Strona 4 z 4

: wt gru 04, 2007 23:36
autor: mover2002
wiec tak postaram sie zrobic lepsze zdjecia niedlugo, nic wiecej nie da sie sfotografowac bez kanalu wiec opisze to co sprawdzilem teraz.

przy wylaczonym silniku wszystkie biegi wchodza leciutko, bez zadnego oporu ale po wrzuceniu biegu drazek chodzi na boki - nie wiem czy tak powinno byc.

A teraz zdjecie. drazek po lewej lata luzno w przeciwienstwie do drazka po prawej ktory ma lekkie opory. Podlaczenie jest w stylu zaczepienia przyczepy do osobowki tzn. ze od prawej wychodzi drazek z tak jakby grzybkiem a od lewej drazek zaczepiony jest jakby " obrecza" ( na zdjeciu to widac ). ta niby obrecz zaczepiona jest prawie w polowie tego "grzybka" tj. do dolu brakuje okolo 2 cm a do gory 1 cm. Luzy sprawdzalem treka ruszajac je, wyraznie lewa chodzila luzniej i do tego czuc bylo ze nie byly mocno zczepione ze soba - moze to jest wina??

: śr gru 05, 2007 22:10
autor: beny
sprubuj przesunąć tą objemke i prestaw trochę najpierw w jedną stronę jeżeli nie pomoże to w drugą .zaznacz sobie jak jest ustawiony drążek zanim poluzujesz śrubę. tak jak na foto [img]h%20ttp://images25.fotosik.pl/121/5da986cccfd41098.jpg[/img]

: śr gru 12, 2007 23:27
autor: mover2002
prubowalem ale nic nie rusze poniewaz od obejmy schodzi taka blaszka ktora laczy sie za pomoca sruby (chyba) z drazkiem od skrzyni i ona blokuje by sie nie ruszylo, niedlugo zobacze jak od spodu to wyglada mam zamiar przesmarowac to i mam pytanie czy zrobic to np. W40 czy moze jakims smarem np. do lozysk ??

: czw gru 13, 2007 09:47
autor: T.O.B.I.
odrazu powiem ze mamy taka sama konstrukcje sterowania, moje spostrzezenia: linka sprzegla ma duze znaczenie (mialem z samoregulacja i padla teraz mam z reczna i jest wielka poprawa), wymienilem olej w skrzyni (duza poprawa), regulowalem to sterowanie rowniez ale nie do konca sie da to dobrze zrobic, jezeli lewarek lata podczas jazdy to znaczy ze pod wajcha zmiany biegow wyrobilo sie to lozysko kulowe, co do regulacji przy skrzyni to proponuje zrobic tak: wbic jedynke odkrecic ta srube od obejmy co widac na zdjeciu i wejsc do kabiny przyciagnac lewarek do siebie (z luzu w lewo) zeby sie oparl na sciance i cofnac go lekko od 2-4 mm, wyjsc pod maske i delikatnie zeby nie przesunac skrecic obejme i sprawdzic jak dziala, co do takiej drobnej regulacji to jest pod oslona lewarka (skora) taki momosrod na klucz imbusowy (4) nim tez mozna sprobowac regulacji

: ndz gru 16, 2007 00:16
autor: lukasz_bial
Wymienialem skrzynie biegow w samochodzie VW Golf 3 2.0. Po jej wymianie mam problemy z 1 i 2 biegiem w trakcie zmiany biegow (mechanizm dziala bardziej topornie). Ponadto lewarek zmiany biegow uciekl z pozycji srodkowej w kierunku siedzenia pasazera. W zwiazku z tym pytanie - jak go wysrodkowac ??

Dzieki z gory za pomoc.

: pt gru 12, 2008 11:40
autor: Conrado32
BruceLee30 pisze:
cowboy pisze:
BruceLee30 pisze: przestan
poprostu wyreguluj wybierak i linke i po sprawie
że co ? tego jeszcz nikt mi nie proponował ?
zawsze było że ten typ tak ma albo że trzeba odpowietrzyć sprzęgło...

jak to się robi - gdzie są te regulacje?

może kilka słow na ten temat - pewnie wielu z nas by to pomogło - problemy z 1,2 i wstecznych to chyba najwiekszy minus mk3TDI...

z góry dzięki !! :pub:
mowisz masz :
wyszukaj wybierak
Obrazek
Obrazek
zlokalizuj nakretke 8 na klucz 13
Obrazek
poluzuj nakretke przesun ok 2-4- mm w kierunku jak pokazuja strzalki (za pierwszym podejsciem proponuje jednak od bardzo delikatnego przesuniecia!)
sprawdz efekt :)
dodam ze nie wszystkie modele skrzyn biegow byly tak sterowane !
dodam 2 - napewno przez w/w regulacje biegi powinny lzej wchodzic co do zgrzytania
to trudno powiedziec proponuje najpierw regulacje a pozniej zobaczymy :chytry:
Regulacja w 100% pomaga. Zrobiłem podobny manewr w mojej maszynie i jedynka wchodzi nie porównywalnie lepiej niż przed regulacją. Podobnie jest ze wstecznym. A już myślałem, że szykuje się jakaś głębsza ingerencja w przekładnie. Oleju również nie wymieniałem, jaki był zalany oryginalnie, taki jest po dziś dzień (przynajmniej tak mi się wydaje). WIELKIE DZIĘKI!

