NGK czy ISKRA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » wt kwie 18, 2006 18:39

Ja mam złe wspomnienia z Iskrami z malucha świece padały po 10 tys km auto jak było ciepłe strasznie ciężko zapalało. Teraz w Golfie na NGK przelatałem juz 15kkm autko chodzi świetnie i chyba zostanę przy NGK.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt kwie 21, 2006 18:08

Ponad 200000 km własnych doświadczeń z iskrami w malcu, 2 poldkach i golfie. Nigdy nie padła świeca, a latały nawet po 20 tkm komplet.

NGK 3-elektrodowe też chyba warto wymienić po 20 tkm (chociaż przewiduje się co 30 tkm). Ostatnio zmieniałem po 25 tkm. Zmienia się całkowicie przekrój elektrody dodatniej z okrągłego na trójkąt z wypukłymi bokami. Po wymianie lepsza praca silnika. Sprawdzone na BUR5ET i BUR6BP. Układ zapłonowy sprawny.



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » pt kwie 21, 2006 19:02

czyś pisze: Ostatnio zmieniałem po 25 tkm. Zmienia się całkowicie przekrój elektrody dodatniej z okrągłego na trójkąt z wypukłymi bokami. Po wymianie lepsza praca silnika. Sprawdzone na BUR5ET i BUR6BP. Układ zapłonowy sprawny.
Miałem podobnie u siebie jak wymieniałem po ok 28 tyś km NGK 3 elektrody racing i przejechane ok 2 tys km na LPG.
Zrobiły sie na czubku elektrody scięcia i powstał trójkąt..więc juz na nie przyszedł czas. Ale po zamontowaniu gazu miałem te swiece i auto nie miało żadnych dziwnych objawów .Teraz mam Briski silver LR17YS czeskie i myśle,że na ngk i na tych briskach auto nie zmieniło swoich parametrów (tak przynajmniej odczuwam)

teraz coś odszukałem
http://motolargo.pl/
głosujcie i zobaczcie kto na jakich swiecach jeżdzi

Jakie są czynniki wpływające na trwałość i skuteczność świec?
Do podstawowych czynników wpływających na trwałość i skuteczność świec możemy zaliczyć:

prawidłowy dobór wartości cieplnej;

stosowne materiały na elektrody - im wyższa odporność na zużycie cieplno-elektroerozyjne tym większa trwałość;

stosowanie wysokogatunkowej ceramiki o wysokiej zawartości A1203;

stosowanie zalecanych paliw, olejów, przy terminowym nadzorze diagnostycznym silnika;

stosowanie świec wieloelektrodowych;

stosowanie świec z końcówkami platynowymi.

ze strony http://www.iskra-kielce.pl/faq.php?faq=9#curr


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
BartekN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 27, 2006 21:18
Lokalizacja: Starachowice/Lublin

Post autor: BartekN » ndz kwie 23, 2006 03:23

Hej

Wczoraj zagazowalem Vento(instalka Lovato z kompem Autronica) i musze wymienic swiece.Zastanawiam sie nad NGK 3 elektrodowymi i Iskrami Gaz 1 elektrodowymi.Co polecacie,ktore lepiej zalozyc??


Pozdrawiam
Bartek

Blue Vento GL 2.0 115 KM

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 23, 2006 09:19

Ja mam w Vento 2e z gazem 3-el. NGK. 40 000 przejechane są ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
BartekN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 27, 2006 21:18
Lokalizacja: Starachowice/Lublin

Post autor: BartekN » ndz kwie 23, 2006 10:18

A jezdzi ktos na Iskrach w tym silniku?Jak sie zachowuje?


Pozdrawiam
Bartek

Blue Vento GL 2.0 115 KM

pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » ndz kwie 23, 2006 11:09

Mam MKII1.3 +LPG kupiłem NGK PLTINUM zobaczymy jak to będzie !


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » pn kwie 24, 2006 22:36



[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Post autor: wieczor15 » pn kwie 24, 2006 23:23

chcialbym sie dowiedziec czmu wszyscy wolaja ze ngk zalecane i ze byly montowane przez vw a tu http://72.36.173.170/~yagoda/instrukcja ... .htm?103,0 sa zalecane inne.????



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn kwie 24, 2006 23:36

Ponieważ na tym forum ludzie często powtarzają to samo co sami wcześniej na nim przeczytali :) I tak powstają powielane urban legend.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » wt kwie 25, 2006 00:15

wieczor15 pisze:chcialbym sie dowiedziec czmu wszyscy wolaja ze ngk zalecane i ze byly montowane przez vw a tu http://72.36.173.170/~yagoda/instrukcja ... .htm?103,0 sa zalecane inne.????
ale w IV to ngk montowali
czy w 1985 roku były juz swiece ngk? chyba raczej nie


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Post autor: wieczor15 » wt kwie 25, 2006 01:00

ehh to ja juz nie wiem na co ja mam zmienic?? 1 elektrodowe czy troelektrodowe?? przeciez w 91 nie bylo trojelektrodowych to czemu teraz niby sa zalaecane nagle??
kumpel ktory zna sie troche na mechanice powiedzi mi ze jednoelektrodowe sa lepsze bo przy nich iskra na kazda elektrode jest rowna a w przypadku trojelektrodowych moze byc nierowno we wszystkich i wtedy zaczynaja sie falujace obroty jak sadzicei czy to prawda?? ajcie jakas rade co zalozyc do mojej nz-tki???



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt kwie 25, 2006 11:18

Główny powód to cena NGK i umowa jaką zawarł VW z NGK. To popularne i drogie świece więc jak pójdziesz do sklepu to prawie pewne że sprzedawca będzie polecał to co ma i to na czym zarobi najwięcej. Polecam polskie Iskry. Kilka razy tańsze od NGK i jakość tak samo dobra. No i kupując Iskry dajesz prace :helm:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
wielgol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw sty 19, 2006 23:53
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: wielgol » wt kwie 25, 2006 11:23

ja bylem w sklepie pare dni temu i chcialem NGK sprzedawca zapytal czy nie chce ISKRY i powiedzial ze tansze a jakasc ta sama :) mial jedne i drugie ale wybralem iskre


Tuning - Twój Ukochany Niezniszczalny I Najlepszy Golfik

www.zabezpieczenia.up.pl

www.tuning.gsm.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Voofilmase i 295 gości