Strona 5 z 7

: wt cze 16, 2009 19:01
autor: guti
ale jaja :) dzisia mierzylem mu jeszcze raz i wyszło rowno na kazdym po deczko nad 8 , a na ostatnim mial 9 , prawie pod 10 podchodziło, cos mi sie zdaje ze ten manometr mi napedził strachu niepotrzebnie :) kolega zamówił nowy manometr, wiec jak przyjdzie to jeszcze raz na spokojnie jeszcze zmierze, ale wydaje mi sie ze tragedii nie ma az takiej na jaka by sie zapowiadało. nadal sie zastanawiam nad ceramizerem :)

: wt cze 16, 2009 20:05
autor: chosen
ja mam ponad 300 tys, ponad 100 tys na lpg i na kazdym po 11 bar. Ale to i tak za mało na ten silnik bo powinno byc 13-14...

: wt cze 16, 2009 22:31
autor: guti
chosen, nie marudz :D masz verdichtung 10 , tak jak np ABS , i u kumpla ma 4X11 przy przebiegu prawioe 280 tys, tyle ze auto gazu nie widzialo :)

[ Dodano: Wto Cze 16, 2009 10:36 pm ]
tylko teraz zastanawiam sie czy to verdichtung to nie czasem stopien sprezania :) ale na mój szwabski to bedzie cos z cisnieniem :)

[ Dodano: Wto Cze 16, 2009 10:38 pm ]
oo i jeszcze doczytalem teraz to : "Na ciśnienie sprężania silnika mają bezpośredni wpływ czasy otwarcia zaworów. Nie należy więc się dziwić, że po montażu sportowego wałka rozrządu o dłuższych czasach do sprawnego technicznie silnika, ciśnienie sprężania zmniejszy się np.: z 12 do 8 barów. Nie ma to absolutnie żadnego związku ze stanem technicznym silnika, a wynika ze zmiany kątów, w których otwierają się i zamykają zawory. Po wymianie lub przestawieniu kątowym wałka rozrządu należy zmierzyć, jakie jest ciśnienie sprężania, by mieć jego wartość porównawczą do późniejszej diagnostyki silnika. W silnikach sportowych fabrycznie podawane wartości ciśnienia nie nadają się do tego. "
a ja sobuie przypomnialem ze mam walek ostrzejszy :P z GTIka ADY , wprawdzie niewiele tam jest, kilka stopni wczesniej sie otwiera, dluzej jest otwarty i pozniej zamyka , ale no to chyba zawsze cos :)

: wt cze 16, 2009 23:01
autor: chosen
guti, dokladnie stopien sprezania.

Powinien miec 13-14... mam lipe dlatego ze przyspiesza do 100 jak trzeba przepisowo ale za to max ma juz tylko 180km/h

: wt cze 16, 2009 23:16
autor: guti
to bedzie dobre?? :)
http://allegro.pl/item653794368_popraw_ ... klepu.html

tylko tu wychodzi ze musiałbym lac 2 opakowania :) skoro mam przebieg okolo 300 tys, oleju do 8 litrów w silniku, poczytam to sobie co pisza w gazetach , kto wie , jak mnie co trafi to zaraz kupie :)

: wt cze 16, 2009 23:30
autor: haps
guti, no to widze, ze wszystkiemu chyba winny manometr, bo prawde mowiac tak niskie cisnienie i zero problemow, juz nie mowiac o spadku mocy to bylo dosc dziwne...

a co do ceramizera, to ja bede wlewal, z tym ze ten firmy xado.. cena w sumie ta sama.. ale jakos w przyszlym tyg chyba zrobie sobie pomiar cisnienia i pozniej po zalaniu ceramizerem i swieza oliwa LM... zobaczymy jakie beda wyniki..

: wt cze 16, 2009 23:35
autor: guti
haps, masz namiar na tego xado ? pochwal sie :)

[ Dodano: Wto Cze 16, 2009 11:44 pm ]
przeczytalem to http://www.vtuning.com/xado.html , tam na dole odsyla do tego ceramizery , kteore znalazlem na allegro

: wt cze 16, 2009 23:45
autor: haps
guti, no z uzytkownikiem oldstaszek rozmawialem, moze zalatwic...

a jesli chodzi o wieksza dystrybucje to znalazlem cos takiego i to w wawie, w przyszlym tygodniu jak bede mial czas to pewnie sie tam przejade..

http://www.profes.waw.pl/xado/

a zadzwonic mozna juz jutro i sie dowiedziec co i jak..

: wt cze 16, 2009 23:50
autor: guti
haps, słuchaj , jezeli dałoby sie to daj znac, ja tez byłbym chetny :) daj mi namiar do zrodla z jakiego bedziesz to brał.

[ Dodano: Wto Cze 16, 2009 11:53 pm ]
to bedzie to nie ?

XADO Żel do silników benzynowych i na gaz – tubka 9 ml
- 60 zl

: śr cze 17, 2009 00:00
autor: haps
guti pisze:to bedzie to nie ?

XADO Żel do silników benzynowych i na gaz – tubka 9 ml
- 60 zl
no tak mi sie wydaje, ze to wlasnie to.. jak patrzylem na ebay.com i innych podobnych to tez w takiej pojemnosci te tubki sa...

spoko jak sie dowiem to dam znac.. :bigok:

: śr cze 17, 2009 00:08
autor: guti
http://www.profes.waw.pl/xado/ na gotowo 72,50 zł , no chyba ze dałoby sie cos taniej , albo kolegów namówie :P to bedzie taniej troszke :) na jakies piwo sie urwie :)

: śr cze 17, 2009 11:16
autor: dziechu
oldstaszek pisze:@ dziechu - oleje to zupełnie inne zagadnienia tribologiczne i nie łączą się z tematem "ceramizerów".
Niezupełnie inne - celem obu jest zmniejszenie tarcia, olej poprzez wytworzenie warstwy (filmu) oddzielajacego metalowe elementy od siebie, ceramizer poprzez wytworzenie warstewki ceramicznej o duzej twardosci i małym współczynniku tarcia. Ja nie kończyłem na politechnice mechaniki, ale za to chemię i elektronikę :)

Co do ceramizerów to stosowałem firmy Xeramic. To holenderska firma (i produkcja w Holandii), jedna z pierwszych oferujacych te produkty, firma z bardzo dobra renomą i dużym doświadczeniem.

: śr cze 17, 2009 11:23
autor: guti
dziechu, a to nie chodzi o to ze to doktor zageszcza olej ? ze film wolniej spływa, ze uszczelnia wszelkie jakies szpary itd ? bo pamietam , ze jak kumpel wlał Lubro do silnika golfa ( o zgrozo!! ) to nic mu nie stukało :) szklaneczki sie zakleily chyba :D , tylko problem byl w zime :D cieeezko mu szło przekreceic wałem :)

: śr cze 17, 2009 11:27
autor: dziechu
To nie motodoktor, czyli zagęszczacz, to ceramizer. Inna zasada, poczytaj temat od poczatku.