Obraz świecy - co o tym sądzicie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: szalonykon » ndz mar 01, 2009 00:02

Witam,
Ciąg dalszy moich perypeti. Pojechałem dzisiaj na szrot, gdzie była używka cewki za 100zł. Podmieniłem i już myślałem że będzie OK, a to znowu samo. Nieźle się wk..m. Wymontowałem używkę i się jej przyglądam i widzę, że ma podstawkę popękaną(tzn plastik).
Patrzę na swoją cewkę i ta również jest popękana ale chyba bardziej. Pojechałem na drugi szrot, też mieli cewkę ale już za 150zł. Oglądam ją, i ta również ma popękaną podstawkę. Pokazuje to dla gościa, który mówi, że na pewno jest ona sprawna bo pracowała w Octavii. Może od gorącego silnika ten plastik pęka. Nie wiem. Tak czy siak już nie miałem ochoty podmieniać tej drugiej. Może to wina komputera?. Spróbuje sprawdzić tak jak Jarek radzi, czyli zamienić sterowanie i kable. Oprócz tego mam małe pytanka:
1) Skąd komputer wie ze cylinder 2 ma przerwania. Który czujnik go o tym informuje
2)Jak zamienić sterowanie dochodzące do cewki (opis przewodów który jest który)
3)Do cewki dochodzą 4 przewody (masa, +,sterowanie), czyli dwa przewody idą na sterowanie a cylindrów mamy 4, Czy wobec tego iskry dla 1-4 i dla 2-3 idą jednocześnie, czy też każdy cylinder ma iskrę po kolei. Jeśli tak, to w jaki sposób dwoma przewodami jest podawana iskra na 4 cylindry.
4) Czy jest jakiś domowy sposób na zbudowanie amatorskiego stroboskopu(np. z świecącą diodą).
5) Czy miernikiem cięgnowym również można mierzyć impulsy na przewodach zapłonowych
Pozdrawiam



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz mar 01, 2009 12:24

szalonykon, myślałeś o tym co pisałem? W tym Fiacie, o którym pisałem patent zadziałał. To był silnik bodajże 1,6 16V Jak Chcesz to wyślę Ci schemat sterowania silnikiem w twoim aucie i pokombinujemy.
szalonykon pisze:1) Skąd komputer wie ze cylinder 2 ma przerwania. Który czujnik go o tym informuje
To tylko moje przypuszczenia, bo nie jestem pracownikiem serwisu i nie mam pełnej dokumentacji, ale to o co pytasz komp wie przez porównanie dwóch sygnałów z czujników położenia wału i wałka rozrządu.
szalonykon pisze:2)Jak zamienić sterowanie dochodzące do cewki (opis przewodów który jest który)

Masz schemat? Rysunek cewki (wycięty ze schematu), który zamieściłem ma być od twojego silnika i wg tego to 1 i 3 to impulsy sterujące. Jak je zamienisz miejscami i jednocześnie kable wys. nap. z jednej pary cewek do drugiej to to dla sterownika silnika nie będzie różnicy, za to 2 cylinder będzie sterowany z innej niby sprawnej cewki.
szalonykon pisze:3)Do cewki dochodzą 4 przewody (masa, +,sterowanie), czyli dwa przewody idą na sterowanie a cylindrów mamy 4, Czy wobec tego iskry dla 1-4 i dla 2-3 idą jednocześnie, czy też każdy cylinder ma iskrę po kolei. Jeśli tak, to w jaki sposób dwoma przewodami jest podawana iskra na 4 cylindry.
Pary cylindrów 1-4 i 2-3 dostają iskry jednocześnie i jest tak, że każdy z cylindrów dostaje iskrą co obrót wału a nie tak jak przy rozdzielaczu raz na dwa obroty. Tzn. iskra jest na każdym w końcowej fazie sprężania i wydechu dla tego, że jak na jednym z pary np. 1-4, czyli 1 kończy się sprężanie i ma być zapłon to na 4 kończy się wtedy wydech. Jak wał zrobi obrót o 360 stopni sytuacja się odwraca.
szalonykon pisze:4) Czy jest jakiś domowy sposób na zbudowanie amatorskiego stroboskopu(np. z świecącą diodą).
Jest tylko nic Ci to nie da na pracującym silniku. Będzie migała za szybko do twoich potrzeb.
szalonykon pisze:5) Czy miernikiem cięgnowym również można mierzyć impulsy na przewodach zapłonowych
Już to robiłeś lampą stroboskopową tzn. diagnosta, Jakiś inny pomiar nic nie wniesie to nowego poza tym co już wiesz.

Teraz zadam pytania do kolegów w twoim imieniu.
Czy dysponuje ktoś opisem bloków Vaga do tego silnika? Czy można tam zobaczyć porównanie cylindrów jak w TDI?


JaroW

Awatar użytkownika
Lolek1333
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: śr gru 05, 2007 22:41
Lokalizacja: Rudki

Post autor: Lolek1333 » ndz mar 01, 2009 14:23

kolego a zaglądałes do paparatu zaplonowego moze tam jest cos nie tak moze styk zasniedzial moze wypalil sie



lokop
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn lut 23, 2009 19:20
Lokalizacja: Haverhill

Post autor: lokop » ndz mar 01, 2009 14:55

Lolek1333 pisze:kolego a zaglądałes do paparatu zaplonowego moze tam jest cos nie tak moze styk zasniedzial moze wypalil sie
Tak mi sie wydaje ze nie zagladal bo go nie ma. Choc wszystko mozliwe.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz mar 01, 2009 15:00

lokop, dobrze Ci się wydaje. Czujniki sterownik sinika i cewka 2x2 ze wzmacniaczem

