Strona 4 z 4

: pt cze 04, 2010 11:08
autor: PRUSAK
Dj Darecki pisze:Tak to jest jak się wsadza koła o ET bliskim 0 lub na -
ja będę miał z tyłu w mk2 ET 5 i zobaczę co sie będzie działo... a lekki negatyw chce dla wyglądu żeby felga ładnie grała z nadkolem... ja już załatwiam belkę tylna na próby i sie zobaczy... czy blaszki czy podkładki czy wyginanie... :green_fuck:

: pt cze 04, 2010 11:31
autor: RasPL
Wyginać musisz równo obie strony i zobacz sobie jak jest mocowany amortyzator do belki

dając błaszkę z tolerancją grubości gdzieś +-0.1mm zbieżność zostanie zachowana, trzeba do tego rozwiercić otwory w piaście tak by przy pochyleniu śruba mogła iść normamie prostopadle do mocowania i zrobić podcięcia na łby śrub bądź dać podkładki ścięte pod kątem pod śruby ale nie wiem czy wtedy łby śrub nie będą haczyć o tarcze

: sob cze 05, 2010 10:12
autor: PRUSAK
dzis bede mial przed soba belke i z kumplem obczaimy rozne sposoby

: sob cze 05, 2010 13:22
autor: k18t
PRUSAK pisze:dzis bede mial przed soba belke i z kumplem obczaimy rozne sposoby
Wyginanie to wogóle abstrakcja, bo tak jak w przypadku podkładek po wygięciu belki obniżenie będzie miało wpływ na zbieżność, czyli należało by ustalić jak docelowo belka będzie ułożona względem podłoża a później wygiąć ją z ogromną precyzją.

Co do podkładek to tak jak pisał prospero507, teoretycznie dwie podkładki sprawdzą się tylko gdy belka będzie w pozycji równoległej do podłoża, w innym wypadku dla prawidłowej zbieżności należy zastosować trzy podkładki, lub element zwiększający dystans między belką a piastą na trzech śrubach. Odnosząc się do rysunku, jeśli auto stoi na płaskim i belka ma kąt dodatni, to należy dać podkładki pod śruby 1, 3 i 4, gdzie najgrubsza będzie 3, trochę cieńsza 4 i najcieńsza 1 a suma grubości 1 i 4 powinna być równa grubości 3. To oczywiście uproszczony schemat gdzie śruby rozmieszczone są symetrycznie na planie kwadratu a jak wiemy śruby w piaście rozmieszczone są na planie trapezu. Więc jeśli zależy nam na perfekcyjnej zbieżności, należy jechać na geometrię z zapasem podkładek i dobierać do skutku.
PS. Nawet po ustawieniu zbieżności jadąc w zakręcie (na miękkim zawiasie) tylne koła będą minimalnie traciły zbieżność i skręcały w tym samym kierunku co przednie.

Obrazek

: pn cze 14, 2010 17:00
autor: NerVouS18
PRUSAK, Daj znać co Ci wyszło z tego, i który sposób najlepszy.

: pn cze 14, 2010 19:10
autor: RasPL
k18t, jeżeli dasz podkładki dokładnie tej samej grubości pod śruby 3 i 4 to zbieżność kół się nie zmieni, w mk2 wynosi ~25' i taka pozostanie, zmieni się tylko pochylenie kół

[ Dodano: 14 Cze 2010 19:11 ]
zbieżność zmienisz dając podkładki pod śruby 1 i 3 lub 2 i 4, ten wasz wariant z podkładkami pod 1 3 4 zmieni i zbiezosc i pochylenie

: ndz cze 20, 2010 23:13
autor: k18t
RasPL pisze:k18t, jeżeli dasz podkładki dokładnie tej samej grubości pod śruby 3 i 4 to zbieżność kół się nie zmieni, w mk2 wynosi ~25' i taka pozostanie, zmieni się tylko pochylenie kół

[ Dodano: 14 Cze 2010 19:11 ]
zbieżność zmienisz dając podkładki pod śruby 1 i 3 lub 2 i 4, ten wasz wariant z podkładkami pod 1 3 4 zmieni i zbiezosc i pochylenie
Jeśli belka będzie w pozycji równoległej do podłoża, to masz rację, ale spójrz na rysunek i wyobraź sobie, że teoretycznie (gdy z tyłu usiądzie jakaś gruba dziewczyna :grin: ) belka osiągnie kąt 15 stopni... Wtedy piasta obróci się w okół własnej osi względem podłoża i śruby już nie będą tam gdzie są.