Strona 4 z 7

: wt paź 03, 2006 15:09
autor: De'D
musze przyznac ze jak pierwszy raz usłuszałem o AAM ze wyciąga 75 km z 1.8 to pomyslałem ze to jakaś pomyłka... miałem okazje jechac vento aam i szczerze to jest klapa... jeszcze dół jako taka ..ale górne pola obrotka to porażka... wogóle jaki vw miał punkt widzenia dając taki silnik... nie rozumiem... jeśli niemiec chciał płacić niższe OC to mogł se chapnąć 1.6 75km i miałby to samo...
wogóle te benzynowe silniki vw to jakieś klapy same... 1.8 75km ; 1.8 90 km (jeszcze ujdzie)
1.4 60km !!!! :rotfl: wogóle uparli sie przy tych 8 zaworowych pożeraczach paliwa (np.1.6) gdy w międzyczasie konkurencja była daleko przed nimi...z technologią 16V

sami przyznacie ze technologia 16V bije na głowe wszystkie te wynalazki 8V i pod względem ekonomiczności, dynamiki..żywotności.
dlaczego renault potrafił wypuścić dobry silnik 1.4 90km , rover potrafił zrobić 1.4 90km.. honda :D też 1.4 90km ( i 1.5 w czasach kiedy vw nie wiedziało jak wygląda 16V głowica), toyota 1.4 95km .... a vw?? 60 km !!!! L_O_L :D heheh

nie inaczej można powiedziec... ale vw to jedynie dzięki dieslom jakos trzyma klase bo benzyniaki to porażka...
heh .. troche sie rozpisałem... ale takie mam zdanie... dobrze ze mam diesla.. :bajer:
:bigok:

: wt paź 03, 2006 15:16
autor: Pinhead
double-d popieram w 100% :bigok: VW jak sama nazwa wskazuje to "auto dla ludu" i nie wiadomo dlaczego w Polsce jest ta marka postrzegana z taką renomą. Chyba stare czasy gdy na drogach jeździły "legendy PRL'u" a co bardziej zamożni ludzie sprowadzali z zachodu VW uchodzące wtedy za super luksus wypatrzyło mocno pozycje VW na Polskim rynku. To solidne auta które jednak w założeniu (kiedyś) miały być przedewszystkim tanie i proste stąd zacofanie technologiczne które szczególnie mocno utrzymywało się do czasów mkIV.

: wt paź 03, 2006 15:24
autor: Atomic10
Hym ciekawe te wasze opinie, ja takze posiadam silnik AAM no i moje odczucia sa pozytywne. Silnik łatwy do zagazowania, posiada dorby moment obrotowy na poziomie 140Nm przy 2500obr/min (który renault i honda ma taki przy tej mocy i przy takich obrotach) do tego tanie czesci zamienne i wiem ze ten motor beidze długo pyrkał sobie. Jesli AAM to taki zły silnik to dlaczego produkowano go tak długo do 98 lub 2000 roku nie pamietam juz :-( mysle ze na to pytanie moga odpowiedziec tylko inzynierowie z VW pniewaz to oni posiadaja najwieksza wiedze na ten temat. Dziwi mnie tylko jedno ze tak duzo tych silników było kupowanych w niemczech..... Cos w tym musi byc. NIE oceniajmy silnoków TYLKO po mocach jakie one posiadaja. Jak komu nie pasuje motor VW to zapraszm do zaupu hondy lub renault albo alfy (w sewisie mozna poznac wileu ciekawych ludzi)

