgrać soft z tych z dodatkową funkcją testowania do tych zwykłych.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Moim zdaniem sprawa do opanowania, ale należy odróżnić dwie sprawy:
1. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez cewkę i sprężynkę (np. wspomniane Audi B3, Golf III z licznikami TRW i VDO)
2. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez silniki krokowe (np. Golf III z licznikami z montażem powierzchniowym Motometer, oraz chyba wszystkie Golfy IV).
W przypadku pierwszym sprawa wg. mnie wygląda tak, że należałoby zbudować prosty układ, timer podający ściśle określone napięcie bezpośrednio na cewkę napędu wskazówki przez określony czas np. 1 sekundę po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Oczywiście podawane napięcie należałoby odseparować od reszty elektroniki licznika. Proste.
W przypadku drugim sprawa jest bardziej skomplikowana. Silniki krokowe służące do napędu wskazówek działają na innej zasadzie niż "normalny" silniczek.
Sprawdziłem, że w tych licznikach są zastosowane silniczki firmy Switec. Strona producenta podaje wiele danych o swoich produktach :
Fajna lektura:
Strona producenta:
http://www.microcomponents.ch/products/ ... witec.html
Wszelkie dane dotyczące silniczka zastosowanego w naszych licznikach:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 2_SP_E.pdf
Wszelkie dane dotyczące sterowania "naszym" silniczkiem:
Driver na dwie wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 4_SP_E.pdf
Driver na cztery wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 5_SP_E.pdf
W tym przypadku chyba jedynym słusznym rozwiązaniem jest przepisanie programu dla mikrokontrolera sterującego silniczkami.
1. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez cewkę i sprężynkę (np. wspomniane Audi B3, Golf III z licznikami TRW i VDO)
2. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez silniki krokowe (np. Golf III z licznikami z montażem powierzchniowym Motometer, oraz chyba wszystkie Golfy IV).
W przypadku pierwszym sprawa wg. mnie wygląda tak, że należałoby zbudować prosty układ, timer podający ściśle określone napięcie bezpośrednio na cewkę napędu wskazówki przez określony czas np. 1 sekundę po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Oczywiście podawane napięcie należałoby odseparować od reszty elektroniki licznika. Proste.
W przypadku drugim sprawa jest bardziej skomplikowana. Silniki krokowe służące do napędu wskazówek działają na innej zasadzie niż "normalny" silniczek.
Sprawdziłem, że w tych licznikach są zastosowane silniczki firmy Switec. Strona producenta podaje wiele danych o swoich produktach :
Fajna lektura:
Strona producenta:
http://www.microcomponents.ch/products/ ... witec.html
Wszelkie dane dotyczące silniczka zastosowanego w naszych licznikach:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 2_SP_E.pdf
Wszelkie dane dotyczące sterowania "naszym" silniczkiem:
Driver na dwie wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 4_SP_E.pdf
Driver na cztery wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 5_SP_E.pdf
W tym przypadku chyba jedynym słusznym rozwiązaniem jest przepisanie programu dla mikrokontrolera sterującego silniczkami.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
No to moze byc bardzo przyadatneAFN140KM pisze:Moim zdaniem sprawa do opanowania, ale należy odróżnić dwie sprawy:
1. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez cewkę i sprężynkę (np. wspomniane Audi B3, Golf III z licznikami TRW i VDO)
2. Liczniki z napędem wskazówek realizowanym poprzez silniki krokowe (np. Golf III z licznikami z montażem powierzchniowym Motometer, oraz chyba wszystkie Golfy IV).
W przypadku pierwszym sprawa wg. mnie wygląda tak, że należałoby zbudować prosty układ, timer podający ściśle określone napięcie bezpośrednio na cewkę napędu wskazówki przez określony czas np. 1 sekundę po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Oczywiście podawane napięcie należałoby odseparować od reszty elektroniki licznika. Proste.
W przypadku drugim sprawa jest bardziej skomplikowana. Silniki krokowe służące do napędu wskazówek działają na innej zasadzie niż "normalny" silniczek.
