Witam!
Mam od ponad 2 lat Golfa 3, 1.8 GT (silnik ABS), 90PS, stan licznika 233 tys. km (ja sam zrobiłem 50 tys. km).
Gdy go kupiłem w Niemczech miał zepsuty czujnik temperatury (wskaźnik w ogóle się nie wychylał) i na trasie do Polski (1100km, średnia prędkość 130km/h) spalił mi 7.7L/100km! Byłem w szoku, gdyż wcześniej jeździłem maluchem i ten po mieście palił 6L/100km
W kraju wymieniłem czujnik i zaczął pokazywać temperaturę 70 stopni (nie wiedziałem, że powinien wskazywać 90?!). Wiedząc ile żłopie na trasie, na co dzień (15km pół miasto / pół trasa) jeździłem delikatnie (1500-2500 obr./min.) i latem spalanie miałem 8.0 - 8.6L/100km, a w zimie litr więcej. Jeśli wyjechałem gdzieś dalej (trasy rzędu 200 - 400km) spalanie wahało się w granicach 6.7 - 7.0L/100km.
W zeszłym roku postanowiłem, że będę nim ostrzej jeździł (przyspieszanie w zakresie 2500-4000 obr./min.) i ku mojemu zdziwieniu... spalanie się obniżyło! Swoją drogą otwarli u nas obwodnicę Bielska i to skróciło czas przejazdu, jak i pewnie spalanie, ale myślę, że tylko w niewielkim stopniu. Przy takiej dynamicznej jeździe spalał mi 7.6-7.8L/100km
W ubiegłym roku zanotowałem również rekord w spalaniu na trasie - jechaliśmy w 4 osoby, z mnóstwem bagaży do Chorwacji i na dystansie 2500 km (po autostradach zazwyczaj 110-120km/h) średnie spalanie wyszło 6.3L/100km
Ależ byłem dumny z niego!
Po wakacjach, wraz z nadejściem jesieni zrobiło się zimniej, a ja zauważyłem (przełom października i listopada), że mój silnik rozgrzewa się do coraz mniejszych temperatur. Po miesiącu było to około 50 do 55 stopni, a wolne obroty były w granicach 950-1000 obr./min. (wcześniej 800)! Mój mechanik powiedział, że silnik jeździ cały czas na ssaniu i winą obarczył termostat. Wymieniłem go i... niestety temperatura tylko trochę się podniosła (55-60 stopni). Wydaje mi się, że to wina czujnika. Czy możecie mi potwierdzić moje zdanie? Dodam, że teraz spala mi 8,3L/100km, więc biorąc pod uwagę temperaturę otoczenia około 0 stopni, to niewiele więcej pali!
Czy jest jakaś strona w internecie, na której mógłbym sprawdzić jaki czujnik jest mi potrzebny? Jeśli wcześniej miałem 70 stopni, a powinien wskazywać 90 to znaczy, że wymieniając czujnik zaraz po kupnie auta, mechanik zamontował mi zły! Jacy są najlepsi producenci?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich forumowiczów i właścicieli golfów!