Strona 5 z 6

: pt maja 11, 2007 21:35
autor: souler
najlatwiej bedzie wymienic korek. jak to nie pomoze to trzeba szukac dalej i mozliwe, ze kompresja idzie w wode. tak czasem sie dzieje, ale to ostatecznosc.

: pt maja 11, 2007 22:01
autor: dommarc
damcio151 pisze:
dommarc pisze:czy jak sprawdza się temperaturę silnika VAGiem to on bierze ją z tego czujnika ??
tak
wygląda jednak że nie z tego samego miejsca
damcio151 pisze:
dommarc pisze:po wymianie termostatu vag mi pokazuje max 63 °C , a na tablicy jest 90°C
:| to jest dziwne
zepsuty był czujnik ECT, po jego wymianie nie ma takich różnic

: pt maja 11, 2007 22:12
autor: McFafik
janek822 pisze:ale co teraz z tym wskaźnikiem, on jest do wymiany czy cały licznik
w autach po 96 roku wskaznik powinien ci wskazywac 90 stopni gdy tem w silniku osiaga 75 do 105 stopni
dopiero powyzej 105 stopni wskazowka powinna sie podnosic informujac cie ze auto zaczyna sie grzac
i z tego co wiem jest to fabryczne ustawienie

: pt maja 11, 2007 22:13
autor: damcio151
dommarc pisze:wygląda jednak że nie z tego samego miejsca
:| zawsze byłem przekonany , że z tego samego .......
dommarc pisze:po jego wymianie nie ma takich różnic
:bigok:

: pt maja 11, 2007 22:22
autor: kuba82wroc
hmm....a jak prawidlowo instaluje sie oring przy wymianie termostatu? na nim czy pod? bo i w tej kwesti moze powinienem sie upewnic.

: pt maja 11, 2007 22:25
autor: damcio151
hmm....a jak prawidlowo instaluje sie oring przy wymianie termostatu? na nim czy pod? bo i w tej kwesti moze powinienem sie upewnic.
na nim ....... wszystko widać w fotoporadzie :)

: pt maja 11, 2007 22:26
autor: kuba82wroc
w takim razie termostat zamocowany mam ok....zatem juz nie mam pojecia skad te objawy u mnie ;/

: pt maja 11, 2007 22:33
autor: damcio151
kuba82wroc pisze:w takim razie termostat zamocowany mam ok....zatem juz nie mam pojecia skad te objawy u mnie ;/
albo korek, uszczelka w zbiorniczku , albo faktycznie uszczelka pod głowica ( chociaż nie bo by dymiło.... poza tym woda się nie gotuje )

: pt maja 11, 2007 22:35
autor: kuba82wroc
jutro rano jade na konsultacje do mechanika, po drodze kupie korek. mam nadzieje, ze skonczy sie wlasnie na nim!

: czw maja 17, 2007 16:03
autor: janek822
damcio151 pisze:a masz możliwość podmiany na chwilę licznika
rozebrałem cały licznik(5min roboty razem z wykręcaniem) i zajrzałem do tego wskaźnika temp, cudów tam nie ma tylko owinięty drucikiem kawałem blaszki czy plastiku, ale zauważyłem że jest z tyłu jakaś regulacja wskazówki, przekręciłem ją troche w strone rosnącej temperatury i teraz wskaźnik dobija do 90 tak jak powinno być :) :) :) Jak długo to wytrzyma i jak sie bedzie sprawować w pracy to sie okaże, poprostu troche oszukałem wskaźnik, wiem że wszystko jest dobre pozosta tylko wskaźnik.

: ndz gru 20, 2009 11:03
autor: michalc696
Koledzy jak to jest z tymi TDI-kami, przy panującej obecnie temperaturze (ok. -13) ciekawi mnie bardzo spadająca temperatura na postoju, żeby doszło do 90 muszę jechać w granicach 120km/h, i włączone ogrzewanie na maksa, jak stanę (ogrzewanie też włączone), spada w oczach, a powinno chyba być odwrotnie. Według was co może być przyczyną??? Dodam, że termostat otwiera się (sprawdzony w garczku), czujnik wymieniony (wprawdzie nie oryginalny, ale rezystancja ok) i coś teraz ma większy apetyt na ON.

: ndz gru 20, 2009 11:06
autor: Paweł Marek
diesel jest wydajny, wydziela mało ciepła, skoro ogrzewanie masz na maksa to niema sie czemu dziwić, zrób test na postoju z wyłączonym całkowicie ogrzewaniem, a czy termostat jest ok to już nie wiem, pisano wiele razy na forum o tym.

: ndz gru 20, 2009 11:24
autor: michalc696
Sprawdze go jeszcze na postoju tak jak kolega Paweł Marek napisał, a co do termostatu to pewnie nie zaszkodziłoby go zmienić bo koszt i roboty nie dużo, ale czekam na cieplejsze dni bo ręce marzną :crazy:

: ndz gru 20, 2009 16:25
autor: mookie
michalc696 pisze:Koledzy jak to jest z tymi TDI-kami, przy panującej obecnie temperaturze (ok. -13) ciekawi mnie bardzo spadająca temperatura na postoju, żeby doszło do 90 muszę jechać w granicach 120km/h, i włączone ogrzewanie na maksa, jak stanę (ogrzewanie też włączone), spada w oczach, a powinno chyba być odwrotnie. Według was co może być przyczyną??? Dodam, że termostat otwiera się (sprawdzony w garczku), czujnik wymieniony (wprawdzie nie oryginalny, ale rezystancja ok) i coś teraz ma większy apetyt na ON.
mam ten sam problem, nie wiem co robic. 90˚C osiągam tylko jak jade 120-140km/h, jak tylko zwalniam albo zatrzymuje sie tem gwałtownie spada ...
mam silnik TDI (90KM) 1Z, wymieniałem termostat ale jest to samo :(