Strona 32 z 69

: sob sty 17, 2009 12:01
autor: mariosol
mam golfa 4 98r. 110km 1.9 TDI licznik do 220 i czy by dało zamienic go na 1/2 fis albo cały??
tak

: sob sty 17, 2009 13:41
autor: cinek2004
mariosol pisze:
mam golfa 4 98r. 110km 1.9 TDI licznik do 220 i czy by dało zamienic go na 1/2 fis albo cały??
tak
Ale nie bedzie latwo znalezc taki licznik. Musisz szukac ze srodkowymi cyframi 919, czyli bez CAN lub kupic adapter.

: sob sty 17, 2009 18:55
autor: Daniels18
Ja mam Vw Bora 1,6 SR z końca grudnia 1999 z 1/2 FIS chciałem sie zapytać czy jest możliwość zamontowania pełnego FIS i czy bedzie trzeba jakieś przeróbki robić czy cos???

: ndz sty 18, 2009 08:59
autor: greg
Daniels18 pisze:chciałem sie zapytać czy jest możliwość zamontowania pełnego FIS
jest
Daniels18 pisze:czy bedzie trzeba jakieś przeróbki robić
zależy co będziesz chciał uzyskać

: śr sty 21, 2009 18:16
autor: martino87
Witam koledzy dołączam się do tematu, bo chciałem się o coś zapytać. Posiadam Golfika mk4 z 2000 roku TDi 115 km, Posiadam MFA z 1/2 FIS Czyli kontrolki wyświetlane są u góry wyświetlacza, natomiast w dolnej części wyświetlają mi się takie rzeczy jak śr spalanie, czas jazdy, przejechane km, chwilowe spalanie, oraz średnia prędkość, chciałbym się od Was dowiedzieć czy udałoby mi się uaktywnić zasięg, czyli ile km na baku, i w jaki sposób to zrobić. Pozdrawiam :helm:

: śr sty 21, 2009 18:30
autor: Oli
martino87 pisze:czy udałoby mi się uaktywnić zasięg, czyli ile km na baku
w tym topicu jest odpowiedź na Twoje pytanie: jeżeli to zegary VDO to się da, sposób też jest na forum opisany tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=162092

: śr sty 21, 2009 18:38
autor: martino87
Dzięki Kolego:)

: czw sty 22, 2009 19:37
autor: Cienki07
Witam wszystkich meczących się z zegarami w naszych golfach.

Chciałem obalić powszechnie panującą opinie iż CAN pojawiło się w połowie roku 99, i tym samym zasiać niektórym ziarenko nadziei, moje auto jest z końca 98 (w wersji high i to ma wg. mnie największe znaczenie) i ma CAN, ponadto jest pełna wiązka czyli pokazuje temp. i spalanie.
Najlepszym i najprostszym sposobem na sprawdzenie który zdradził mi Greg (i tutaj wielkie podziękowanie dla niego) jest odpalić na starym liczniku i na pracującym już silniku podpiąć licznik z CAN.

pozdro

: pt sty 23, 2009 01:22
autor: uksz
Cienki07 pisze:Witam wszystkich meczących się z zegarami w naszych golfach.

Chciałem obalić powszechnie panującą opinie iż CAN pojawiło się w połowie roku 99, i tym samym zasiać niektórym ziarenko nadziei, moje auto jest z końca 98 (w wersji high i to ma wg. mnie największe znaczenie) i ma CAN, ponadto jest pełna wiązka czyli pokazuje temp. i spalanie.
Najlepszym i najprostszym sposobem na sprawdzenie który zdradził mi Greg (i tutaj wielkie podziękowanie dla niego) jest odpalić na starym liczniku i na pracującym już silniku podpiąć licznik z CAN.

pozdro
Więc jednak jest jakaś nadzieja ,choć mówią że "nadzieja matką głupich" :P :grin:
Niestety wadą tego sposoby jest to że trzeba mieć zegary z CAN na podmianę :(
Których niestety nie posiadam :( Jutro chyba rozbiorę podszybie i sprawdzę kolory kabli we wtyczce ECU,to chyba też sprawdzona metoda? Wcześniej myślałem że niema co sprawdzać bo i tak niema nadziei że mam CAN(Golfik IV początek 99 r GTI TDI Exclusive Edition a przynajmniej tak wynika z książki i wlepki w bagażniku) :chytry:

: pt sty 23, 2009 19:40
autor: bm86
Cienki07 pisze:Witam wszystkich meczących się z zegarami w naszych golfach.

