[MK4] Na jakim oleju jezdza wasze golfiki?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt sty 13, 2006 09:12

Mój TD ma przejechane 205000 i zalewam go LOTOSEM semisyntetykiem 10W40 i jest gitara. Olej ma certyfikacje VW505.00 i kosztuje normalne pieniądze - nic dodac nic ująć! POZDRAWIAM!



Artur D.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt sty 10, 2006 10:37
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Artur D. » pt sty 13, 2006 10:16

Mam mk II z przebiegiem ok. 250 tys. (większość z nas i tak nie wie, ILE NAPRAWDĘ przebiegu mają nasze "cuda")
Leję Lotosa 15W40 i jest ok.
Uważam, że przy dzisiejszych normach różnice między olejami, to różnice głownie reklamowe. Nie ma sensu przepłacać, trzeba pilnować, żeby wymieniać olej w miarę często i już. :grin:



PFudala
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:13
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: PFudala » pt sty 13, 2006 16:15

Mobil 1 10W40 Mk 4 tdi 90 km



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » pt sty 13, 2006 16:39

Przebieg 135 tyś.km.
Zalewam Shell Helix Plus 10W/40 SL/CF.

A Taty Unolek Chodzi na Lotos Syntetic 5W/40 od nowości - czyli 140 tyś.km i jest super :)



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pt sty 13, 2006 22:55

paolo pisze:
okoG60 pisze:
paolo pisze:mk4 ma na przyklad pompowtryski dla ktorych producent zaleca specjalny olej.
vw tylko stosuje pompowtryski jak by niebyło. głośniejsza praca silnika ale mniejsze spalanie i wieksza moc z porownaniem z silnikami z systemem comonrail
no tyle wiem :) tylko tlumacze koledze roznice miedzy silnikami mk3 a mk4....im nowsze auto tym potrzebuje lepszego oleju, a wiec do konca nie zgadzam sie z kolega.
a mk3 nie ma pompowtrysków? VW obecnie zaleca do nowych silników oleje z serii long life chyba castrola ale jesli sie myle to poprawcie mnie bo nie pamietam juz ktorego producenta olejów jest seria long life


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
lemax
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 17, 2004 21:35
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: lemax » pt sty 13, 2006 23:21

Valvoline DuraBlend Diesel 10W/40



mexico
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:38
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: mexico » sob sty 14, 2006 00:32

Mobil 1, przebieg 188 tys.



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » sob sty 14, 2006 01:22

okoG60 pisze:
paolo pisze:
okoG60 pisze: vw tylko stosuje pompowtryski jak by niebyło. głośniejsza praca silnika ale mniejsze spalanie i wieksza moc z porownaniem z silnikami z systemem comonrail
no tyle wiem :) tylko tlumacze koledze roznice miedzy silnikami mk3 a mk4....im nowsze auto tym potrzebuje lepszego oleju, a wiec do konca nie zgadzam sie z kolega.
a mk3 nie ma pompowtrysków? VW obecnie zaleca do nowych silników oleje z serii long life chyba castrola ale jesli sie myle to poprawcie mnie bo nie pamietam juz ktorego producenta olejów jest seria long life
no mk3 nie ma pompowtryskow ;) dla silnikow TDI z pompowtryskiwaczami zaleca chyba olej Castrol z serii TFT czy cos kolo tego



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz sty 15, 2006 14:42

Ja tam śmigam na CASTROL 15W/40....


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » ndz sty 15, 2006 15:10

MK4 przejechane 125 tyś leje półsyntetyk Castrol Magnatec 10W 40


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
marceli3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 14:17
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: marceli3 » pn sty 16, 2006 22:21

Mobil 1 5W50



Gulfon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt maja 30, 2006 15:41
Lokalizacja: a stamtąd

Post autor: Gulfon » pt sie 11, 2006 13:48

paolo napisał/a:
okoG60 napisał/a:
paolo napisał/a:
mk4 ma na przyklad pompowtryski dla ktorych producent zaleca specjalny olej.


vw tylko stosuje pompowtryski jak by niebyło. głośniejsza praca silnika ale mniejsze spalanie i wieksza moc z porownaniem z silnikami z systemem comonrail
no tyle wiem tylko tlumacze koledze roznice miedzy silnikami mk3 a mk4....im nowsze auto tym potrzebuje lepszego oleju, a wiec do konca nie zgadzam sie z kolega.


a mk3 nie ma pompowtrysków? VW obecnie zaleca do nowych silników oleje z serii long life chyba castrola ale jesli sie myle to poprawcie mnie bo nie pamietam juz ktorego producenta olejów jest seria long life

seria long life to nie seria olejów :blush: :blush: :blush:
Tylko wydłużony przebieg od przeględu do przeglądu (czyli od wymiany do wymiany oleju - wielkim skrócie).

Ci, którzy piszą, że niema żadnej różnicy pomiędzy silnikami tej samej pojemności pomiędzy MK3 a MK4 nawet nie wiedzą w jakim są błedzie.
Silniki (nawet te nowe) w MK4 1,4 i 1,6 mogą zużywać nawet 1litr oleju na 1000 km i jest to zgodne z normą



greg

Post autor: greg » pt sie 11, 2006 16:14

Gulfon pisze:1litr oleju na 1000 km i jest to zgodne z normą
nie zgodne z normą tylko producent ustalił tak wysokie widełki brania oleju żeby nie musiał gwarancyjnie naprawiać silnika - typowo 1,6D,TD w golfie 2 miał normę nawet 1,5 litra na 1000km, co nie znaczy że ten silnik może tyle brac, tylko w przypadku reklamacji jeśli by brał np 1litr na 1000km to VW nie uzna tego jako silnika do naprawy...

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 4:18 pm ]
Gulfon pisze:im nowsze auto tym potrzebuje lepszego oleju, a wiec do konca nie zgadzam sie z kolega.
nie im nowsze auto tylko im bardziej wysilony silnik np 16zaworów zamiast 8. Jak będzie my tak uogólniać to dojdziemy do założenia że nowy silnik musi pracować na pełnym syntetyku a stary - nie.



Awatar użytkownika
ad.ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt lip 11, 2006 15:11
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: ad.ek » pt sie 11, 2006 16:43

a ja mam zalane Castrol RS 10W60



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 324 gości