Pozdrawiam

: wt paź 03, 2006 15:30
autor: De'D
Pinheadtak dokładnie...... wiesz jeszcze co do mk2 to z tym zacofaniem to rozumiem .. bo konstrukcja dośc leciwa juz i takie tam ...ale mk3 i jej technologia w czasach kiedy technika tak szła do przodu jest pomyłką !! tu już nie ma miejsca dla wozu dla ludu .... bo konkurencja wymusza postęp... trzeba sobie powiedzieć prawde... czym tu sie podniecać.?? solidność.... hmm....mk2 wolniej gniją niż mk3
design..... gust..... mnie osobiście to vento tylko podchodzi
silniki...... to juz mowa była... jedynie klekoty

ale jak widać auto jest popularne w polsce... bo jest ogólnie dostępne.... produkowali tego mase i mase tego u nas jeździ
my sie cieszymy z taniego i w miare dobrego auta typu kompakt... ok.... ale nikt mi nie wmówi ze vw to super niezawodna marka i dobry styl .... jak to kiedyś pojmowano za czasów zelaznej kurtyny .. kiedy vw było marzeniem kowalskiego... :D

: wt paź 03, 2006 15:40
autor: kamil.wilk
To może ktoś z biegłym niemieckim napisałby do VW w sprawie tego silnika.
Byćmoże nie odpowiedzą ale kto wie.....

: wt paź 03, 2006 15:46
autor: De'D
Atomic10, dla przykładu i porównania: silnik 1.4i 90km Hondy:
120Nm @ 2700rpm i ponownie 120Nm @ 4800rpm

oczywiście to są dwa rózne typy silnika ale moment o 20 Nm większy a pojemność duuużoo obfitsza
:bigok:

: wt paź 03, 2006 15:56
autor: Majiic
Stary jak byles zadowolony to badz dalej i sie tym nie przejmuj :) :pub: :pub: :pub:

: wt paź 03, 2006 15:59
autor: WilQ
double-d pisze:Atomic10, dla przykładu i porównania: silnik 1.4i 90km Hondy:
120Nm @ 2700rpm i ponownie 120Nm @ 4800rpm

oczywiście to są dwa rózne typy silnika ale moment o 20 Nm większy a pojemność duuużoo obfitsza
:bigok:
No i co z tego, VW zrobil te silniki nie dlatego, że byli zacofani, tylko dlatego, że mieli w tym jakis cel ( i napewno nie chodzi tutaj tylko o te oplaty w niemczech ) Jedyn co wiem to to, że jest to silnik nie do zdarcia, i komentarze ze tylko dielse w vw są dobre mnei po prostu smieszą. Od roku jezdza tym autem, przez rok czasu nie zjadł mi ani milimetra oleju, zapalał przy mrozie -25 za 1 razem! bez żadnych ceregieli.
Jak tutaj juz ktos mądry powiedział te silniki AAM robiono żeby robić przebiegi a nie ścigać się na torze.
Co do ścigania z Vectrą 1,6 16V, to kierwowca nie był trefny, był to moj brat ktory ma zaciecie sportowe tak samo jak ja, i startowalismy od 0 do 140 i vectra dostała o pol dlugosci samochodu ( mniej więcej )
Jedyna rzecz która mnei wtym momencie interesuje to spalanie, bo jesli auto bedzie mi palic po miesice 9 to spoko, ale jesli np 10 ( mowa o jezdzie spokojnej) to znaczy ze nie bede 100% zadowolony z tego motoru. Gdzies czytałem w interneicie ze była roznica w granicach własnie 1 litra w spalaniu pomiedzy AAM i ABS i wtedy pomyslalem ze juz bym wolał miec te 75 koni i litr mniejsze spalanie, dlatego jesli bedzie 9 po miesice to bedzie SI

: wt paź 03, 2006 17:22
autor: Atomic10
double-d pisze:ale nikt mi nie wmówi ze vw to super niezawodna marka i dobry styl
Coz kazdy kupuje to na co go stac jedni wola kupic nowego matiza inni opla a jeszcze inne osoby VW lub Audi kto na tym lepiej wychodzi.......Najlepiej to widac jak trzeba sprzedac auto :-)
double-d pisze:120Nm @ 4800rpm

róznica ogromna 20Nm to bardzo duzo i przy takich obrotach ......

