Strona 4 z 6

: wt sty 31, 2006 18:00
autor: Pono
ja na czwartym biegu 4500 obr jechalem 140 mam skrzynie 5-biegowa

: wt sty 31, 2006 19:49
autor: Pzwmichu
homsky pisze:
TheGwiazdor pisze: Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
czyli jednak do mk2 1.8RP dawali skrzynie o róznych przełożeniach?????????
Po twojej wypowiedzi naszła mnie jedna myśl - moja skrzynia ma bardzo długą 5-tke , w sumie na 5-tym biegu poniżej 80km/h nie da sie jechać bo obroty są juz bardzo niskie, a sprawnie przyspieszać na 5-tym biegu mozna dopiero powyżej 100km/h. Na trasy jest to dobre wyjście, ale na tereny górzyste i krete drogi praktycznie piątki mało co sie używa.
Dla porównania możesz podać ile na twojej skrzyni osiaga Vmax na 3-biegu? Tak z ciekawości!

Sorry , że odbiegam może troche od głównego tematu!
Strasznie dziwną masz tą skrzynię, ja na 5 biegu bez żadnych problemów mogę jeździć 40 km/h i auto na prawdę od tej prędkości dobrze przyspiesza, poza tym mam krótkie pozostałe biegi i praktycznie w trasie jeżdżę tylko na 5 -ce i auto idzie jak burza :D:D:D

: śr lut 01, 2006 09:24
autor: Gwiazdor
Pzwmichu pisze:
homsky pisze:
TheGwiazdor pisze: Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
czyli jednak do mk2 1.8RP dawali skrzynie o róznych przełożeniach?????????
Po twojej wypowiedzi naszła mnie jedna myśl - moja skrzynia ma bardzo długą 5-tke , w sumie na 5-tym biegu poniżej 80km/h nie da sie jechać bo obroty są juz bardzo niskie, a sprawnie przyspieszać na 5-tym biegu mozna dopiero powyżej 100km/h. Na trasy jest to dobre wyjście, ale na tereny górzyste i krete drogi praktycznie piątki mało co sie używa.
Dla porównania możesz podać ile na twojej skrzyni osiaga Vmax na 3-biegu? Tak z ciekawości!

Sorry , że odbiegam może troche od głównego tematu!
Strasznie dziwną masz tą skrzynię, ja na 5 biegu bez żadnych problemów mogę jeździć 40 km/h i auto na prawdę od tej prędkości dobrze przyspiesza, poza tym mam krótkie pozostałe biegi i praktycznie w trasie jeżdżę tylko na 5 -ce i auto idzie jak burza :D:D:D
Bo masz skrócone przełożenia bo pewnie wersja GT albo skrzynia podmieniona. A inne 1.8 miały dłuższe przełożenia i stąd ta różnica.

: czw lut 02, 2006 00:04
autor: homsky
Pzwmichu pisze:Strasznie dziwną masz tą skrzynię, ja na 5 biegu bez żadnych problemów mogę jeździć 40 km/h i auto na prawdę od tej prędkości dobrze przyspiesza, poza tym mam krótkie pozostałe biegi i praktycznie w trasie jeżdżę tylko na 5 -ce i auto idzie jak burz
Może i dziwna skrzynia hehehehe! U mnie od 60km/h nawet nie próbóje przyspieszac na 5-biegu bo wtedy silnik ma zeledwie 1400obr - nie ma co go mordować! Ale raz udało mi sie go bujnąć z górki do 190km/h to miał na obrotomierzu tylko 4500obr czyli róznica jest znaczna w przełożeniach bo kolega TheGwiazdor przy tej predkości miał juz 5400obr -powiem szczerze że brakuje mi troche "krótszej" skrzyni!

: czw lut 02, 2006 00:41
autor: Maniek88
Mialem kiedys mk2 z91r (niepamietam oznaczen ale mial napewno 90km)
teraz mam ADZ 1,8 95r rozni sie wlanie paskami klinowymi ,filtrem, termostatem, krokiem, obudowa filtra i ogolnie mial inaczej poprowdzona elektryke,itp
poprotu starsze wszystko ,
ale napewno jest to samo mozna powiedziec.

: czw lut 02, 2006 02:15
autor: daaroo
Maniek88 pisze:Mialem kiedys mk2 z91r (niepamietam oznaczen ale mial napewno 90km)

chyba miales DX

: czw lut 02, 2006 13:24
autor: homsky
Tak apropos skrzyń biegów zrobiłem małe porównanie skrzyni AUG i 4T, różnice w teoretycznych predkościach jakie mozna uzyskac na każdym biegu są spore, szczególnie tą róznice widać na 4 i 5-biegu ! Obliczone predkości odnoszą sie do zastosowanego ogumienia 185/60R14 i obrotów silnika 5250 czyli przy których silnik osiaga maksymalną moc.

Poniżej załącznik z obliczeniami:

[ Dodano: Czw Lut 02, 2006 12:35 ]
Jak widać z obliczeń na skrzyni 4T prędkośc maksymalna dla silnika RP mozna uzyskać już na 4 biegu, a 5-bieg służy juz tylko do utrzymania predkości i oszczędzania paliwa.

