Strona 4 z 7
: śr lis 23, 2005 15:23
autor: kupszczelisty
Dzięki za pomoc Kiler,
: śr lis 23, 2005 17:17
autor: wara99
u mnie trzyma po trasie 80 stopni w miescie 90 .Tylko dziwne jest to ze jak sie wiatrak wlaczyl to tez wskazówka pokazuje 90 .Czy mozliwe jest ze jest przeklamanie na wskazniku temperatury .Dodam ze czekalem z 5 min zanim sie zalaczyl a temp. byla caly czas 90.
hmm...
: śr lis 23, 2005 20:52
autor: dominik7
Moze i macie racje z tym termostatem.Ale...wymontowac go juz nie jest tak prosto.Chodzi mi o to ze sruby od pompy wody nie sa niezniszczalne...Mam podobny problem co w temacie.Chodzi o moja jette 1,6 benzyna;gdy ktoras z srub by sie urwala najprosciej byloby wymienic cala pompe.A wtedy jak wiadomo trzeba tez w tym przypadku regulowac rozrzad.Ma ktos pomysl jak odkrecic te sruby bez uszcerbku dla pompy?
: ndz lis 27, 2005 01:12
autor: tomekra
wrócę troszkę do tematu termostatu słuchajcie dlaczego sprawdza się czy jest on sprawny dotykając dolny wąż czy niemozna sprawdzić górnego który dochodzi do chłodnicy ? napiszcie dlaczego bo mam dylemat a nie wiem jak to jest
: ndz lis 27, 2005 01:55
autor: Janosik
tomekra, to jest tak termostat znajduje sie na dole przy pompie wodnej i od niego wychodzi tak jak wspomniales waz do chlodnicy wiec aby sprawdzic czy termostat jest dobry i puszcza ciepla wode (wlasciwie to plyn chlodniczy ale jak zwal to zwal) na chlodnice to trzymasz ten waz jak bedzie walniety termostat to wogule jej nie puci i waz caly czas bedzie zimny.
Wlasciwie to ten gorny waz odchodzi od chlodnicy do silnika.
Wiesz moze byc zarypana chlodnica i tez nie przepusci plynu wiec jak bedziesz trzymal ten gorny waz i caly czas bedzie zimny to bedziesz myslal ze termoatat just zepsuty wymienisz go a tu
dalej to samo. To jest mozna by to nazwac taka droga eliminacji zepsutych czesci. (chyba nic nie zamieszalem jak cos to mnie poprawcie - w koncu jest sobota
) POZDRO 4 ALL
: ndz lis 27, 2005 10:55
autor: MaLiBU
tomekra pisze:wrócę troszkę do tematu termostatu słuchajcie dlaczego sprawdza się czy jest on sprawny dotykając dolny wąż czy niemozna sprawdzić górnego który dochodzi do chłodnicy ? napiszcie dlaczego bo mam dylemat a nie wiem jak to jest
genralnie dolny waz dochodzi do termostatu - czyli przy zamknietym termostacie plyn jest od siebie odseparowany a w gornym wezu nie ma zadnego separujacego elementu i goraca woda z bloku bedzie w jakims delikatnym stopniu nagrzewac ziman w tymze wezu, stad sprawdza sie dolny. Generalnie jest tak - jak wlaczysz silnik i dolny od razu sie nagrzewa to walniety termostat, jak nigdy tez walniety, powinien przy 82 czy 87 sie otwierac
: ndz lis 27, 2005 13:52
autor: tomekra
i wszystko jasne poprostu myślałem że obieg płynu idzie w drugą stronę ale już wiem co i jak dzięki wszystkim
: ndz lis 27, 2005 14:21
autor: jaszczur
u mnie temp.osiaga 70 stopni(silnik 1,9tdi 1z),nie wiem czy dieselek tak ma mieć,czy też szykuje mi się coś do wymiany
: ndz lis 27, 2005 14:42
autor: GregorG
pico pisze:JAK DZIAŁA TO WIEM TYLKO ZDAJE MI SIĘ ZE CAŁY CYKL JEST NIE W SWOIM CZASIE TZN.ZA SZYBKO OTWIERA SIE TERMOSTAT,ALBO JAK SIĘ JUZ OTWORZY PO SPATKU TEMPERATURY TO SIE NIE DOMYKA I CHLODNICA ZA BARDZO CHLODZI PLYN.WCZORAJ JECHAŁEM 35 KM BYŁO JAKIEŚ -1 TO WSKAZÓWKA LEDWO DRGNĘLA A I OGRZEWANIE NIE BLO MOCNO.PO CHWILOWYM POSTOJU WSKAZÓWKA PODROSŁA DO 70 STOPNI
Witam cię PICO
Ja miałem dokładnie te same wręcz podręcznikowe objawy.
