Strona 4 z 4

: ndz sty 29, 2006 13:04
autor: bodzio_j
Marihuana Man pisze:Zauważ że ta opona traci troche na wysokości profilu bo jest naciągnięta na felę min 9'
Do tego troszkę jest schowane w felgę, a wysokość mierzy się bez felgi. i bez ugięcia. Na tym zdjęciu dołem to prawie w ogóle nie ma opony.

: ndz sty 29, 2006 13:06
autor: misiek
ok poddaję się - macie rację

: ndz sty 29, 2006 13:22
autor: bodzio_j
:pub: Trza to uczcić, dyskusja była ciekawa i owocna, każdy czegoś się dowiedział.

: ndz sty 29, 2006 14:31
autor: inek01
No widze, ze spor roztrzygniety. :pub: dla wszystkich :)

: ndz sty 29, 2006 19:59
autor: pajakgdynia
średnica opony wg wzoru 2*szerokość*profil/100+rozmiar felgi w mm
2*175x70+13"=575.2
2*185x60+14"=577.6
2*195x50+15"=576.0
Maksymalna różnica (13" i 14") wynosi 2.4mm, czyli błąd wynosi 0.4%.
Czyli po 1000 km na 14" masz więcej o 4km na liczniku niż na 13" (do 13" kalibrowane są liczniki). A złe ciśnienie w oponie może dać wynik nawet 5%!
A swoją drogą.. Po zamianie (z 14" lato na 13" zima) optyczna "zmiana" średnicy koła jest niesamowita! Byłem tym zaszokowany jak ten 1" na feldze robi różnicę..
13" są zalecane na zimę, bo są znacznie węższe. Lepsze odprowadzenie wody, większe bezpieczeństko i niestety gorsze przyspieszenie (bardziej pływa).
Czy postawiłem kropkę na koniec zdania?