Strona 4 z 7

: czw mar 26, 2009 15:10
autor: PvD
A więc ja również jestem juz po wymianie na jednomas, wszystko elegancko bangla biegi elegancko wchodzą i drawgi również znikły :grin:
Dzieki dla jaro444 i aadasiek za pomoc :)

Suma sumarum co potrzebne do zmiany:
>koło zamachowe o numerze 037 105 273 C- + śruby do tego 6 szt
>sprzęgło sachsa o numerze 3000 332 001-
>śruba z łbem 12-kątnym BM7x26x15 +16.0 MwSt x 6szt -

i Wsio bangla :D

: czw mar 26, 2009 15:29
autor: aadasiek
PvD pisze:Dzieki dla jaro444 i aadasiek za pomoc :)
każa pomoc jest potrzebna
:grin:
no to rośnie liczba zadowolonych klientów jedno masu :helm:

: pn cze 01, 2009 16:08
autor: rav_tdi
Witam!
Zakupiłem wszystko wg. numerów podanych wcześniej i niby wszystko dostałem tak jak sie należy, ale docisk nie pasi do koła zamachowego.
W tym docisku są jakby 2 miejsca na mocowanie jego do koła zamachowego, czyli tak żeby pasowało na te 3 bolce które są w kole. Jeżeli założe je tak, że paują wszystkie otwory na bolce, to wówczas pasują tylko 2 otwory na przykręcenie śrubami docisku do koła.
A jeżeli miałbym umieścić ten docisk tak żeby pasowały wszystkie otwory na śruby, to okazuje się że bolce są za grube i nie wchodzą w otwory i musiałbym rozwiercać ów otwory - i nie wiem czy tak to powinno być, czy tak moge zrobić i jakim cudem trafił mi sie taki pech, skoro nikt o tym nie wspomniał, tzn. że nikt tak nie miał (chyba)!

: pn cze 01, 2009 17:47
autor: PvD
rav_tdi, bardzo dziwne. Najlepiej zrób fotki tego co masz i wtedy się zobaczy . Bo być może zamówiłeś np koło o podanych nr a ktoś Ci przesłał inne, lub też sprzęgło.
Lub niech inni fachmani wypowiedzą się na ten temat

: wt cze 02, 2009 10:11
autor: aadasiek
rav_tdi pisze:jakim cudem trafił mi sie taki pech, skoro nikt o tym nie wspomniał,
powiem ci że pierwszy raz coś takiego słyszę w sumie u mnie wymieniał mechanik- znajomy ale nic mi nie mówił o jakimś rozwiercaniu czy problemach

: wt cze 02, 2009 11:16
autor: rav_tdi
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e10b87abae53e9d8.html

Czerwone strzałki - docisk siedzi na bolcach na dużych otworach, których jest 6 i oczywiście nie pasują otwory na śruby mocujące!
Żółte strzałki - tam powinny być bolce, bo takie otwory są 3, ale za małe i wtedy docisk pasuje na otwory mocujące!

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c53c0c7c10861ccb.html

Czerwone strzałki - tam powinny wejść bolce i wówczas pasują otwory na mocowanie śrubami, ale jak bym musiał rozwiercać te 3 otwory to każdy w innym kierunku musiałbym rozwiercać - góra/dół/bok
Żółte strzałki - nie mam śrub mocujacych jeszcze i nie wiem czy otwory nie są za duże na łebki śrub!!??

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/176e9e9296de29e5.html

Nr. części - docisk: 3082 231 031

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbf5d6b0739bfe19.html

Nr części - koło - 031 105 273c

Z tego wszystkiego wynika jakbym miał docisk ze żle powierconymi otworami, tam gdzie miały być 3 duże są 3 małe, a tam gdzie jest 6 dużych, chyba miało być 6 małych!




Pomierzyłem te otwory suwmiarką i okazuje się że są raczej dobre, czyli na bolce 6mm i bolce też tyle mają - tylko otwory nie pasują na umiejscowienie bolców, a otwory na śruby mocujące to 8mm!!

Chyba wezme docisk i pojeżdże po szrotach żeby sie upewnić co do koła, bo to musi pasić, chyba że mechanicy którzy wam montowali sprzęgło nic nie mówiąc wywalili te 3 bolce i wtedy wsio pasi!!?????? - można tak zrobić??

[ Dodano: 02 Cze 2009 11:46 ]
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9fdf70ba0b5a10c4.html

Tu widać jak bolec jest z lewej str, ale musi tak być zeby spasowały sie otwory na śruby mocujące!!

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f697c875d367e70a.html

Tu bolec z prawej str. otworu

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48cef83db4f278ab.html

A ten psuje idealnie!!

Czyli wielkości otworów na bolce i na śruby są prawidłowe, tylko umiejscowienie do bani i przypuszczam, że mechanicy po prostu wywalili te bolce.

Czy może to ktoś potwierdzić, ze tak można zrobić??

: śr cze 03, 2009 07:07
autor: PvD
Ja stawiam na jakieś dupny docisk, bo przecież ktoś wcześniej miał zamontowane te koło z tymi bolcami, no i jak bolce są to znaczy że pasowało. Najlepiej podjedź gdzieś do kogoś to ma taki docisk(może zużyty od 1 Z) i wtedy sobie przyłożysz i powinno pasować. Jeżeli tak jest to może dostałeś jakieś trefne sprzęgło(po regeneracji)

: śr cze 03, 2009 10:08
autor: rav_tdi
SPROSTOWANIE!!