Pozdrawiam

: wt paź 03, 2006 17:30
autor: kamil.wilk
Każdym silnikiem da się sprawnie jechać!!!!!
trzeba tylko dobrze znać zachowanie danego silnika,
Ale fakt że jak wsiadłęm ostatnio do polówki z silnikiem 1,7 sdi to się załamałem.Nie potrafiłem tym jechać zupełnie.
Auto trzeba wyczuć poprostu.Stąd mogą wynikać różnice

: wt paź 03, 2006 17:34
autor: Pinhead
Atomic10 pisze: Silnik łatwy do zagazowania, posiada dorby moment obrotowy na poziomie 140Nm przy 2500obr/min
Co to za zaleta skoro tak samo (a nawet więcej o 5Nm) ma ABS.
(który renault i honda ma taki przy tej mocy i przy takich obrotach)
Chcesz duży moment to kup diesla. Przynajmniej ma jakieś zalety typu ekonomiczne spalanie bez montowania lpg.
do tego tanie czesci zamienne i wiem ze ten motor beidze długo pyrkał sobie.
Tak samo jak ABS.
Jesli AAM to taki zły silnik to dlaczego produkowano go tak długo do 98 lub 2000 roku nie pamietam juz :-( mysle ze na to pytanie moga odpowiedziec tylko inzynierowie z VW pniewaz to oni posiadaja najwieksza wiedze na ten temat. Dziwi mnie tylko jedno ze tak duzo tych silników było kupowanych w niemczech..... Cos w tym musi byc.
Przecież to już zostało napisane dlaczego Niemcy kupowali AAM. Głównie przez podatki liczone od mocy i możliwość jazdy na tańszej benzynie (91 oktan). Nie wszystkie pomysły VW były idealne, niektóre (jak AAM) to zwykły marketing.
NIE oceniajmy silnoków TYLKO po mocach jakie one posiadaja. Jak komu nie pasuje motor VW to zapraszm do zaupu hondy lub renault albo alfy (w sewisie mozna poznac wileu ciekawych ludzi)
Straciłeś wątek i piszesz nie wiadomo o czym. Co ma do tego Renaul i Honda ? Czemu uważasz że AAM jest synonimem wszystkich motorów VW ? Jest masa innych silników VW które są lepsze i nikt nie pisze tu TYLKO o mocy bo argumentów przeciw AAM a za ABS'em czy dieslem jest cała masa. Najważniejsze zostały już w tym wątku wymienione, wystarczy przeczytać.

: wt paź 03, 2006 17:57
autor: dziejo
ja powiem tak- jezdząć normalnie widomo taki ruch mieszany to światła to pasy wiadomo zanim go zagazowałem palił mi do 8l beny natomiast gazu w lato do 9 udokumentowane !

[ Dodano: Wto Paź 03, 2006 18:02 ]
jak dla mnie super silniczek nie przeszkadza mi w tym że ma tylko 75km nie ścigam się nie zalezy mi na więkrzej mocy !

: wt paź 03, 2006 18:17
autor: Atomic10
double-d pisze:dlaczego renault potrafił wypuścić dobry silnik 1.4 90km , rover potrafił zrobić 1.4 90km.. honda też 1.4 90km ( i 1.5 w czasach kiedy vw nie wiedziało jak wygląda 16V głowica), toyota 1.4 95km .... a vw?? 60 km !!!! L_O_L heheh
Pinhead chyba ktos tu nie czyta postów Kolegów albo przeglada je po łebkach. Poprzednio miałem MKII i silnik PN. Wrazenia moje sa takie ze mimo wiekszej masy mojego MKIII AAM wypada lepiej jesli chodzi o wrazenia z jazdy. I jesli juz tak dogłebnie polemizowac to wychodzi na to ze wszystkie silniki VW sa stare i beznadziejne no bo przeciez jak mozna pordukowac jeszcze w 97 roku motor 1,8 90PS jak inni z tej pojemnosci wyciagali bez probemu 115PS ?? Jak to mozliwe ze w MKIV 1,6 był tylko 8 zaworowy przeciez wszyscy juz montowlai jednostki 16V.

Pozdrawaim

: wt paź 03, 2006 18:31
autor: kamil.wilk
Pinhead nasuwa się pytanie. A dlaczego jeździsz wogóle golfem??