I też się zastanawiałem co zrobić, wskazówka temp. po dłuższej jeździe ok 15 km wskazywała ok 70 stopni. Dolny przewód od chłodnicy był od razu ciepły, ogrzewanie w kabinie ledwo odczuwalne , no i spalanie wachy według mnie za duże.
Po zamianie termostatu w raz z płynem na G12 temperatura uzyskuje 90 st. po 5 km , ogrzewanie kabiny super działa a najważniejsze że spalanie spadło spadło aż się zdziwiłem.
Sądzę że koszt termostatu nie jest aż tak wysoki żeby tego nie wymienic. A najważiejsze że silnik będzie miał prawidłową temp. pracy.
Pozdro
: ndz lis 27, 2005 17:58
autor: kupszczelisty
jaszczur, mam to samo wymieniłem termostat i dalej 70 jak sie dobrze biegi popiłuje to pujdzie do 80, chyba trzebabędzie fartuch załozyć na chłodnice na czas zimy albo wskaźnik źle pokazuje sprawdze to w tygodniu termometrem
: pn lis 28, 2005 11:37
autor: Rafaello27
Gdy kupiłem moje autko - miałem to samo. Nie dziwiło mnie to. Wskaźnik max osiągał 70St C a w korkach 80. Mechanik wypatrzył mi to przy okazji wymiany pasków i płynu chłodniczego. Założył mi nowy (cena około 70zł) i teraz na ciepłym wacha się pomiędzy 90 a 110 st. C (mam LPG).
Termostaty w golfach właśnie w ten sposób wysiadają - psują się w pozycji otwartej, dzięki czemu można kontynuować jazdę. Natomiast w Uno gdy mi siadł, skończyła się natychmiast jazda - przegrzaniem).
: pn lis 28, 2005 12:06
autor: Kiler
Rafaello27 pisze:cena około 70zł
Kurde, cena duża, u mnie wytargałbym za to chyba 3 WAHLER'y…
... No… - może 2,5…
...
jaszczur - za mało stopni masz
. Jeszcze w książce sprawdziłem
i też piszą, że wskazówka ma być w "środkowej części skali
i to jest dobra temperatura. Jak jest inaczej to termostat, czujnik itp
.
kupszczelisty – osłona nic nie daje
... W żukach to owszem
… Termostat ma być całkiem zamknięty, wtedy ciecz jest w małym obiegu, szybko się nagrzewa, nie chłodzi motoru
. Jak termostat walnięty to osłona na chłodnicy na niewiele się zda
… Sprawne termostat to podstawa
. Jeśli ciecz przed nagrzaniem dostaje się do chłodnicy
, okrycie nie pomoże
.
Pozdr
.
: pn lis 28, 2005 12:13
autor: jaszczur
Kiler pisze:jaszczur - za mało stopni masz . Jeszcze w książce sprawdziłem i też piszą, że wskazówka ma być w "środkowej części skali i to jest dobra temperatura. Jak jest inaczej to termostat, czujnik itp .
spróbowałem przesłonić chłodnicę i zaobserwuję teraz co będzie się działo,ale dzięki za info Kiler
: pn lis 28, 2005 15:18
autor: robertos
CZY TEMPERATURA 90 CZASAMI MINIMALNIE ZA TO JEST NORMA W GOLFIE OCZYWIŚCIE PODCZAS JAZDY BO NA POSTOJU SPADA ??????