Chciałem obalić powszechnie panującą opinie iż CAN pojawiło się w połowie roku 99, i tym samym zasiać niektórym ziarenko nadziei, moje auto jest z końca 98 (w wersji high i to ma wg. mnie największe znaczenie) i ma CAN, ponadto jest pełna wiązka czyli pokazuje temp. i spalanie.
Najlepszym i najprostszym sposobem na sprawdzenie który zdradził mi Greg (i tutaj wielkie podziękowanie dla niego) jest odpalić na starym liczniku i na pracującym już silniku podpiąć licznik z CAN.

pozdro
Wy się zdrowo czujecie z wymianą licznika na zapalonym aucie???? A nie łatwiej VAG-iem sprawdzić czy macie CAN-a czy nie??? Przecież wystarczy sprawdzić numer licznika.

: pt sty 23, 2009 20:12
autor: Cienki07
Wy się zdrowo czujecie z wymianą licznika na zapalonym aucie???? A nie łatwiej VAG-iem sprawdzić czy macie CAN-a czy nie??? Przecież wystarczy sprawdzić numer licznika.
Niestety nie wystarczy, bardziej zorientowani w temacie wiedza o co chodzi, era liczników na korbę (tzn. na linkę) już minęła, jeśli nie orientujesz się w temacie to wypowiadaj się na forum malucha albo syrenki

[ Dodano: 23 Sty 2009 19:32 ]
Niestety wadą tego sposoby jest to że trzeba mieć zegary z CAN na podmianę :(
Których niestety nie posiadam :( Jutro chyba rozbiorę podszybie i sprawdzę kolory kabli we wtyczce ECU,to chyba też sprawdzona metoda?
Zawsze ja jakieś wady, ale przynajmniej to pewna metoda, bo jak powiedział Greg wiązka możne być przystosowana i nie świadczy to o obecności CAN, poza tym sam się dziwiłem ze to takie proste max 10 min.

: pt sty 23, 2009 21:19
autor: greg
bm86 pisze:Wy się zdrowo czujecie z wymianą licznika na zapalonym aucie???? A nie łatwiej VAG-iem sprawdzić czy macie CAN-a czy nie??? Przecież wystarczy sprawdzić numer licznika.
bardzo dobrze się czujemy - poduszki też wyjmowałem na podpiętym aku - a kumpel wyjmował wkręcał iw imadło i strzelał żeby zobaczyć jak działają.
Wyjęcie licznika na włączonym silniku sprawdzi czy działa CAN (bo nie zgaśnie silnik a więc odpada problem immo). Po drugi e- w niektórych autach są wsadzone jeszcze liczniki bez CAN pomimo że CAN jest :bigok: - przykładem bedzie auto rakczek czy nawet i Cienki07,

[ Dodano: Pią Sty 23, 2009 8:20 pm ]
a w takim przypadku sprawdzić VAGiem to sobie możesz nie powiem co - bo w VAG 19 nie będzie działała jak zegary wsadzone bez CANa

: sob sty 24, 2009 00:49
autor: uksz
Więc pozostaje mi mieć nadziej i skombinować zegary z CAN'em chociaż na 10 min :P

: sob sty 24, 2009 09:23
autor: PvD
uksz pisze:Więc pozostaje mi mieć nadziej i skombinować zegary z CAN'em chociaż na 10 min
Nie no napewno jeszcze jest jakiś sposób aby móc sprawdzić :D , a jak odłącze załóżmy te zegary co teraz mam i silnik będzie chodził to znaczy że przy kolejnych zegarach odpada immo ? Że kluczycz będzię działał z każdym innym licznikiem ?