: wt sty 31, 2006 18:00
ja na czwartym biegu 4500 obr jechalem 140 mam skrzynie 5-biegowa
Strasznie dziwną masz tą skrzynię, ja na 5 biegu bez żadnych problemów mogę jeździć 40 km/h i auto na prawdę od tej prędkości dobrze przyspiesza, poza tym mam krótkie pozostałe biegi i praktycznie w trasie jeżdżę tylko na 5 -ce i auto idzie jak burza :D:Dhomsky pisze:czyli jednak do mk2 1.8RP dawali skrzynie o róznych przełożeniach?????????TheGwiazdor pisze: Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
Po twojej wypowiedzi naszła mnie jedna myśl - moja skrzynia ma bardzo długą 5-tke , w sumie na 5-tym biegu poniżej 80km/h nie da sie jechać bo obroty są juz bardzo niskie, a sprawnie przyspieszać na 5-tym biegu mozna dopiero powyżej 100km/h. Na trasy jest to dobre wyjście, ale na tereny górzyste i krete drogi praktycznie piątki mało co sie używa.
Dla porównania możesz podać ile na twojej skrzyni osiaga Vmax na 3-biegu? Tak z ciekawości!
Sorry , że odbiegam może troche od głównego tematu!
Bo masz skrócone przełożenia bo pewnie wersja GT albo skrzynia podmieniona. A inne 1.8 miały dłuższe przełożenia i stąd ta różnica.Pzwmichu pisze:Strasznie dziwną masz tą skrzynię, ja na 5 biegu bez żadnych problemów mogę jeździć 40 km/h i auto na prawdę od tej prędkości dobrze przyspiesza, poza tym mam krótkie pozostałe biegi i praktycznie w trasie jeżdżę tylko na 5 -ce i auto idzie jak burza :D:Dhomsky pisze:czyli jednak do mk2 1.8RP dawali skrzynie o róznych przełożeniach?????????TheGwiazdor pisze: Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
Po twojej wypowiedzi naszła mnie jedna myśl - moja skrzynia ma bardzo długą 5-tke , w sumie na 5-tym biegu poniżej 80km/h nie da sie jechać bo obroty są juz bardzo niskie, a sprawnie przyspieszać na 5-tym biegu mozna dopiero powyżej 100km/h. Na trasy jest to dobre wyjście, ale na tereny górzyste i krete drogi praktycznie piątki mało co sie używa.
Dla porównania możesz podać ile na twojej skrzyni osiaga Vmax na 3-biegu? Tak z ciekawości!
Sorry , że odbiegam może troche od głównego tematu!
Może i dziwna skrzynia hehehehe! U mnie od 60km/h nawet nie próbóje przyspieszac na 5-biegu bo wtedy silnik ma zeledwie 1400obr - nie ma co go mordować! Ale raz udało mi sie go bujnąć z górki do 190km/h to miał na obrotomierzu tylko 4500obr czyli róznica jest znaczna w przełożeniach bo kolega TheGwiazdor przy tej predkości miał juz 5400obr -powiem szczerze że brakuje mi troche "krótszej" skrzyni!Pzwmichu pisze:Strasznie dziwną masz tą skrzynię, ja na 5 biegu bez żadnych problemów mogę jeździć 40 km/h i auto na prawdę od tej prędkości dobrze przyspiesza, poza tym mam krótkie pozostałe biegi i praktycznie w trasie jeżdżę tylko na 5 -ce i auto idzie jak burz
Maniek88 pisze:Mialem kiedys mk2 z91r (niepamietam oznaczen ale mial napewno 90km)
W zasadzie silnik RP najlepiej sie czuje w obrotach 2000-5000 i raczej nie powinno sie schodzić z obrotami ponizej 2000 szczególnie na 4 i 5 biegu , dla skrzyni 4T przy 2000obr bedzie to predkość :emka2 pisze:witam, bardzo fajne porównanie, dysponuje RP-kiem ze skrzynią T4 i mam pytanko odnoścnie kilku poprzednich postów - otóż od jakiej prędkości należy wrzucać kolejne biegi? czytałem wcześniej że np ktoś może jechać 50km/h jusz na 5-ce ale czy nieobciążamy wtedy zbytnio silnika? instukcja mówi nam że na wyższym biegu można jechać tak długo aż silnik zacznie nierówno pracować, tylko że taka nierówna praca silnika juz jest niewskazana, macie jakieś info na ten temat? pozdro
Powiem szczerze że nie zaglądałem gdzie na skrzyni jest jej oznaczenie, ale ktos na forum juz to pisał.Skorpion75 pisze:Witam. Jak poznać jaka jest skrzynia biegów. 4T czy AUG .
Ta i jeszcze napisz że na LPG od wymiany do wymiany stan stoi równiutko jak nie wiem co.Pinhead pisze:Odnośnie głównego pytanie w tym wątku to z tego co mi wiadomo w mkIII montowano RP'ki ale z innym wałkiem rozrządu przez co maksymalny moment obrotowy był dostępny od 2500rpm a nie 3000 jak w RP z mkII.
Co do samego motoru to mój ma przejechane ponad 230kkm i nie bierze nic oleju.Od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać. Dobrze utrzymany RP jest nie do zajechania