Strona 4 z 4

: czw lut 02, 2006 21:31
autor: SławekUKF
No pewnie że sie nikt nie bedzie się babrał za 20zł nie mówiąc juz o nowych podkładkach pod wtryskiwaczami poza tym poco wydawać dodatkową kase którą można przeznaczyć na zakup nowych świec.

: czw lut 02, 2006 22:00
autor: SCRASH
Zauwazylem dzisiaj ze nie dogrzewam swiec do konca poniewaz zawsze czekam az zgasnie kontrolka.Dzisiaj poczekalem chwile dluzej i uslyszalem ze dopiero po 4-5 sekundach po zgaszeniu kontrolki przekaznik odbija.Mimo wszystko tez nie chcial od razu zajarzyc ale jak zrobilem tak samo drugi raz to odpalil i jak puscilem gaz to tez trzeslo autkiem ale slabiutko,prawie wcale. Dodam ze jak przejade kawalek i zostawie auto na 1.5 godziny to raz zagrzeje swiece i auto odpala od strzala.

: czw lut 02, 2006 22:10
autor: qbab
SCRASH pisze:Zauwazylem dzisiaj ze nie dogrzewam swiec do konca poniewaz zawsze czekam az zgasnie kontrolka.Dzisiaj poczekalem chwile dluzej i uslyszalem ze dopiero po 4-5 sekundach po zgaszeniu kontrolki przekaznik odbija.Mimo wszystko tez nie chcial od razu zajarzyc ale jak zrobilem tak samo drugi raz to odpalil i jak puscilem gaz to tez trzeslo autkiem ale slabiutko,prawie wcale. Dodam ze jak przejade kawalek i zostawie auto na 1.5 godziny to raz zagrzeje swiece i auto odpala od strzala.
To nadal wskazuje na swiece. Ja tez tak mialem ze jak dlugo postal to mialem problemy a jak tylko kilka (powiedzmy do 5) godzin to nie bylo problemu. W sobote wymienilem swiece i wszystko jest ok.

: czw lut 02, 2006 22:16
autor: SCRASH
Dobra w sobote rzucam sie na te swiece.Mam tylko nadzieje ze nie bedzie mrozu bo juz garazu nie dostane .

: czw lut 02, 2006 23:11
autor: Thor
No zaraz mnie cos tu wezmie... toz mowie Wam (tym co czytac nie umia albo im sie literki rozmywaja), ze TYLE czyli 20zl za te impreze zaplacilem. W poscie o swiecach zarowych nawet podalem adres goscia u ktorego to robilem. Caly czas patrzylem mu na rece i moge powiedziec ze wiedzial co robi i pomocnikow do roboty, poza odkrecaniem i zakrecaniem srub, nie dopuszczal.
Wiec prosze mi sie tu nie madrzyc jak nie wiecie ile co kosztuje.
I zeby bylo jasne - wykrecenie i wkrecenie wtryskow to nie wymiana. Chyba ze sobie ktos cos dopisal.
Basta

Pozdrawiam
T.

: czw lut 02, 2006 23:19
autor: SCRASH
Thor a jakie to wojewodztwo ? tak tylko pytam bo w opolskim zawsze brali kupe kasy a dobrego i taniego mechaniora znalesc to trzeba miec szczescie

: pt lut 03, 2006 00:52
autor: WRHZ
Nikt nie mowil o wymianie wtryskow ale jak je odkrecisz to z tego co wiem podkladki sie odksztalcaja i pozniej nie moze to nei trzymac tak jak powinno wyjatkowo tanio trafiles widocznie na goscia i tyle i nie trzeba sie od razu unosic... a kolego co do grzania swiec dluzej niz zgasnie kontrolka to tak jest w kazdym dieselku :pub:

: pt lut 03, 2006 08:36
autor: Thor
SCRASH pisze:Thor a jakie to wojewodztwo ? tak tylko pytam bo w opolskim zawsze brali kupe kasy a dobrego i taniego mechaniora znalesc to trzeba miec szczescie
Kochłowice to dzielnica Rudy Sląskiej a ta leży na śląsku.
Mechanik wział 20zł za diagnoze swiec poprzez wykrecenie wtryskow a potem wlozenie ich nazod. Oczywiscie wczesniej sie umowilimy na taka kwote. Popytaj u siebie ile biora... tak z ciekawosci.
Jako ze swiece byly wszystkie dobre, postanowilismy sprawdzic zaplon. To juz kosztowalo +80zl.
Lacznie 100zl. Ale gdyby bylo to tylko sprawdzenie swiec, zamknelo by sie na 20zl.

Nic nie wiem o koniecznosci wymiany uszczelek. Facet jak wyjmowal dysze to traktowal je jak swiete jajca. Po zalozeniu nic mi nie cieknie... minelo juz ze 2-3dni.

Mechanik miesci sie w Rudzie Slaskiej, wirek przy przejezdzie. Morawski.

Jak kolega wczesniej wspomnial. Rano przy zimnym silniku grzejemy swiece...lampka gasnie...czekamy ok 10sek..slyszymy charakterystyczne cykniecie.... wlaczamy zaplon. Samochod powinien wskoczyc na 1000-1100 obr i nie miec zadnych wahan w tym zakresie.
Oczywiscie pamietamy o tzw "ssaniu". Od razu, lub po kilku min zwalniamy "ssanie" i samochod powinien wejsc na nominalne obroty ok 950. Wszelkie wahania pracy silnika w tym momencie to anomalia wymagajaca sprawdzenia.

Pozdrawiam
T.

: pt lut 03, 2006 11:33
autor: WRHZ
To jest tak zrobione ze gasnie kontrolka swiec i sie odpala samochod i nie obchodzi nas to ze one jeszcze grzeja - jakas grupa fachowcow tak to zaprojektowala i tyle.

: pt lut 03, 2006 12:52
autor: Thor
Jasne ale zaprojektowala myslac o tym ze tym samochodem bedziesz jezdzil 5-10lat a nie 13cie i wiecej.
Poza tym Niemcy sa krajem cieplejszym niz polska, o znacznie mniejszym wplywie klimatu kontynentalnego.
Zalecenie jest wiec taki zeby w warunkach ekstremalnych czekac az "odcyknie".
Przy okazji... w tym wieku wrecz zaleca sie by zawsze startowac z wysunieta dzwignia "ssania" i potem je chowac (nawet latem).

Oczywiscie zgadzam sie z Toba WRHZ, ze w normalnych warunkach i przy sprawnie dzialajacych wszystkich podzespolach, samochod odpalamy po zgasnieciu lampeczki.

Pozdrowionka
T.

: pt lut 03, 2006 15:35
autor: SławekUKF
Podkładki termiczne są po to aby odizolować cieplnie wtryskiwacz od głowicy i prawidłowo wymienia sie je każdorazowo przy wykręcaniu wtryskiwaczy ponieważ ulegają deformacji

: pt lut 03, 2006 17:33
autor: SCRASH
Thor pisze:Przy okazji... w tym wieku wrecz zaleca sie by zawsze startowac z wysunieta dzwignia "ssania" i potem je chowac (nawet latem).
A jesli jak wyciagne dzwignie to mi nie chce odpalic a na schowanej odpala.W zeszlym roku w ogole nie wyciagalem tej dzwigni i odpalal bez problemu bo myslalem ze diesel nie ma ssania i ze to jest dzwignia montowana standardowo we wszystkich golfach zarowno dieslach jak i benzyniakach prz czym w dieslach nie sprawia zadnej funkcji.
W ogole to w zeszlym roku 2 razy padl mi aku, poza tym ideal.