Strona 5 z 5

: pt sty 08, 2010 23:25
autor: Robsson79
greg, mozesz przyblizyc temat tego webasto.jak i gdzie zamontowac,jaki,koszty itp?

: pt sty 08, 2010 23:32
autor: greg
co prawda odchodzimy od tematu ale .. sam montaż nie jest trudny - gorzej z kupnem - ceny od 400 wzwyż (aż do 2800) - wskazany zakup kompletu z zegarem sterującym. Zużycie paliwa 0,3-0,6litra na godzinę pracy. MOżna zamontować tańszą wersję - dogrzewacz - wtedy uruchamiasz tuż po uruchomieniu silnika. Zalety - szybko zagrzany silnik i nie wyczerpany akumulator (ja mam wsadzony duży aku bo wentylator w nagrzewnicy w aucie ma duuży pobór prądu)

: sob sty 09, 2010 16:57
autor: Robsson79
troche drogo to wychodzi.. nic narazie bede testowal to dodakowe odpowietrzenie z gory...dodam pozniej foto jak to wyglada..

: czw sty 21, 2010 17:08
autor: sas_gti
nie sądzicie że powodem tego że właśnie w odmie skrapla się wilgoć z silnika jest to że jest ona wyprowadzona poza blok i ulega gwałtownemu wychłodzeniu pod zgaszeniu silnika podczas gdy sam silnik pozostaje nagrzany dużo dłużej? Jest to analogiczne znajwsko do wilgoci skraplającej się na zimnych szybach w nagrzanym pomieszczeniu (chyba kazdy wie o czym mówię - podobnie jest parującymi szybami w aucie gdy na zewnątrz panuje niska temperatura)
Gorące powietrze w silniku trafia w odmie na zimne ścianki co powoduje skrlapanie się wody właśnie w tym miejscu.
Nie jest trudno wydedukować że kilka minut po zgaszeniu silnika przwdód odmy może juz być bardzo wychłodzony podczas gdy silnik nadal mocno nagrzany.
Tak sobie myślę że jakby spowodować że odma wychładzała by się w tempie podobym do stygnięcia silnika to para wodna z silnika nie miałaby powodu aby skraplać się akurat na przewodzie odmy i nie dochodziło by do zamarzania.
Przyznam że nie czytałem całego tematu ale czy ktoś próbował pójść w tę stronę. Podgrzewacz oczywiście jest jakimś rozwiązaniem ale doraźnym bo po zgaszeniu silnika cieżko okreśić przez ile musiałby chodzić. Myślałem bardziej o jakimś "opakowaniu" na odmę, można by ją np zamienić na metalową i poprowadzić po silniku.
Jakby tak odmę przytulić do silnika to wychładzała by się w podobym tempie..

: czw sty 21, 2010 17:18
autor: inozbik
Ja mam podgrzewacz oryginalny seryjnie, zapewne to samo co zrobił kolega greg gdyż zastosował oryginalne części. Jak na razie problemów nie miałem, zatem jakoś to działa i to na tyle że jest spokój.

: czw sty 21, 2010 17:27
autor: sas_gti
aha a tak z ciekawości - co steruje tym podgrzewaczem i jak ono wygląda tzn kiedy grzanie jest włączone?

odma

: czw mar 11, 2010 16:29
autor: achim22
A ja posiadam grzalke i tak tej zimy dwa razy zamarzlo!!!
Moze z dolu jakis trujnik zamontowas i zbiornik dodatkowy na rurce kturom sie laczy z puszkom zeby z przewodu cala ta woda tam splywala albo na droge ???

: wt mar 16, 2010 15:28
autor: Robsson79
Witam ponownie.Jestem po dobrych 2 miesiacach testowania tego odpowietrzenia i ... Jak narazie wszystko dziala,fakt ze jest pare rzeczy,ktore warto byloby poprawic np.przekroj rurki (moglby byc wiekszy ale nie moglem dostac zaworka o takim polaczeniu),druga sprawa wyjscie nie w pozimie,a w pionie (jak widac na zdjeciu w rurce potrafia sie "osadzic" krople,ktore w wiekszej ilosci tez moga doprowadzic to zatkania).Dlatego lepiej zrobic wyjscie w pionie tak jak jest pokazane w etce.To wszystko da sie poprawic!Co do kosztow wlew (ciezko dostac) kosztowal mnie 50zl reszta 10zl(rurki+zaworek).Wydaje mi sie,ze to tyle co tu mozna zrobic.Jak ktos ma pomysl to piszcie.. Obrazek

Re: Zamarzanie Odmy - byc moze rozwiazanie problemu

: czw lip 29, 2010 19:09
autor: karpania
Witam, polecam zakup przewodów termoodpornych oraz koszulek silikonowych w firmie http://www.sklep.termek.pl/index.php?pr ... &search=ok , nie ma problemu, żeby kupić np. 1 metr (chyba nawet 0,5m można kupić). Polecam.