[ Dodano: 01 Mar 2009 14:08 ]
Jarowo pisze:szalonykon napisał/a:
5) Czy miernikiem cięgnowym również można mierzyć impulsy na przewodach zapłonowych

Już to robiłeś lampą stroboskopową tzn. diagnosta, Jakiś inny pomiar nic nie wniesie to nowego poza tym co już wiesz.
Małe sprostowanie. Dawniej były diagnoskopy z odpowiednią sondą z takim niby oscyloskopem umożliwiającym podglądanie przebiegów na niskim i wysokim napięciu w zapłonie, tylko że chyba już poszły na złom


JaroW

Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz mar 01, 2009 16:19

1. Poziom oleju zbyt wysoki - odpada, bo tylko na tym garze.
2. Silnie zużyte pierścienie tłokowe, cylinder - te 14 barów to przed czy po próbie olejowej?
3. Prowadnice zaworów nie dają rady.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz mar 01, 2009 19:54

ale jajka, nie mozesz podjechac do jakiegos mechanika albo kogos z podobną cewką w aucie zeby podlozyli naprawde sprawna cewke?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz mar 01, 2009 22:19

szalonykon, twój temat mnie wciągnął jak widać i staram się myśleć koncepcyjnie. Zamiana przewodów sterujących obwody cewek, którą opisywałem niestety wiąże się przecięciem przewodów od sterownika i ich lutowaniem i może cię to przerażać. Więc wykombinowałem tak. Skoro iskra jest jednocześnie na cylindrach 2 i 3 , bo inaczej być nie może to możesz zamienić miejscami przewody z cylindrów 2 i 3 i zobacz co się stanie. Sprawdzisz w ten sposób cewkę (cewki) dla tych tych cylindrów. Oczywiście przydała by się pewna świeca a i jakiś pewny kabel zamiast tego na 2 też by się przydał.


JaroW

szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: szalonykon » pn mar 02, 2009 00:18

Witam,
Odpowiadam na wcześniejsze pytania:
1) Te 14 barów było bez próby olejowej. Samochód stał całą noc w garażu, rano bez uruchomienia od razu mierzyłem ciśnienie.
2) No niestety zbytnio nie mam od kogo pożyczyć cewki, bo w większości u mnie jeżdżą TDI.

Też o tym pomyślałem, żeby na cewce zamienić 2 z 3. Może to coś wyjaśni. W zasadzie to ten test powinien ewidentnie wyjaśnić czy cewka jest OK lub nie. Również nie wiem co myśleć o zaworze EGR, może faktycznie ten EGR kaszani całą sprawę. Po teście z cewką spróbuje go wyczyścić.
Zastanawiałem się również czy może być to wina komputera. No ale gdyby to była wina komputera i źle on sygnał podawał toby chyba wtedy 2 i 3 gar źle pracował a nie tylko 2. Tak mi się zdaje.
Mam do Was koledzy następne pytanie: przy podłączeniu lampy stroboskopowej do przewodu zapłonowego lampa miga pod wpływem impulsu elektrycznego. I teraz tak, czy ten impuls w przewodzie powstaje z cewki niezależnie od tego czy świeca jest dobra czy zła. Czy jednak stan techniczny świecy ma na to wpływ. Dodam jeszcze że jak silnik pracuje na wolnych obrotach to światła na zewnątrz oraz na desce rozdzielczej leciutko migają. Tak jakby ten problem wpływał na całą elektrykę samochodu.
Wracając do stroboskopu to fajna rzecz, bo można szybko sprawdzić czy są impulsy w przewodach. Dlatego też chyba zamówię malutki stroboskop ( z diodą) z internetu. Numer Kit 2041. Może ktoś go ma i podzieliłby się opinią.
Wszystkich pozdrawiam



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pn mar 02, 2009 01:02

Zrób jeszcze raz pomiar tylko na rozgrzanym silniku conajmniej 70 st. Próba olejowa też by się przydała. Będziesz miał pewność co jest grane z kompresją. Może gdziś iskra ucieka na bok zobacz w nocy czy gdzieś pod maską się nie świeci szczególnie że cewka jest popękana
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 15:34 przez bibi466, łącznie zmieniany 4 razy.



szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: szalonykon » pn mar 02, 2009 22:39

EEEECCHHHH,
Dzisiaj zamieniłem na cewce podłączenie 2 z 3. Dalej to samo. :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:
Jeszcze parę dni i wezmę bejsbola i jak mu przy........... Może wtedy mi ulży.
Wracając do pomiaru kompresji. Jaki związek ma kompresja z nieregularnymi impulsami w przewodzie zapłonowym(stroboskop wykazał nieregularne impulsy)?
Przypomniałem sobie jeszcze taki szczegół, że gdzieś miesiąc temu miałem problemy z uruchomieniem silnika. Zawsze zapalał jak ta lala. Ale tamtego dnia chyba z 10 s piłowałem zanim zaskoczył. Nie jestem pewny czy właśnie od tego momentu to wszystko się zaczęło.
Nie wiem co dalej robić.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt mar 03, 2009 12:56

No ale jak zamieniłeś 2 z 3 przy cewce to trzeba podpiac kompa i zobaczyc czy misfire przeniosl sie z 2 na 3 cylinder i wtedy na pewno cewka.
sama zamiana nic nie zmieni w pracy silnika bo dalej nie pali jeden garnek tylko powinien nie palic teraz 3. Chyba ze sam kabel od drugiego jest przebity to dalej nie bedzie palil 2 cylinder.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » wt mar 03, 2009 13:57

Może rozrząd przeskoczył



szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: szalonykon » wt mar 03, 2009 18:31

Po zamianie zdejmowałem przewód z świecy na 2 a silnik wcale nie reagował. Czyli ta zamiana nic nie dała.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 445 gości