Do przejścia na 5x100 potrzebne są:
Przód:
-zwrotnice z łożyskami i piastami (5x100 ma inne przeguby zewnętrzne,takie jak mk 4,grubsze frezy)
-wahacze z końcówkami
-drążek stabilizacyjny,reakcyjny (inne mocowanie do wahacza)
-kompletne zaciski i tarcze hamulcowe.
Półosi nie trzeba zmieniać,ale przeguby tak.
Na tyle sprawa jest prosta,wystarczy zmienić tarcze.
Mam pytanie do kolegi Jeson,jak udało Ci się połączyć tarczę 280mm,z zaciskiem i klockiem od audi a6 2.5 tdi,które ma tarcze 288mm?
Piszesz,że klocek wystaje tylko 2mm poza tarczę.
Nie chce mi się w to wierzyć.Klocek od audi jest o kilkanaście milimetrów szerszy,niż ten w g60,a g60 ma taki sam klocek jak golf 3 z tarcza 256mm.
Już pomijam różnicę w średnicach tarcz.
Gdyby to był zacisk od tarcz 282.5mm,taki jak w mk3 gti,to bym się nie dziwił.Ale ten w linku jest pod 288mm.
Tak wygląda porównanie klocków,seryjnych 256mm i niedawno założonych 288mm.
Ciekawy byłem,czy taki zacisk od audi a6,passata b5 po lifcie(288mm),przykręcony do zwrotnicy 4x100 podpasuje z jakąkolwiek seryjną tarczą z tym samym rozstawem.Chodzi tu głównie o wysokości tarcz.
Z tego,co piszesz,to podejdzie.Pomimo,że tarcza od g60 ma inną wysokość,niż ta seryjnie montowana w mk3 z takim zaciskiem,prawie identycznym pod względem technicznym,jak w audi.
Być może,to zasługa zwrotnicy.
Bo ten zacisk od audi(a taki mam założony),a raczej bliźniaczo do niego podobny,występujący w mk3 vr6-288mm,czy to 20 jahre,nota bene to są identyczne zaciski jak w mk4 asz,arl musi mieć tarczę wysoką na 28mm,przy zwrotnicach 5x100.
Tarcza od g60,na zwrotnicy od gti(5x100) z tym zaciskiem nie ma szans.
Wychodzi na to,że zwrotnica 4x100 jest inna od tej 5x100,pod kątem zacisków.