: pt sty 23, 2009 09:33
autor: piotrek1987
koledzy mam podobny problem z biegami ? zastanawiam sie nad wymianą łączników wybiaraków. Tylko czytałem ze nie każda skrzynia je posiada. Kolego Conrado32 z tego co przeczytałem u ciebie pomogła regulacja... Czy w golfie IV robi sie to tak samo jak na tych zdjęciach? dzieki za odpowiedz...

: pt lut 27, 2009 12:26
autor: pawelz
mmksk pisze:jeden z mechaników twierdzi że obecny olej syntetyk wyczyścił ją , pojawiły się luzy i wyje ale czy to prawda???
Mój mechanik (facet koło 60-tki, mechanik z dziada-pradziada) również jeździ golfem III (tdi), sobie olej wymieniał przy 200tys, ja mam 250tys i tez mi zaleca to zrobić. Pytałem go o powyższe, powiedział, że NIE MA SZANS, przeciwnie, ma wycichnąć i działać znacznie precyzyjniej.

: ndz maja 17, 2009 19:15
autor: Dejan
Witam

W moim Golfie IV ciężko wchodzi 1 i 2. Charakterystyczne jest to ze jak z jedynki wrzuce na luz po czym znow na jedynke to wtedy wchodzi jak w maslo.prosze o pomoc

: wt maja 19, 2009 22:27
autor: Conrado32
piotrek1987 pisze:koledzy mam podobny problem z biegami ? zastanawiam sie nad wymianą łączników wybiaraków. Tylko czytałem ze nie każda skrzynia je posiada. Kolego Conrado32 z tego co przeczytałem u ciebie pomogła regulacja... Czy w golfie IV robi sie to tak samo jak na tych zdjęciach? dzieki za odpowiedz...

Tak. Ragulację przeprowadza się dokładnie tak jak na zdjęciach do mk4.

: wt mar 16, 2010 19:33
autor: WRHZ
Witam Panowie mam pytanko nawiazujace do tematu a mianowicie moze mi ktos podac nr fabryczny z ETKI tego lacznika plastikowego jak na foto ew moze ktos posiada na zbyciu :) pozdrawiam Obrazek

: pn mar 22, 2010 17:28
autor: Kan
Witam :)

Dziś przyjrzałem się skrzyni i ma dwie linki na sprężynach. Jedna linka jest od Wstecznego, druga od pozostałych 6 biegów.

na linkach są sprężyny i pod nimi założony taki plastik ze ściągaczem, ściągacz jest na gwintowanej części linki( chyba dobrze to rozumem)

Jak wygląda regulacja tego mechanizmu ;>

Pozdrawiam

: sob maja 08, 2010 18:08
autor: bradley
BruceLee30 pisze:
cowboy pisze:
BruceLee30 pisze: przestan
poprostu wyreguluj wybierak i linke i po sprawie
że co ? tego jeszcz nikt mi nie proponował ?
zawsze było że ten typ tak ma albo że trzeba odpowietrzyć sprzęgło...

jak to się robi - gdzie są te regulacje?

może kilka słow na ten temat - pewnie wielu z nas by to pomogło - problemy z 1,2 i wstecznych to chyba najwiekszy minus mk3TDI...

z góry dzięki !! :pub:
mowisz masz :
wyszukaj wybierak
Obrazek
Obrazek
zlokalizuj nakretke 8 na klucz 13
Obrazek
poluzuj nakretke przesun ok 2-4- mm w kierunku jak pokazuja strzalki (za pierwszym podejsciem proponuje jednak od bardzo delikatnego przesuniecia!)
sprawdz efekt :)
dodam ze nie wszystkie modele skrzyn biegow byly tak sterowane !
dodam 2 - napewno przez w/w regulacje biegi powinny lzej wchodzic co do zgrzytania
to trudno powiedziec proponuje najpierw regulacje a pozniej zobaczymy :chytry:
Im bardziej przesuwamy srube w strone podszybia tym lewarek idzie bardziej na prawo (w strone 5) i trudniej jest wbic 1 i 2.
U mnie sruba jest przesunieta maksymalnie w strone zderzaka i po przesmarowaniu calego elementu dzwigni linki od ruchu lewarka na boki wsteczny wchodzi jak zloto.

: pt maja 28, 2010 23:02
autor: riggs
Panowie a jakiego smaru uzyc do nasmarowania mechanizmu zmiany biegow??Mam na mysli ten mechanizm pod mieszkiem od galki zmiany biegow a takze ten pod maska gdzie jest wybierak.Zauwazylem przy wymianie mieszka ze ten mechanizm jest lekko suchawy a jedynka mi ciezko wchodzi czesto.