Strona 4 z 4

: czw gru 29, 2005 12:35
autor: djset
cowboy pisze:no własnie ja mam mk3 1.9 Tdi z silnikiem AFN model Match II z Francji z 1997 (rok modelowy 1998 ... i nie mam MFA
tyle że auto zostało "obrane" przez kolesie który je sprowadził ...
między innymi powinny być białe zegary...

podejrzewam że MFA tam było bo jest jakaś rurka własnie z podciśnieniem z kolektora dolotowego kończąca się w okolicach licznika...
Jest zaslepiona śrubką - jak ją zdejmę pada ciśnienie na turbinie i nie ma mocy ...

poza tym mam klime, elektr. szyby ale np nie ma ABS-u ?! co mnie troche zdziwiło..
sluchaj, moj znajomy ma takze 1,9TDi z Francji. Mialem od niego go kupic, ale:
-ma" klime, 4 elektryczne szyby, wspomaganie (rzecz jasna), szyberdach (przy klimie opcja), biale zegary, kupełki...
-a nie ma: ABSu! i poduszek nie ma... do tego felgi BBS 14 cali! jakas dziwna wersja... no i oczywiscie nie ma MFA! mysle, ze we francji ludzie nie wymagali poduszek i absu (nie chcielu bezpieczenstwa), ale za to tam jest goraco i woleli wziac klime i elektryczne szyby z szyberdachem, kubelki i biale zegary... to tak jakby jakis szpan był hehe... kupowali tylko to, czym moga zaszpanowac... ;)
pozdro

[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 11:37 ]
Corvax pisze:poza tym mam klime, elektr. szyby ale np nie ma ABS-u ?! co mnie troche zdziwiło..

dokładnie jak u mnie - też od żabojadów
a macie poduszki?

[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 11:40 ]
a sluchajcie, jesli wlaczymy elektroniczny obrotomierz (wiecie jak) to wskaznik paliwa zaczyna nam sie poruszac... i czy oby to nie jest wlasnie wskaznik spalania? lub jakis wskaznik przyspieszenia? bo jesli mam polowe baku ropy i rade to jest on na srodku... ale jesli zaczynam hamowac to on sie zaczyna poruszac i to chyba leci w dół, a jak dodaje gazu to on leci mi na wiecej, na max... a moze to jakis wskaznik przyspieszenia? jak przyspiesza samochod to wartosc rosnie, a jak zwalnia to maleje...? moze ktos to wytlumaczyc co sie wtedy dzieje ze wskazniekiem paliwa?

: czw gru 29, 2005 13:03
autor: Corvax
djset pisze:mysle, ze we francji ludzie nie wymagali poduszek i absu (nie chcielu bezpieczenstwa), ale za to tam jest goraco i woleli wziac klime i elektryczne szyby z szyberdachem,
Moze nie do końca tak jest poduszki i abs to są elementy wymagane przez norme euro2, byc może Francja w tamtych czasach nie miała obowiazku pełnej implementacji tej normy. Co do klimy to jest ona prawie w kazdym aucie produkowanym na rynek francuski.

djset pisze:a sluchajcie, jesli wlaczymy elektroniczny obrotomierz (wiecie jak) to wskaznik paliwa zaczyna nam sie poruszac... i czy oby to nie jest wlasnie wskaznik spalania? lub jakis wskaznik przyspieszenia? bo jesli mam polowe baku ropy i rade to jest on na srodku... ale jesli zaczynam hamowac to on sie zaczyna poruszac i to chyba leci w dół, a jak dodaje gazu to on leci mi na wiecej, na max... a moze to jakis wskaznik przyspieszenia? jak przyspiesza samochod to wartosc rosnie, a jak zwalnia to maleje...? moze ktos to wytlumaczyc co sie wtedy dzieje ze wskazniekiem paliwa?
cóz dzieje się pewnie to co powinno się dziać - paliwo porusza się w baku do przodu i do tyłu - raz czujnik jest niżej raz wyzej. Nie wiem czemu akurat tak się dzieje jak się włączy elektroniczny obrotomierz - może właśnie odkryłeś nową funkcje serwisową :).

Sprawdź jeszcze czy dzieje się to również na postoju.

