Strona 4 z 5

: czw mar 05, 2009 10:39
autor: marcinhello1
dzięki..;) TEMAT MOŻNA ZAMKNĄĆ

: ndz kwie 12, 2009 09:58
autor: zelu
hej -wyskoczyl mi taki problem - wycieraczki nie działają ani ani w zadnej pozycji, zamienilem manetke dalej to samo- spryskiwacz działa - gdzie mozna szukac przyczyny??

: ndz kwie 12, 2009 12:01
autor: marcinhello1
nawet jeżeli by to była manetka to jakiś bieg by raczej działał a u Ciebie żaden nie działa tak więc pierwsze co bym sprawdził to bezpiecznik. bo tam jest tak- manetka, przekaznik, skrzynka bezpieczników, silnik wycieraczek i wlasciwie to wszystko. najpierw proponowałbym sprawdzić czy dochodzi prąd do silniczka, na jednym kablu musi być cały czas- do powrotu wycieraczek an miejsce krańcowy wyłącza-bierzesz próbnik do masy i do tego jednego wtyku i patrzysz czy świeci jak świeci to potem sprawdzasz to samo na poszczególnych biegach- któryś musi działać nie ważne który bo Ci w ogóle nie działają.. jeżeli by się okazało że na każdym biegu jest prąd oprócz tego jednego co zawsze jest, to zepsuty silnik- jedziesz na szrok 50 zł cały mechanizm do 3ki.. jeżeli nei wiesz o co chodzi kompletnie to jedz na szrot i poproś żeby Ci na chwile przełożyli wtyczke do ich silniczka ze szroku - jesli dziala to kupuj i wymieniaj. jak nie to mówie trzeba szukac wczesniej ogólnie- przekaznik, bezpiecznik i styki podstawa..

: ndz kwie 12, 2009 12:09
autor: Czitos1
Witam
a moze doradzi ktoś co zrobic jak nie działa tylna wycieraczka w golfie 3 z 93r. Jest to raczej zjawisko dośc powszechne więc mysle, ze ktos z Was zna odpowiedz na to pytanie. z góry dzięki

: ndz kwie 12, 2009 15:10
autor: marcinhello1
pierwsze co to bezpiecznik. potem sprawdz przekaznik albo go od kogos podmień- ja mam golfa II ale to raczej te same przekazniki- taki szary numer 18. jeżeli przekaznik sprawny bezpiecznik, i nie działa to może manetka ale sprawdziłbym najpierw czy w ogóle dochodzi prąd do silnika- bierzesz próbnik wyciągasz wtyczke odsilnika i włączasz tylne wycieraczki wtedy zobaczysz czy dochodzi prąd- jeżeli dochodzi to prawdopodobnie zepsuty silnik wycieraczek..

: ndz kwie 12, 2009 16:00
autor: Zico63b
Ten przekaźnik nr 18 to jest wspólny przekaźnik włączający odbiorniki o dużym poborze prądu - jego awaria powoduje też brak np. wentylatora nawiewu do kabiny. Jeśli nawiew działa to 18-ka jest O.K.
Oprócz niego jest już tylko dla tylnej wycieraczki kolejny przekaźnik nr 72, też go można sprawdzić podmieniając z kolegą (czasem nawet tylko poruszyć w gnieździe).
I jeszcze jedna z częstych przyczyn: przejście kabli przez gumową harmonijkę w drodze z nadwozia do klapy - tam lubią się ułamać lub przetrzeć i robić ze sobą zwarcia.

: ndz kwie 12, 2009 17:30
autor: marcinhello1
co do tego przekaznika 18 to fakt bo pamiętam jak wyciągnęłem go to wycieraczki nie działały, i myslalem ze to ten kiedy szukalem który to jest, ale potem skumałem że jest drugi przekaznik który nimi steruje.. no ale już działają od wtedy i jest ok.. dasz rade będą działać, dużo się idzie nauczyć jak się samemu szpera, ja myslalem ze nie dam rady ale z pomocą kolegi tutaj i schematu działa..

: ndz kwie 12, 2009 18:13
autor: zelu
podpiołem silnik wycieraczek pod aku i chodzi, bezpieczniki tez ok bo spryskiwacze z manetki działają a żaden bieg wycieraczek nie... hmm jakies pomysły??

: ndz kwie 12, 2009 18:42
autor: Zico63b
Kolega Zelu: chodzi o przednie wycieraczki? a spryskiwacz chodzi do przodu i do tyłu?. Na poprzednich stronach tego tematu jest obszerny opis, ze schematami, całego układu przednich wycieraczek. Przeanalizuj drogę prądu, posprawdzaj występowanie napięć - czy są w odpowiedniej chwili (to też ważne!), może nie ma masy z silniczka do blachy i temu całość nie rusza w żadnym z położeń.

Kolega Czitos 1:Wyrysowałem coś takiego. Może taki schemacik na coś się przyda? Są tam opisane wtyki i piny do których w skrzynce bezpieczników dochodzą poszczególne kable.
Dla jasności rysunku - pominąłem wszystkie elementy nie istotne dla sprawy (np kable przednich wycieraczek i spryskiwacz, bo działają ).
W silniczku tylnej wycieraczki widać wyłącznik: jego zadaniem jest zasilanie silniczka na środku szyby, mimo zakończenia podawania napięcia przez przekaźnik i zatrzymanie silniczka gdy ramię wycieraczki dojdzie na dolne położenie "postojowe". Gdy na rys. pisze "przekaźnik" to oznacza przekaźnik czasowy nr 72.

_________________ Obrazek

: ndz kwie 12, 2009 18:50
autor: zelu
dzieki wielkie za schemat !! a co do spryskiwacza jest to vento z manetka z golfa i spryskiwanie i przedniej i tylniej szyby powodóje ze działają spryski przodu

: ndz kwie 12, 2009 18:55
autor: Zico63b
Na rysunku powyżej są TYLNE wycieraczki! Bo już mi troszkę :kac:

: ndz kwie 12, 2009 18:57
autor: zelu
a przednie masz gdzies?

: ndz kwie 12, 2009 19:07
autor: Zico63b
Oczywiście! Są na TRZECIEJ PODSTRONIE tego tematu. A na DRUGIEJ podstronie link do opisu wtyków w skrzynce bezpieczników. Np. F1/5 oznacza Wtyk F1 i 5 pin w tym wtyku

: pn kwie 13, 2009 01:51
autor: Czitos1
dziękuję za zinteresowanie. Postaram się wykorzystać każdą sugestię jednak niestety dopiero końcem tygodnia bo wcześniej raczej nie będę miał możliwości. Powiedzcie mi jeszcze, czy jeżeli jest to awaria silniczka to jest to do zrobienia, czy lepiej go wymienic?