Otóż problem rozwiązany!!

Wszystko pasuje jak ulał, wina leży w moim niedobudzeniu sie po 12h trasie + wesele (na zajutrz) + poprawiny i dopiero dzisiaj źle spałem co znaczy że sie wyspałem :blush: :grin: :blush: :grin:

Wystarczyło obrócić docisk we właściwy sposób, bo pasuje tylko w jednym miejscu, a ja przekręcałem ze 20x, ale nie trafiłem na dobre usytuowanie, bo motałem z tymi dużymi otworami...

Sorka za zamieszanie, ale może ktoś w przyszłości uniknie takiego BYKA!!

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5ae2e087ac86576.html

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ad5250a6814a1bc.html

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/458ce7bf0eff1c2d.html

Na fotach widać jak wszystkie bolce siedzą tam gdzie powinny!!

PozdoVWionka

[ Dodano: 05 Cze 2009 15:36 ]
Witam ponownie!

Jestem po zmianie sprzęgła iiiii.... wsio ok, ale jest to ALE:

Pedał sprzęgła chodzi bardzo mięciutko teraz, to może i zaleta
Niestety autko straciło dość sporo na elastyczności, to z pewnością wada
Zniknęły drgawki podczas przyśpieszania i podczas dojeżdżania do świateł
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=540

Czyli są plusy i jest minus, ale decyzje każdy podejmuje sam...

: sob lip 04, 2009 19:41
autor: upel
Ponowie temat.... Otóż okazało się, się u mnie padł docisk... niestety... Na regulacji nic nie zrobię, a żeby wbić bieg, muszę wgniatać sprzęgło w podłogę...
Chciałbym nabyć teraz nowe, firmy LUK i co byście mi doradzili, bo widziałem zasadniczo dwa, które chyba pasują do mojego auta.... jedno to LUK 620 1284 00, a drugie LUK 620 3061 00, które byście mi doradzili....???

Seat Cordoba 1.6 (75 KM), 2000 rok, silnik ALM

Dla ułatwienia dodam dwie aukcje z tymi sprzęgłami:
1. http://www.allegro.pl/ite...lf_1_4_1_6.html
2. http://www.allegro.pl/ite..._golf_polo.html

: pn lip 06, 2009 16:57
autor: Kwasiu
Witam. Przeczytałem wszystkie wasze wypowiedzi. Otóż czeka mnie wymiana sprzęgła w mk4 1.9 TDI 110 KM (AHF) i tu zwracam się z wielką prośbą do użytkowników AHF-a. Samo sprzęgło działa perfekcyjnie, natomiast na biegu jałowym słychać gruchotanie. Jak już wyczytałem w kilku innych tematach i zasięgnąłem porady mechaników jest to łożysko oporowe i tylko z jego powodu (tego gruchotania) bedę zdejmował skrzynie. Obawiam sie o moj dwumas. Nie ma żadnych objawów zużycia (dodam że przelatane ma 225 tys km.) Natomiast martwi mnie to gruchotanie. W planach mam docisku, łożyska oporowego i tarczy sprzęgła. Powiedzcie co mam zrobić z moim dwumasem. Czy zostawic tak jak jest i wymienić tylko to co napisalem czy zrobić tak jak PvD i zastąpic jednomasem. Jeżeli tak to prosił bym bardzo o dokłądną instrukcje, linki do zestawów sachsa i luk-a. Dla przypomnienia 1.9 TDI seryjny AHF 110 KM. Prosze o pomoc.

: pn lip 06, 2009 18:18
autor: PvD
Kwasiu, jeżeli masz dwumas dobry, to nie widzę potrzeby go wymieniać. Ale wiem z własnych obserwacji to że jak wymieniasz sprzęgło to za jakiś czas i tak może dwumas ci polecieć i wtedy znowu będzie trzeba wymieniać. Jak masz serie i nie planujesz żadnych modów typu program wtryski to bym został przy dwumasie, natomiast jeśli coś bedziesz grzebał to wtedy jednomas i będzie o wiele dłużej spokój.

: wt lip 07, 2009 00:46
autor: Kwasiu
ok PvD. Wiec dwumas zostanie tak jak jest. Wyczytalem że dosyć tanio dorwaliście zestaw sachsa. Czy moglibyscie mnie pokierować do odpowiednich sprzedawców ktorzy zaoferuja mi zestaw do mojego AHFa ( tarcza sprzegla, docisk i lozysko oporowe) ??

: wt lip 07, 2009 07:31
autor: PvD
Np pierwsze lepsze http://www.allegro.pl/item657443671_zes ... 9_tdi.html

Tylko teraz niewiadomo jakie masz koło dwumasowe, czy orgyginalne czy juz wymieniane, bo jak masz np wymieniane na valeo albo luk, to nie wiem czy sachs podejdzie

: wt sie 25, 2009 15:51
autor: GRINGO
Witam,

chciałem troszke odgrzać temat. Mam pytanko ponieważ kolega aadasiek podał numer sprzęgła SACHS nr 3000 332 001 a koleś w sklepie po tym numerze odszukał częsci i powiedział mi że to jest od VW Transportera T4... :crazy: i teraz nie wiem gdzie jest pomyłka, o ile oczywiscie ktoś sie pomylił...
Proszę o pomoc

Pozdrawiam
GRINGO