Czy na gazie są wyższe obroty??? (mk2) 1,3 2G Pieburg 2EE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt cze 21, 2005 12:35

ehhe na 400 m, jak by ktos to ogladal to by spokojnei kawe wypil:-).

no ale chodzi o to ze mamy ten sam silniczek. ehehe teraz zauwazylem ze ty z DARLOWA!. hmmmm wiec takie spodkanei bedzie nei wykonalne bo ja z poludnia polski.



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 27, 2005 16:35

Dzisiaj była zrobiona analiza spalin mojego PN'a z instalacją 2 generacji.

Oto wyniki na biegu jałowym:

CO = 0,014 % (ustawowa norma < 0,5%)
CO2 = 13,67 % (powinno być CO + CO2 = 15% na benzynie)
O2 = 1,07 %
HC = 23 - 73 ppm (ustawowa norma < 100 ppm)
lambda 1,050

Ktoś mógłby powiedzieć, że za mało CO2, ale na LPG normą jest mniej CO2 o 10-15% w stosunku do benzyny.

Niestety nie mam wydruku spalin przy 2000 obr/min ale były równie zadowalające.

Na podstawie wskazania CO2 można stwierdzić sprawność spalania w silniku. Im większa wartość CO2 tym bardziej wydajny silnik. Myślę, że 13,67 % to jest to co na LPG można osiągnąć zakładając, że emitowane jest 10% mniej niż na benzynie a na benzynie 15 % stanowi ideał.

A więc podtrzymuję swoje zdanie, że 2 generacja LPG w gaźniku elektronicznym, takim jak 2ee jest jak najbardziej wskazana i działa prawidłowo.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn cze 27, 2005 17:17

pare dni temu ja tez robilem analize spalin na biegu jalowym wyszlo tak: (I generacja)

CO-0.10%
CO2-9.46%
HC-161ppm
O2-6.28%
Lambda 1.435

co ty piszesz ze im wiecej CO2 tym silnik mocniejszy?? czyli jak po zalozeniu testowych magnetyzerow ten wskaznik wzrosl to dobrze???



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 27, 2005 17:28

Kapibara pisze:
co ty piszesz ze im wiecej CO2 tym silnik mocniejszy?? czyli jak po zalozeniu testowych magnetyzerow ten wskaznik wzrosl to dobrze???
Nie pisze ze mocniejszy tylko że lepiej została spalona mieszanka. Im lepiej spalona mieszanka tym więcej jest CO2. Ale jeśli lepiej spalona mieszanka to pewnie ma to wpływ na moc.

Jeśli wzrósł ci poziom CO2 to powinien spać poziom szkodliwych subst. czyli HC i CO.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn cze 27, 2005 18:12

no o efektach tego powiem kiedy indziej bo narazie w fazie testwo jest, sprawdzam spalanie, wstepnie jest mniej o pol litra na 100. ale w ciagu tygodnai pojade znowu i wtedy na[pisze tu moze albo jakis post zrobie jesli wyniki bede zadowalajace oczywiscie.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » pn cze 27, 2005 19:55

paulox mam pytanie, ten zestaw co kupiłeś to był od razu z wiazką i silniczkiem krokowym czy musiałeś wszystko osobno zamawiać, albo zapodaj link doikładnie do tego zestawu co ty kupiłeś.
Pozdro.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 27, 2005 20:12

igor002 pisze:paulox mam pytanie, ten zestaw co kupiłeś to był od razu z wiazką i silniczkiem krokowym czy musiałeś wszystko osobno zamawiać, albo zapodaj link doikładnie do tego zestawu co ty kupiłeś.
Pozdro.
www.shopgaz.pl

a dokładnie: na tej stronie wejście do ELEKTRONIKA [AE] -> Układy sterujące, interfejsy, testery [AE ..] -> AE185 Programowalny U.S. Voila'05 - do 2500 ccm (attuator 18mm)

Wszystko już było w tym zestawie czyli komputerek, wiązka, silniczek krokowy, bezpiecznik 5A, oprawka bezpiecznika, instrukcja podłączenia i regulacji.

