Problem chyba z termostatem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 22:06

Itor pisze:czujnik w kroccu mierzony w garnku:) pokazuje dobra rezystencje, wlozony w krociec pokazuje chyba tez dobra bo rura gorna w ktorej idzie krociec jest goraca, goretsza niz plyn w zbiorniczku (wiem bo wsadzalem palec hehe) czyli w gornej roze gdzie siedzi czujnik jest wlasciwa temperatura po rozgrzaniu czyli pewnie cos kolo 85 -87 stopni, natomiast w zbiorniczku pokazuje 64-66
no właśnie tego się obawiałem ... to takie sprawdzenie ;)
No więc tak ... dla pinu 1 i 3 sprawdzałeś rezystancję :?: i dla 2 i 4 :?: Termostat otwiera się przy ilu st. :?: ( kiedy dolny wąż robi się gorący ) i przy ilu st. włączają się wentylatory :?:

Szczerze to zamieszałem się już totalnie :helm:



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 22:11

damcio151 pisze:
Itor pisze:czujnik w kroccu mierzony w garnku:) pokazuje dobra rezystencje, wlozony w krociec pokazuje chyba tez dobra bo rura gorna w ktorej idzie krociec jest goraca, goretsza niz plyn w zbiorniczku (wiem bo wsadzalem palec hehe) czyli w gornej roze gdzie siedzi czujnik jest wlasciwa temperatura po rozgrzaniu czyli pewnie cos kolo 85 -87 stopni, natomiast w zbiorniczku pokazuje 64-66
no właśnie tego się obawiałem ... to takie sprawdzenie ;)
No więc tak ... dla pinu 1 i 3 sprawdzałeś rezystancję :?: i dla 2 i 4 :?: Termostat otwiera się przy ilu st. :?: ( kiedy dolny wąż robi się gorący ) i przy ilu st. włączają się wentylatory :?:

Szczerze to zamieszałem się już totalnie :helm:
rezystencje sprawdzalem dla 1 i 3 pinu
dolny waz robi sie goracy po przekroczeniu 85 stopni (wskazanie ze zbiorniczka wyrownawczego po 15 minutach gazowania)
wentylatory wlaczaja sie oba przy 72 i 83 stopniach (wskazania ze zbiorniczka)
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 22:16 przez Itor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 22:16

Itor pisze:rezystencje sprawdzalem dla 1 i 3 pinu
sprawdź dla 2 i 4 ... będziesz miał porównanie i pewność dlaczego jest taka różnica między vagiem a wskaźnikiem
Itor pisze:dolny waz robi sie goracy po przekroczeniu 85 stopni (wskazanie ze zbiorniczka wyrownawczego po 15 minutach gazowania)
ok
Itor pisze:wentylatory wlaczaja sie oba przy 72 i 83 stopniach
jeżeli taka same temp. jest w silniku to termowłącznik jest do niczego



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 22:19

damcio151 pisze:
Itor pisze:rezystencje sprawdzalem dla 1 i 3 pinu
sprawdź dla 2 i 4 ... będziesz miał porównanie i pewność dlaczego jest taka różnica między vagiem a wskaźnikiem
Itor pisze:dolny waz robi sie goracy po przekroczeniu 85 stopni (wskazanie ze zbiorniczka wyrownawczego po 15 minutach gazowania)
ok
Itor pisze:wentylatory wlaczaja sie oba przy 72 i 83 stopniach
jeżeli taka same temp. jest w silniku to termowłącznik jest do niczego
mierzylem dla 2 i 4 i wartosci sa w caly swiat wogole nie porownywalne z 1 i 3 pinem
tylko nadal mnie dreczy pytanie, skoro czujnik temperatury jest dobry i pokazuje faktyczna temperature plynu to dlaczego ta mierzona w zbiorniczku wyrownawczym tak odbiega od normy? na jalowym vag pokazuje mi np 84 stopnie, termometr w zbiorniczku 66?



Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » śr sty 16, 2008 22:24

Moge sie podlaczyc to tematu mam taki sam silnik i juz walcze od tygodnia wymienilem termostat i czujnik wlaczenia wentylatora.a wskazuwka wody wariuje !!! na postoju ma 90 stopni a jak przejade pare kilosow to mi w kilkanascie sekund skacze na 110 stopni daje na luz po 5 sekundach ma 90 stopni.dodam ze temperatura oleju caly czas rosnie (MFA)przy 102 sopniach wylanczam auto bo boje sie o zatarcie silnika.


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 22:26

w swoim aucie znalalem jeszcze jeden czujnik opisany jako czujnik wskazan temperatury, jest umieszczony kolo wtryskow to nie on czasem steruje wskazaniami zegara temperatury na tablicy?

tak wyglada - http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... c=0&moto=0
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 22:26 przez Itor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 22:30

Itor, w zbiorniczku pokazywać będzie mniejszą ale nie aż tak :P za dużo odbiega
wg. mnie ten czujnik jest do wymiany ... choćby na te różnice wskazań między vagiem a zegarami



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 22:32

damcio151 pisze:Itor, w zbiorniczku pokazywać będzie mniejszą ale nie aż tak :P za dużo odbiega
wg. mnie ten czujnik jest do wymiany ... choćby na te różnice wskazań między vagiem a zegarami
ale ktory czujnik?:) do wymiany
a ten co dalem do niego link patrzyles, do czego to moze byc?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 22:34

Itor pisze:w swoim aucie znalalem jeszcze jeden czujnik opisany jako czujnik wskazan temperatury, jest umieszczony kolo wtryskow to nie on czasem steruje wskazaniami zegara temperatury na tablicy?

tak wyglada - http://sklep.intercars.co...21&pic=0&moto=0
:panna: no to teraz sam nie wiem :P w TDI jest ten 4 pinowy i już :P ( nie licząc czujników temp. paliwa powietrza itd. bo mówimy o cieczy )

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 21:35 ]
Itor pisze:ale ktory czujnik?:) do wymiany
teraz to nie wiem :P
Itor pisze:a ten co dalem do niego link patrzyles, do czego to moze byc?
podaj jego numer



Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » śr sty 16, 2008 22:35

jaka jest graniczna temperatura oleju bo ja dzisiaj przynajmije tak MFA pokazuje 114 stopni jak odpowietrzalem uklad.czy przy takiej temperaturze moz e dojsc do uszkodzenia silnika.?.. ?


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 22:40

damcio151 pisze:
Itor pisze:w swoim aucie znalalem jeszcze jeden czujnik opisany jako czujnik wskazan temperatury, jest umieszczony kolo wtryskow to nie on czasem steruje wskazaniami zegara temperatury na tablicy?

tak wyglada - http://sklep.intercars.co...21&pic=0&moto=0
:panna: no to teraz sam nie wiem :P w TDI jest ten 4 pinowy i już :P ( nie licząc czujników temp. paliwa powietrza itd. bo mówimy o cieczy )

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 21:35 ]
Itor pisze:ale ktory czujnik?:) do wymiany
teraz to nie wiem :P
Itor pisze:a ten co dalem do niego link patrzyles, do czego to moze byc?
podaj jego numer
to jeszcze raz ten w kroccu jest 4 pinowy dla 1 i 3 pinu rezystencja zgodna z tabela dla 2 i 4 pinu wyniki w caly swiat nie pokrywaja sie z tymi dla 1 i 3 pinu

ten drugi czujnik co znalazlem ma numer 535919521



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 22:40




Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 22:42

to wrocmy juz do mojego tematu:)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 22:43

Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 261 gości