Sprawdziłem, że w tych licznikach są zastosowane silniczki firmy Switec. Strona producenta podaje wiele danych o swoich produktach :
Fajna lektura:
Strona producenta:
http://www.microcomponents.ch/products/ ... witec.html
Wszelkie dane dotyczące silniczka zastosowanego w naszych licznikach:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 2_SP_E.pdf
Wszelkie dane dotyczące sterowania "naszym" silniczkiem:
Driver na dwie wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 4_SP_E.pdf
Driver na cztery wskazówki:
http://www.microcomponents.ch/downloads ... 5_SP_E.pdf
W tym przypadku chyba jedynym słusznym rozwiązaniem jest przepisanie programu dla mikrokontrolera sterującego silniczkami.
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Odnośnie silniczków krokowych = to dodam od siebie ,że można z nimi cuda wyprawiać.
Kwestia napisania odpowiedniego sterowania - i zaprogramowania w jakis sterownik - których na rynku za małe pieniądze jest całe mnóstwo.
Jak obrobię się z egzaminami w szkole - postaram się coś takiego napisać ... później wyślę do kogoś kto zegary ma do celów użytkowych - i porobimy testy.
Kwestia napisania odpowiedniego sterowania - i zaprogramowania w jakis sterownik - których na rynku za małe pieniądze jest całe mnóstwo.
Jak obrobię się z egzaminami w szkole - postaram się coś takiego napisać ... później wyślę do kogoś kto zegary ma do celów użytkowych - i porobimy testy.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Owszem, dają wielkie możliwości.Haki pisze:...Odnośnie silniczków krokowych = to dodam od siebie, że można z nimi cuda wyprawiać...
Kwestia sterowania? Zgadza się, ale program należałoby zamknąć nie w jakiś sterownik tylko w ten, który jest już w liczniku. Tak mi się wydaje.Haki pisze:...Kwestia napisania odpowiedniego sterowania - i zaprogramowania w jakis sterownik - których na rynku za małe pieniądze jest całe mnóstwo...
Miałem pod ręką licznik z VW Polo na jedną wtyczkę podobny do tych w Golfach IV. Tam całe sterowanie jest rozwiązane na jednym zintegrowanym sterowniku firmy NEC. d780805-015 to jego oznaczenie. Z tego co znalazłem to jest to specjalizowany układ zaprojektowany do sterowania licznikami samochodowymi. Jest to 8-bitowy mikrokomputer ze zintegrowanym kontrolerem silniczków krokowych. Zawiera ten właśnie kontroler, generator dźwięku, ROM 40kb, EEPROM 256b, oraz własny RAM. Steruje silniczkami, wyświetlaczami, oraz głośniczkiem.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Hakiwierze w Ciebie jak nikt-w kwestii szkoly tez samych piatek zycze !!!Haki pisze:Więc pozostaje kwestia programatora do tego scalaka i można się zacząć bawić , ale najpierw muszę się pobawić z sieciami neuronowymi i projektami w szkole
POZDRO
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Panowie...temat powinien byc do opanowania.
Wydaje mi się że sam sofcik który by wykonywał to o czym piszecie jest już w zegarach.
Jesli chcecie zobaczyc jak to wygląda wystarcy wykonac procedure testową liczników VAG-iem.
Jak na moje oko to terzeba by dopisać cześć kodu która by wykonywała procedure testową prędkościomierza i obrotomierza razem po przekręceniu kluczyka.
Wydaje mi się że sam sofcik który by wykonywał to o czym piszecie jest już w zegarach.
Jesli chcecie zobaczyc jak to wygląda wystarcy wykonac procedure testową liczników VAG-iem.
Jak na moje oko to terzeba by dopisać cześć kodu która by wykonywała procedure testową prędkościomierza i obrotomierza razem po przekręceniu kluczyka.
O tym to my wiemy kolego bo już koledzy wcześniej wspominali o teście jaki wykonuje VAG...carollo pisze:Panowie...temat powinien byc do opanowania.
Wydaje mi się że sam sofcik który by wykonywał to o czym piszecie jest już w zegarach.
Jesli chcecie zobaczyc jak to wygląda wystarcy wykonac procedure testową liczników VAG-iem.
Jak na moje oko to terzeba by dopisać cześć kodu która by wykonywała procedure testową prędkościomierza i obrotomierza razem po przekręceniu kluczyka.
Pozostaje pytanko - co do samego zaprogramowania kości i czy jest odpowiednia wielkość dostępnego miejsca na dorzucenie czegoś od siebie.
Już powoli kończę projekty - więc wezmę się za ten soft z zegarów.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 272 gości