Diagnosta był pod wrażeniem tych wyników :hmm:. Warto było.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 27, 2005 20:24

Kapibara pisze:pare dni temu ja tez robilem analize spalin na biegu jalowym wyszlo tak: (I generacja)

CO-0.10%
CO2-9.46%
HC-161ppm
O2-6.28%
Lambda 1.435

co ty piszesz ze im wiecej CO2 tym silnik mocniejszy?? czyli jak po zalozeniu testowych magnetyzerow ten wskaznik wzrosl to dobrze???
Mi to wygląda na zbyt ubogą mieszankę bo wskazuje na to:
1. lambda 1,43
2. O2 6,28

W załączniku zapodaje opis analizowania poszczególnych składowych w spalinach. Tam jest taki fajny wykresik ile czego powinno być. Tylko warto też sprawdzić na 2000-3000 tys obr/min i tak regulować i na jałowym i na podwyższonych obrotach było mniej wiecej to samo (tak podobnie jak na tym wykresie co w załączniku).

Przy 2 generacji i tym kompie Voila co ja mam trzeba dobrze reduktor ustawić, niestety nie mam testera do tego ukłądu żeby widzieć ile aktualnie kroków mam silniczek krokowy, bo dzięki tej informacji można tak ustawić reduktor, że przy każdych obrotach krokowy bedzie tylko doregulowywał. Im mniej roboty bedzie miał krokowiec tym szybciej bedzie reagował i bardziej stabilna mieszanka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn cze 27, 2005 21:28

fajny artykul kiedys sie na pewno przyda.

sluchaj to mzoe porownaj mi ten wynik co byl poprzednio z tym:

CO-0.20%
CO2-9.55%
HC-209ppm
O2-6.05%


a mieszanka jest uboga bo kolesi w czasie testu zaczol ja zmniejszac, dlatego qwysokie obroty sa nie do porownania. A jest jakas roznica miedzy analizowanie mspalin zaraz po uruchomieniu a analiza po trzymaniu go pewnien czas wlonczonego a potem na wysokich obrotach?

co do tych odczytow to z tego co tam wyczytalem to malo bo malo ale na + sie wszystk ozmienilo??



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 27, 2005 22:22

Kapibara pisze:fajny artykul kiedys sie na pewno przyda.

sluchaj to mzoe porownaj mi ten wynik co byl poprzednio z tym:

CO-0.20%
CO2-9.55%
HC-209ppm
O2-6.05%


a mieszanka jest uboga bo kolesi w czasie testu zaczol ja zmniejszac, dlatego qwysokie obroty sa nie do porownania. A jest jakas roznica miedzy analizowanie mspalin zaraz po uruchomieniu a analiza po trzymaniu go pewnien czas wlonczonego a potem na wysokich obrotach?

co do tych odczytow to z tego co tam wyczytalem to malo bo malo ale na + sie wszystk ozmienilo??
tutaj masz wiecej toksycznych produktów (CO i HC) więc gorszy ten pomiar. Oba pomiary to za uboga mieszanka. I za niskie stężenie CO2 (przy benzynie 14,5 - 16% a na gazie odpowiednio mniej czyli 13 - 14,5%)

podczas pomiaru silnik powinien byc normalnie nagrzany czyli ok 80-90 stopni. Jeśli sonda lambda steruje mieszanką to tez musi byc nagrzana dlatego najpierw powinno sie badac na podwyzszonych obrotach (sonda szybciej sie nagrzeje) a potem bezposrednio po tym na jałowym.

PS. Jaki masz mikser (palnikowy jaka średnica, czy jakiś inny np. rurki itp...)?????


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn cze 27, 2005 23:21

no trudno powiedziec nie znam sie na tym, mama nalozone cos okraglego an gaznik wiec chyab nei rurka. moze jutro znajde cos czasu i zerkne. co do ubogiej mieszanki to jest ona ustawiona naa ekono, spalanie 8.2 na 100. ale przy najblizszej okazji postaram sie to zmienic. odezwe sie jak bede wiedzial cos wiecej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 202 gości