: czw lut 02, 2006 13:51
autor: emka2
witam, bardzo fajne porównanie, dysponuje RP-kiem ze skrzynią T4 i mam pytanko odnoścnie kilku poprzednich postów - otóż od jakiej prędkości należy wrzucać kolejne biegi? czytałem wcześniej że np ktoś może jechać 50km/h jusz na 5-ce ale czy nieobciążamy wtedy zbytnio silnika? instukcja mówi nam że na wyższym biegu można jechać tak długo aż silnik zacznie nierówno pracować, tylko że taka nierówna praca silnika juz jest niewskazana, macie jakieś info na ten temat? pozdro

: czw lut 02, 2006 14:18
autor: homsky
emka2 pisze:witam, bardzo fajne porównanie, dysponuje RP-kiem ze skrzynią T4 i mam pytanko odnoścnie kilku poprzednich postów - otóż od jakiej prędkości należy wrzucać kolejne biegi? czytałem wcześniej że np ktoś może jechać 50km/h jusz na 5-ce ale czy nieobciążamy wtedy zbytnio silnika? instukcja mówi nam że na wyższym biegu można jechać tak długo aż silnik zacznie nierówno pracować, tylko że taka nierówna praca silnika juz jest niewskazana, macie jakieś info na ten temat? pozdro
W zasadzie silnik RP najlepiej sie czuje w obrotach 2000-5000 i raczej nie powinno sie schodzić z obrotami ponizej 2000 szczególnie na 4 i 5 biegu , dla skrzyni 4T przy 2000obr bedzie to predkość :
4 bieg - 65 km/h
5 bieg - 80 km/h

poniżej tych prędkości mozna w zasadzie sie toczyć na tych biegach tak żeby tylko utrzymywac predkość, ale przyspieszanie powiedzmy z 70km/h na 5-biegu jest bez sensu , lepiej zredukować wtedy na 4 , a nawet na 3 jak trzeba ostro pociagnąć auto do przodu np wyprzedzanie.
Zaznaczam że moje wywody odnoszą sie do skrzyni 4T !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: czw lut 02, 2006 18:20
autor: Skorpion75
Witam. Jak poznać jaka jest skrzynia biegów. 4T czy AUG . U mnie jest 5 biegów i dosyć krótkie skoki między poszczególnymi biegami. Na początku często wchodziło mi 3 zamiast jeden, czasem erka ! Teraz się przyzwyczaiłem i jes oki. :pub:

: pt lut 03, 2006 11:05
autor: homsky
Skorpion75 pisze:Witam. Jak poznać jaka jest skrzynia biegów. 4T czy AUG .
Powiem szczerze że nie zaglądałem gdzie na skrzyni jest jej oznaczenie, ale ktos na forum juz to pisał.

Oto cytat:
"od spodu skrzyni powinieneś mieć wybity jej numer. jak sie schylisz i wytrzesz ją od spodu to powinieneś zobaczyć. a jak nie to chyba po przełożeniach..."

: pt lut 03, 2006 12:31
autor: Gwiazdor
Teoria teorią a rzeczywistość jest taka że i na zwykłej i skróconej skrzyni prędk. max jest bardzo podobna.

Z tym że krótka max osiąga na 5 biegu a na zwykłej skrzyni na 4-tym. Wrzucając 5 już nic więcej nie wydusimy. Chyba że rzucimy się z przepaści to może coś więcej pójdzie.

Bo jakby miał osiągnąć te 209 to chyba nie ma takiej góry żeby tyle pojechał :rotfl:

A dla RP odpowiednie obroty to 2700-3500/3700 Przy 3250 RP ma chyba max moment osiągnięty a przy 5250 ma max moc.

Ogólnie rzecz biorąc jak na taką moc to silnik bardzo elastyczny.

: pt lut 03, 2006 12:31
autor: Pinhead
Odnośnie głównego pytanie w tym wątku to z tego co mi wiadomo w mkIII montowano RP'ki ale z innym wałkiem rozrządu przez co maksymalny moment obrotowy był dostępny od 2500rpm a nie 3000 jak w RP z mkII.
Co do samego motoru to mój ma przejechane ponad 230kkm i nie bierze nic oleju.Od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać. Dobrze utrzymany RP jest nie do zajechania :okej:

: pt lut 03, 2006 12:36
autor: Gwiazdor
Pinhead pisze:Odnośnie głównego pytanie w tym wątku to z tego co mi wiadomo w mkIII montowano RP'ki ale z innym wałkiem rozrządu przez co maksymalny moment obrotowy był dostępny od 2500rpm a nie 3000 jak w RP z mkII.
Co do samego motoru to mój ma przejechane ponad 230kkm i nie bierze nic oleju.Od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać. Dobrze utrzymany RP jest nie do zajechania :okej:
Ta i jeszcze napisz że na LPG od wymiany do wymiany stan stoi równiutko jak nie wiem co.