Strona 5 z 9

: pt sie 11, 2006 19:44
autor: pszczyna
greg pisze:ja leję półsyntetyk - przejechane mam 304tys. i nie bierze oleju więc nadal dbam o silniczek. Skoro nie bierze i nie zmieniałem na mineral to po co mam zmieniać? Kto i w jakim momencie decyduje na zmianę na gorszy? Co jest przyczyną zmiany, bo widzę że część z Was mówi że jak mam przejechane ileśtam to pora na mineral - dlaczego???


Dołączam się do tej wypowiedzi.
Co do brania oleju to gdy urzytkowałem PUNTO 2 a w książce serwisowej było iż ubytki mogą siegać 0,5-0,7 litra na 1000km byłem w szoku a teraz chyba pujdę na grupową psycho-terapie-------------tak znamienita firma VW a wychodzi ze KICHA :hehe: :rotfl: :hehe: :rotfl: :kac: :kac: :kac: :kac: :kac:

: pt sie 11, 2006 20:06
autor: r5badkiller
a co sądzicie o mineralny 15W40 ??? bo ja mam takowy zostawic czy wimienic na inny??

: pt sie 11, 2006 21:11
autor: emgrala
r5badkiller pisze:a co sądzicie o mineralny 15W40 ??? bo ja mam takowy zostawic czy wimienic na inny??
zalej sobie valvoline 10w40 do silnikio pow. 100 kkm naprawde jest roznica i nic sie nie poci choc ma juz 230 kkm

: pt sie 11, 2006 21:33
autor: jarorlit
Do mojego TDI jest lany od poczatku Mobil 1 0W40. A samochód ma już 190 tyś km. I jak na razie zero wycieków i potrzeby dolewania oleju miedzy kolejnymi wymianami.

: pt sie 11, 2006 22:25
autor: pszczyna
Ja od lat stosuje i to w różnych silnikach i marek samochodów Quecker 10W40 można go też nabyć jako Microoil.
A na Lotosie to sobie frytki możecie smażyć lub flondry nad morzem!!! :green_fuck: :green_fuck: :food: :food: :food: :food:

: pt sie 11, 2006 22:48
autor: okoG60
pszczyna pisze:Ja od lat stosuje i to w różnych silnikach i marek samochodów Quecker 10W40
myslałem że wycofał się z naszego rynku. ja przerzuciłem się na szwajcarski olej panolin troche jużna nim zrobiłem i musze powiedzieć że silnik pracuje owiele ciszej niż na mobil1 a cena jest bardzo przystępna

: sob sie 12, 2006 00:25
autor: ck
Ja od początku zalewam Mobilem Super M 15W40 i do mojego silnika jest idealny,a silnik pracuje cicho i jest tak czysty,ze po wymianie oleju i przejechaniu 1000km olej na miarce jest przeźroczysty,że z trudem mozna dostrzec ile tego oleju jest,gdzie w dieslach olej zaraz robi się czarny.Kiedyś zmieniłem na Elfa,tylko dlatego,ze Mobila akurat nie było i szklanki było słychać nawet na ciepłym silniku,także róznica w olejach napewno jest,jeśli tylko nie są kancone.

: sob sie 12, 2006 00:35
autor: RobertP
emgrala pisze:zalej sobie valvoline 10w40 do silnikio pow. 100 kkm naprawde jest roznica i nic sie nie poci choc ma juz 230 kkm
tez tak slyszalem od innych uzytkownikow ale nie kazdy valvoline ma to cos co uszczelnia silnik
obecnie mam Mobila 15w40 (zapomiałem dodać że mobil ten dostałem od kolegi a nie jest to zwykły mobil 15w40 tylko mobil do silników okretowych i jachtowych diesla przeznaczony głownie do silników VolvoPenta :-) czyli musi być dobry),
ale nastepny będzie napewno coś z serii Valvoline, no chyba że znowu coś dostane hehehe... :-)

z grupy lotosow nie polecam bo silnik jakos dziwnie chodzi jakby glosniej

[ Dodano: Sob Sie 12, 2006 00:47 ]
pszczyna pisze:szwajcarski olej panolin troche jużna nim zrobiłem i musze powiedzieć że silnik pracuje owiele ciszej niż na mobil1 a cena jest bardzo przystępna
nawet dedykowane sa do VW ,mozna poczytac TUTAJ
a jakie sa jego ceny ??? bo nie znalazłem

: sob sie 12, 2006 11:34
autor: ad.ek
pszczyna pisze:ołączam się do tej wypowiedzi.
Co do brania oleju to gdy urzytkowałem PUNTO 2 a w książce serwisowej było iż ubytki mogą siegać 0,5-0,7 litra na 1000km
Bmw e36 wedlug ksiazki bierze iles tam decymetrow na 1000Km (cala podzialka od max do min)

: sob sie 12, 2006 12:33
autor: piter13
ja do swojego leje mobil super M 15W40 bo mam akurat po kosztach ale musze powiedziec ze szklanki czasami słysze na nim , duzo osób widze bardzo chwali ten olej Valvoline moze powiedziec mi ktos ile taki olej kosztuje do diesla? moze bym sie przerzucił.

: sob sie 12, 2006 12:56
autor: RobertP
piter13 pisze:ja do swojego leje mobil super M 15W40 bo mam akurat po kosztach ale musze powiedziec ze szklanki czasami słysze na nim , duzo osób widze bardzo chwali ten olej Valvoline moze powiedziec mi ktos ile taki olej kosztuje do diesla? moze bym sie przerzucił.
dla diesli z przebiegiem pow. 100tys km kosztuje ok. 100zł za 5l. (zobacz tutaj )

: sob sie 12, 2006 14:55
autor: okoG60
a jakie sa jego ceny ??? bo nie znalazłem
jeśli chodzi o ceny panolina to ja zapłaciłem 30zł za litr z beczki 5W-50 u mnie gościu sam sprowadza beczki ze szwajcari

Czy można wlać z półsyntetyka na syntetyczny

: ndz kwie 13, 2008 11:55
autor: ruszmar
Witam, czy mogę zalać mojego MK4 TDI 110 KM na syntetyka ma przejechane 110 tys do tej pory był lany syntetyk jedynie ja zalałem 5 tys temu mobila pół-syntetyka, tak mi doradził jakiś pseudo mechanik. Przez ten okres nie ubyło mi oleju w silniku. Czyli co przy nastepnej wymianie można lać syntetyka mobila1? PZDRo

: ndz kwie 13, 2008 12:49
autor: mariosol
ja leje texaco 10w 40(półsyntetyk 5l=100zł),kupiłem go z przebiegem 170tys km i nie wiedziałem czy lac syntetyk czy pół. Wybrałem 2 wariant i wszystko jest ok.aktualny przebieg 203tys km. pzdr.