Strona 4 z 4

: wt lut 13, 2007 23:07
autor: regitmc
Paweł_G pisze:co oglądam oferty to wszystkie bęzynowce albo 1.4 16V albo 1.6 SR - a to chyba 8V?
Dokładnie 1,6 SR to silnik 8V, ale takich było najwięcej...

: sob lut 17, 2007 12:35
autor: grzegorz65
regitmc pisze:Pod pojęciem problemy natury eksploatacyjnej miałem na mysli dużą ilość spalanego przez ten silnik oleju. Nie zależnie czy nowy czy stary, duża ilość użytkowników właśnie uskarża się na ten problem. Bo spalanie 1 litra oleju na 1000km nie jest rzeczą normalną
Rok temu kupiłem Golfa z silnikiem 1,4 16V, był świeżo po wymianie oleju (syntetyk MOBIL 1) i nauczony przez poprzedni samochód (Polonez) dokupiłem litr Mobila na dolewki. Od tamtej pory przejechałem 17 tys. km i ten litr oleju mam do dziś, nawet go nie otworzyłem. Tak to 1,4 spala olej!! Oczywiście po 15 tys. zmieniłem olej. Może jednak mój silnik jest jakiś wyjatkowy? :bajer: Pozdrawiam!

: sob lut 17, 2007 14:20
autor: regitmc
Być może ci wszyscy użytkownicy silnikó w 1,4 16V pisząc o swoich problemach na forum to tylko jaja sobie robili... :kac:

: sob lut 17, 2007 14:41
autor: greg
grzegorz65 pisze:Może jednak mój silnik jest jakiś wyjatkowy?
nie jest wyjątkowy - sam się kiedyś zastanawiałem i założyłem taki wątek - czy volkswageny golfy naprawdę się psują czy też ich właściciele doprowadzaja do tego, ale niedobry moderator skasował i się nie dowiedziałem

: sob lut 17, 2007 15:15
autor: Atomic10
Nie mozna wszystkich silników wpakowac do jednego wora. Silnik ten sam ale rozne partie sa podczas produkcji oraz części tak samo z róznych partii. Moze jedne motory sa lepiej wykonane a ine mniej, moze jedni własciciele dbaja o nie bardziej lub mniej. Fakty sa takie ze były sygnały iz te silniki potrafia troszke oliwy upic. Na ile są to sporadyczne przypadki ? - trudno powiedziec za mało danych posiadamy.

Co do VW to po przeczytaniu testu VW Turana w ostatnim Auto Świece/Auto Bild który był przeprowadzony przez niemickich dziennikarzy ręce mi opadły.........

Pozdrawiam

: sob lut 17, 2007 19:51
autor: grzegorz65
regitmc pisze:Być może ci wszyscy użytkownicy silnikó w 1,4 16V pisząc o swoich problemach na forum to tylko jaja sobie robili... :kac:
W jakimś artykule na temat Golfa wyczytałem, że silniki 1,4 z poczatku produkcji Mk4 miały wadę konstrukcyjną układu smarowania i to być może wyjaśnia, że niektórzy użytkownicy skarżą się na "spalanie" oleju.

: pn lip 21, 2008 23:53
autor: refild
ja mam juz rok mk 4 1.4 16 V i nie bierze mi oleju ;) kolega kupil niedawno na gieldzie auto kupione w polsce z salonu ...i mu bierze ..fakt faktem ja sprowadzilem z berlina ;p
nom i moj jest jakby tak bardziej dynamiczny od tego kolegi szybciej sie do 100 zbierze moj niz jego :) pozdrawiam

: wt lip 22, 2008 09:48
autor: Adamik
To bardzo dobry zakup. Mało kto zwrócił w tym wątku uwagę na to, że TDI z małym przebiegiem jest tak naprawdę praktycznie nie do dostania. Jeśli ktoś kupuje diesla, to po to, żeby dużo jeździć. Przy małych przebiegach nie zwróciła by się różnica cenowa pomiędzy silnikiem diesla i benzynowym. A tu warto zwrócić uwagę na to: silnik owszem żywotny i ekonomiczny, ale ilość przejechanych km ma wpływ na prawie każdą część w samochodzie. A części do diesla są droższe. Realia są takie, że ja przez kilka miesięcy bardzo aktywnie szukałem TDI i nie znalazłem samochodu z małym przebiegiem, bezwypadkowego i ogólnie zadbanego. Większość wyglądała tak, jakby ktoś do nich wsiadał z grabiami i innym sprzętem gospodarczym, a przebiegi na 100% były kręcone. W końcu, kiedy już myślałem, że nie dostanę przyzwoitego VW, trafił mi się MK4 1,6 16 V i to był strzał w 10 w moim przypadku. Samochód bardzo, bardzo dynamiczny. Spalanie ok. 7 l. na mieście, na trasie nie wiem, bo nie wyjeżdżałem nigdzie dalej. 5 letnie autko z przebiegiem 74 kkm, przynosi naprawdę wiele radości, a mało wydatków.

: wt lip 22, 2008 10:03
autor: pietrek350
ja tez moge ci polecic 1.8T mam wirusa na ok190KM

: śr lip 23, 2008 12:50
autor: Michau
ja polecam 1.6 101kM no i jak masz czas i cierpliwość na poszukiwania to szukaj DOBREGO TDI.
Co do 1.4 to kilku znajomych ma problemy, ale czy te troche oleju na 1000km to na prawdę taki wielki problem dla niektórych? kupisz mk5 albo nowe A4 z mocnymi dieslami to przeważnie litr na 1000km dolejesz.... jednak w 1.4, jak dla mnie te 75koni w mk4 to trochę mało. szukaj 1.6 na wielopunkcie- to kompromis między mocą a kosztami- takie moje zdanie. U mnie w A4 ten silnik ma 220tkm i zero zużycia, zero wkładu (olej, rozrząd i tyle). Wszystko zależy jak trafisz.
Udanych łowów :helm: