Strona 4 z 10

: pn kwie 21, 2008 07:51
autor: T.O.B.I.
venomek, przeczytaj jeszcze raz instrukcje regulowania TPS (na spokojnie), moze tego nie znalazles w tym watku ale silniczek krokowy w ABU jest 6 pin i zeby go schowac nalezy sie podlaczyc pod pierwszy i ostatni pin (1 i 6), jezeli tak go podlaczyles i nie dziala to oznacza ze jest uszkodzony, z tego co piszesz o obrotach to wlasnie wyglada mi na uszkodzony krokowiec, albo do nie podpieles

: wt kwie 22, 2008 01:16
autor: venomek
Faktycznie, krokowy podłączałem do 1 i 2 pinu. Robi różnicę czy krokowy zdjęty czy założony? Chodzi przecież o całkowite zamknięcie przepustnicy(poprawcie mnie)
Jeżeli chodzi o czujnik dzisiaj wymieniłem i pojechałem na komputer. Temp. odczytana była rzędu 140 st. to wyjaśniało by nierówne obroty i drgania silnika. Nie wiem dlaczego, ale kupiłem czujnik z zielonym paskiem, żeby było tego mało to już od ponad roku na takim jeździłem.
Nie było błędu z krokowego.
Ile kosztuje oryginalny czujnik w serwisie??

: wt kwie 22, 2008 12:21
autor: zajac
a ja ma takie pytanko do znawcow tematu co sie dzieje jesli tps ma uszkodzone sciezki i do tego wogole został tylko przykrecony bez zadnej regulacji ??

dodam ze auto na benzynie jak zapale to albo chodzi rowniutko i wszystko jest pieknie albo zapale wskoczy na 1100 pochodzi 2 sekundy i gasnie

podczas jezdy na benzynie jak auto zacznie sie robic cieplejsze(czyli wskazowka temp zaczyna sie podnosic) jak tylko depne gaz auto przestaje jechac

czy takie objawy mogą byc wywolane wlasnie tps'em

i na koniec napisze ze pompy paliwa nowe , filtr nowy, koncowka wtrysku nowa,
przewody paliwowe drozne ,

: wt kwie 22, 2008 12:32
autor: Amanda
venomek pisze:Robi różnicę czy krokowy zdjęty czy założony? Chodzi przecież o całkowite zamknięcie przepustnicy(poprawcie mnie)
No przeicerz powinienieś ustawiś szczelinę pomiedzy "zderzakiem" przepustnicy a trzpieniem krokowca - skoro go odkręcisz to co ustawisz?

: wt kwie 22, 2008 13:11
autor: T.O.B.I.
tak jak kolega pisze trzeba dobrze ustawic szczeline miedzy srubka regulacyjna a odbijakiem silniczka na 0,5 mm (silniczek oczywiscie calkowicie wsuniety)
a co do uszkodzonego tpsu czyli wytartych scierzek to ja mam u siebie wytarte i jakos jezdze bez problemow, nawet przy lekko wytartych sciezkach da sie ustawic te poprawne wartosci

: wt kwie 22, 2008 22:28
autor: venomek
HM. Ale ja regulowałem napięcie pomiędzy 1 a 2 pinem w TPS a nie szczelinę.
Z tego co wyczytałem z drugiej odpowiedzi w tym temacie to chodzi o całkowite zamknięcie przepustnicy poprzez cofnięcie krokowego. Pomyślałem więc, że skoro ma być zamknięta przepustnica a krokowy się nie cofa to może go zdejmę. Po tym zabiegu była poprawa.
Ale po wymianie kabli zapłonowych, czujnika temp. znów coś nie tak.

Tylko proszę o wyrozumiałość, jeżeli się mylę to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu

Pozdrawiam.

: śr kwie 23, 2008 08:19
autor: T.O.B.I.
co do samego TPS to ok wymontowanie silniczka zamknie calkowicie przepustnice ale jak zalozysz go spowrotem to uchylisz przepustnice, no i silniczek bedzie wysuniety a przy adaptacji przepustnicy wszystkie parametry powinny byc na tzw. zero, jesli chodzi o ta szczeline miedzy silniczkiem a wkretem regulacyjnym to watro to sprawdzic, nie wspomniales nic o restarcie i adaptacji robiles to? czujnik temperatury moze ci bruzdzi jaki kupiles?

: śr kwie 23, 2008 15:49
autor: venomek
Restart robiłem, po 5 minutach od odpalenia silnika praca uspokoiła się i była w miarę równa.
Co oznacza adaptacja ?

: śr kwie 23, 2008 17:44
autor: T.O.B.I.
restart to odlaczenie akumulatora na kilkanascie minut, adaptacja to uruchomienie silnika po restarcie i nie dotykanie gazu do chwili osiagniecia 90 st przez silnik do wlaczenia wentylatora

: śr kwie 23, 2008 20:56
autor: venomek
Acha, czyli mówiąc krótko - niepotrzebnie regulowałem.
W sobotę wymieniam podstawę wtrysku więc sprobuję ponownie.

Pozdrawiam

Czemu nie ma przycisku "Pomógł"

: śr kwie 23, 2008 21:23
autor: guti
bo to ja rozdaje punkty w moim temacie :) znaczy sie tylko zalozyciel tematu moze rozdawac punkty komus kto mu pomógl i dlatego Homsky dostal pointa bo okazał sie bardzo pomocny:)

: śr kwie 23, 2008 21:37
autor: venomek
Dzięki za wytłumaczenie.

W takim razie dziękuję wszystkim za pomoc w rozumieniu kilku zagadnień.

: śr kwie 23, 2008 21:42
autor: Dyziu14021991
Mógłbym prosić też o te materiały djrajek@poczta.onet.pl

: pt kwie 25, 2008 21:35
autor: venomek
Witam ponownie, zdjąłem przepustnicę o przeczyściłem ją.
Napisaliście że przerwa pomiędzy przepustnicą a krokowym powinna wynosić 0,5 mm. W moim przypadku wynosi 0, a okrągła blaszka przepustnicy nie jest całkowicie prostopadle.
Trzpień silniczka jest wypychany przez sprężynę, przy dociśnięciu trzpienia przerwa wynosi ok. 3 mm. Jak mam ustawiać, do wciśniętego trzpienia czy do wypchniętego przez sprężynę?? Śruba oporowa przepustnicy jest zalana jakimś plastikiem i nie mogę jej w ogóle ruszyć, jakiego typu jest ta śruba (torx, płaski?).
Czy koniecznie muszę adaptować ustawienia na VAG ? czy czekanie na pracującym silniku (aż osiągnie 90st.) wystarczy ??

Pozdrawiam.