Strona 4 z 4

: śr mar 02, 2005 21:04
autor: drago31
witaj miałem założone takie żąrówki w golfie ,efekt był taki żę strasznie nagrzewa się szkło lampy,gdy wjedziesz w kałuże a lempa jest sucha to lubi pęknąć ja tak załatwiłem 3 lampy lepij załuż przekażnik na długie jeden a drugi na mijania
Naraka Drago31

: śr mar 02, 2005 21:35
autor: 79Adam79
qra pisze:przekazniki to inna bajka..
my tu mamy teraz inna sprawe :P
Przekaźniki są ważne dla bezpieczeństwa-kiedy pierwszy raz o nich słyszałem na forum to pomyślałem , że ludzie wymyślają z braku zajęcia a tu po założeniu(przez przypadek u elektryka w kluczu) jest taka różnica że zapomnisz o postojówkach po założeniu przekaźników(moi znajomi jeżdżący nowszymi samochodami nie raz się pytają co mam za żarówki- a to zwykłe philipsy + 30% z SELGROS`a za 14 zł sztuka które w końcu mają 13,8 volta zamiast 11

: śr mar 02, 2005 22:37
autor: dukem
Nie wiem co mam powiedziec...jestem z wyksztalcenia elektronikiem i nie dociera do mnie fakt ze przed zalozeniem przekaznikow miales 11V (chyba ze tam po drodze jest jakis regulator napiecia- ale malo prawdopodobne) a teraz masz 13,8...moze tak byc jak miales zasniedziale styki albo cos z przewodami i wystarczylo to sprawdzic lub ewentualnie przeczyscic...
Przekazniki sie zaklada po to zeby sie styki w wylaczniku nie grzaly...bo jak zalozysz np wieksze zarowki to sie moga spalic...

A teraz odnosnie tego co napisal drago31 o pekaniu lamp- nie mozna zapominac ze cala dyskusja w tym temacie z zarowek 100W przeszla na 55W tylko ze ksenonowych...(bo to ze mozna popsuc lampy ustalilismy na samym poczatku) a jezeli sie zalozy zarowki o mocy nominalnej to nie wazne na jaki kolor beda swiecily nie sa z siebie w stanie wydzielic wiecej ciepla niz zwykle te co byly montowane seryjnie wiec od zarowek 55W reflektory nie maja prawa pekac...:crazy:

: czw mar 03, 2005 21:29
autor: qra
dukem pisze:Nie wiem co mam powiedziec...jestem z wyksztalcenia elektronikiem i nie dociera do mnie fakt ze przed zalozeniem przekaznikow miales 11V (chyba ze tam po drodze jest jakis regulator napiecia- ale malo prawdopodobne) a teraz masz 13,8...moze tak byc jak miales zasniedziale styki albo cos z przewodami i wystarczylo to sprawdzic lub ewentualnie przeczyscic...
Przekazniki sie zaklada po to zeby sie styki w wylaczniku nie grzaly...bo jak zalozysz np wieksze zarowki to sie moga spalic...

A teraz odnosnie tego co napisal drago31 o pekaniu lamp- nie mozna zapominac ze cala dyskusja w tym temacie z zarowek 100W przeszla na 55W tylko ze ksenonowych...(bo to ze mozna popsuc lampy ustalilismy na samym poczatku) a jezeli sie zalozy zarowki o mocy nominalnej to nie wazne na jaki kolor beda swiecily nie sa z siebie w stanie wydzielic wiecej ciepla niz zwykle te co byly montowane seryjnie wiec od zarowek 55W reflektory nie maja prawa pekac...:crazy:
Zgadzam sie z kolega w kazdym slowie !

Tak wiec ludzie kupujcie dobre zarowki postojowe i glowne, dobra regulacja swiatel i jest FULL WYPAS. ja juz mam zrobione i jest na prawde dobre BIALE bardzo jasne swiatlo(zarowki niebieskie). bez zadnych tam przekaznikow i innych *#cenzura#*.

: czw mar 03, 2005 22:52
autor: dukem
Ja na jutro zaplanowalem zmiane zarowek i wtedy juz bede mial komplecik bialych ksenonow...lepiej wydac wiecej na dobre zarowki niz kombinowac i ryzykowac dowodem rejestracyjnym, uszkodzeniem lampy i Bog wie czym jeszcze...
A jezeli producent przeliczyl ze wylacznik wytrzyma tyle ile maja znamionowo zarowki to napewno wytrzyma a co najwyzej raz na pare lat trzeba styki przeczyscic (w przekaznikach zreszta tez sniedzieja) jest to zabieg duzo tanszy i o tyle bezpieczny ze nikt nie grzebie w instalacji i nie uskutecznia swoich wynalazkow.