: czw gru 29, 2005 13:40
autor: djset
Corvax pisze:poduszki i abs to są elementy wymagane przez norme euro2, byc może Francja w tamtych czasach nie miała obowiazku pełnej implementacji tej normy
wiesz, o tym samym pomyslalem...
Corvax pisze:Co do klimy to jest ona prawie w kazdym aucie produkowanym na rynek francuski.
dokladnie... mozna zreszta zaobserwowac w ogloszeniach internetowych ze nawet takie male samochodziki jak fordy fiesta czy escorty czesto mialy klime na rynku francuskim...
Corvax pisze:cóz dzieje się pewnie to co powinno się dziać - paliwo porusza się w baku do przodu i do tyłu - raz czujnik jest niżej raz wyzej. Nie wiem czemu akurat tak się dzieje jak się włączy elektroniczny obrotomierz - może właśnie odkryłeś nową funkcje serwisową .

Sprawdź jeszcze czy dzieje się to również na postoju.
kolego, ale jak mam polowe baku i np ostro dodam gazu to mam MAX! a jak jade np 120km/h, wcisna hamulec do oporu na suchej nawierzchni (ABS jest, wiec kola nie zablokują) to wskaznik spada na rezerwe! wogole vw ma taki tlumik tego czujnika, ze on na dziurach ani nawet na gorkach i dolkach (podjazdach i zjazdach) nie lata (jak w polonezie np) tylko jest w miejscu! jesli liczona jakas taka srednia czy cos... bo ja jak zatankowalem samochod bez gaszenia (włałem dwie bańki ropy ;)), a zatankowalem do pelna (moze 99% bylo, bo we wlewie juz sie pojawialo, ale znikalo bo sie uklad odpowietrzal) to wskaznik pokazywal mi przedostatnią kreske jak jechalem. a jak stanąłem, samochod postal 5 min i odpalilem to juz bylo max!
w ojca passacie jest dokladnie tak samo... tylko ze on ma zbiornik 80L! :D i jak zatankuje benzyne do pelna i zrobi dopiero jakies 250km, to wskaznik zaczyna sie obnizac... alestety nie moge tam przetestowac elektronicznego obrotomierza, bo on ma rocznik 91 bez MFA i takich tam... ma tylko zegarek... jeszcze analogowy...
ale wracajac do tematu to wskaznik paliwa bede dzis testowal i nie wiem co on wskazuje, ale na pewno jest zalezne od otwarcia przepustnic (wtryskow), przyspieszenia i tak dalej... a na postoju takze wskaznik sie porusza! juz nawet myslalem ze jest to wskaznik doładowania turbiny... doładowania i podcisnienia... ale dzis przetestuje i jak cos to napisze...
pozdrawiam.

: czw gru 29, 2005 15:19
autor: cowboy
Corvax pisze:
cowboy pisze:podejrzewam że MFA tam było bo jest jakaś rurka własnie z podciśnieniem z kolektora dolotowego kończąca się w okolicach licznika...
Jest zaslepiona śrubką - jak ją zdejmę pada ciśnienie na turbinie i nie ma mocy ... Smile

hehe, nie, tam akurat ten bajer był robiony czysto elektronicznie, to natomiast co masz ...
to jest wyprowadzenie na czujnik doładowania :P. Ktoś widocznie sobie pociągnął - teraz pozostaje ci dokupić ładny manometr i jazda :P

[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 11:19 am ]
cowboy pisze:poza tym mam klime, elektr. szyby ale np nie ma ABS-u ?! co mnie troche zdziwiło..

dokładnie jak u mnie - też od żabojadów.
poduszki x2 są :)
gdzie znaleźć taki czujnik ? chodzi mi o pasujący do golfa - na jaki zakres ładowania do siolnika AFN?

: pt gru 30, 2005 02:30
autor: djset
wiec nie jest to wskaznik doładowania turbiny... choc ktos moze go tak wykorzystywac...
ale dziala bardzo podobnie jak przeplywomierz, lecz nie tak dokladnie...
nie wiem co wskazuje wtedy wskaznik paliwa, nie wiem... :( moze ktos inny wie?

: pt gru 30, 2005 09:11
autor: Corvax
djset pisze:ale dziala bardzo podobnie jak przeplywomierz
jeszcze raz sie pytam co ma do tego przepływomierz? Przpływomierz mierzy masę powietrza!

: pt gru 30, 2005 12:10
autor: yaru
Widze ze temat sie troche rozrosl :) Mi tylko chodzilo o modele golfow z MFA :pub:

: pt gru 30, 2005 12:18
autor: Corvax
Kochanieńki - wszystko w temacie :P