Temperatura cieczy chlodzacej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pico
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw sie 04, 2005 00:34
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: pico » wt lis 29, 2005 20:08

dzisiaj przejechalem 30 km i zmierzyłem temperature w zbiorniczku wyruwnawczym .przy 2 stopniach C na dworze ciecz zagrzała się do 47 stopni.wiec na pewno termostat do wymiany.



wejlantf

Post autor: wejlantf » wt lis 29, 2005 20:35

a czy jeśli dolny wąż jest zimny to przyczyna może tkwić w samej chłodnicy?, np. po zastosowaniu proszku uszczelniającego do chłodnic?



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Re: hmm...

Post autor: czyś » wt lis 29, 2005 20:35

dominik7 pisze:Moze i macie racje z tym termostatem.Ale...wymontowac go juz nie jest tak prosto.Chodzi mi o to ze sruby od pompy wody nie sa niezniszczalne...Mam podobny problem co w temacie.Chodzi o moja jette 1,6 benzyna;gdy ktoras z srub by sie urwala najprosciej byloby wymienic cala pompe.A wtedy jak wiadomo trzeba tez w tym przypadku regulowac rozrzad.Ma ktos pomysl jak odkrecic te sruby bez uszcerbku dla pompy?
Jetta 1.6?
Wydaje mi się, że nie chyba nie trzeba ruszać paska.
Jeśli koło pasowe wału korbowego jest przykręcane tylko na 4 śruby 8ki z łebkiem na imbus i nie trzeba odkręcać centralnej dużej nakrętki koła pasowego, to m.zd. nie ma niebezpieczeństwa dla rozrządu. Zdejmuje się wtedy najwyżej tylko koło pasowe, koło napędzające pasek rozrządu zostaje na miejscu (jest cały czas przykręcone centralną nakrętką) i ewentualnie trzeba poluzować lub zdjąć dolną obudowę rozrządu. Pompa wodna w tym silniku jest mocowana do bloku śrubami 10tkami, od przodu silnika. Celowo piszę o pompie jako całości, na udaną wymianę samej główki (do tego konieczne jest zdjęcie obudowy rozrządu) nie liczyłbym. Któraś ze śrub 6tek na pewno się oberwie.
Looknij, czy ta duża śruba mocująca koło pasowe wału korbowego ma pod łebkiem kołnierz, który trzyma koło pasowe. Wtedy ma ona łepek zwykłej 6-wierzchołkowej nakrętki. Jeśli na łepek śruby ma 12 wierzchołków, to z reguły wystarczy odkręcić 4 imbusy i koło pasowe napędzające pasek alternatora schodzi.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

termostat

Post autor: dominik7 » śr lis 30, 2005 14:00

No widzisz..TYlko problem w tym ze u mnie cienko ze zdolnosciami manualnymi.Teoria tak-gorzej z praktyka...Ograniczam sie max. do wymiany oleju w silniku.Akurat rozrzad to dla mnie za duze ryzyko ze cos schrzanie.

[ Dodano: Sro Lis 30, 2005 13:03 ]
to bylo do czysia :)



wara99

Post autor: wara99 » śr lis 30, 2005 16:08

a jaki plyn mozna wlac zamiast g12 bo bylem w skodzie i powiedzieli ze nie ma go juz w produkcji ???? nastepca totez jakis tam g?? ale jest czerwony.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » śr lis 30, 2005 16:12

A powiedzcie mi po jakim czasie temp dochodzi wam do 90 stopni?


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
bodi11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob paź 15, 2005 13:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: bodi11 » śr lis 30, 2005 16:50

najłatwiej chyba tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
pico
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: czw sie 04, 2005 00:34
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: pico » ndz gru 04, 2005 21:15

ZAKŁADAŁEM TEN TEMAT WIĘC CZYJE SIE DO TEGO ABY SKOMENTOWAĆ.DZISIAJ WYMIENIŁEM TERMOSTAT ICO ...NO WŁAŚNIE PORADY BYŁY JAK NAJBARDZIEJ TRAFNE.PO PRZEJECHANIU 4-5 KM TEMPERATURA OSCYLUJE W GRANICACH 80 STOPNI NA POSTOJU 90 KILKA STOPNI I WŁĄCZA SIĘ WENTYTLATOR.JEST KSIĄŻKOWO.PRZYPOMINAM ŻE DZIENNIE ROBIŁEM 30 KM I NIE UROSŁA WIĘCEJ JAK 50 STOPNI.DLA TYCH CO MAJĄ TEN PROBLEM POLECAM WYMIANE TERMOSTATU.32 ZŁ TERMOSTAT WAHLER,20 MINUT ROBOTY A POTEM DUŻO RADOŚCI.DLA TYCH CO UDZIELALI POMOCY DZIĘKI :pub: :okej: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 04, 2005 21:47

Również to zrobiłem dzisiaj z podobnie dobrym efektem. TYle że nie 20 minut, po pompe wspomagania musiałem odkręcać więc jakieś 1,5 godziny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pestec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 20:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: pestec » ndz gru 04, 2005 22:00

U mnie też nagrzewa się max do 70 st.C. To co piszecie bardzo mi pomoglo, jutro biore się za wymiane termostatu. Wkrótce podziele sie spostrzeżeniami. Myśle że będzie lepiej głownie chodzi mi o spalanie... Pozdrawiam



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

temperatura cieczy

Post autor: dominik7 » ndz gru 04, 2005 22:13

tak...tylko jak odkrecic sruby od pompy wody zeby ich nie pourywac?Mam ten sam problem i jak widac w opisie jette 1,6 benzyna.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 04, 2005 22:49

dominik7 pisze:ak odkrecic sruby od pompy wody
nie wiem jak to w 1,6 chyba to samo co 1,8. Bo ja w swojej Jettcie 1,8 nie odkręcałem pompy wody bo poco jak sprawna tylko 2 śróbki 10-ki od pokrywy zaworu. Tak samo jest w dwulitrówkach z MK3


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

temperatura cieczy

Post autor: dominik7 » ndz gru 04, 2005 22:52

wlasnie o te srubki mi chodzi.U mnie byly zapieczone,wiec balem sie ze mogabyc zapieczone.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 04, 2005 22:58

Mogą być jak każde. Ale robiłem termostaty już w trzech vw i nigdy mi sie nie zdarzyło mieć problemów z odkręceniem. Orginalna śróba ma swoją wytrzymałość.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 301 gości