Jak sprawdzić czujnik temp cieczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn sty 19, 2009 21:35

kurna czy wy umiecie czytać?????????????????????????????????przypis na diagramie ECT sensor
1 i 3 pin to dane dla sterownika ECU i to z tamtąd brana jest opornośc dla sterownika i z tych pinów bierze tylko dla ecu o 2 i 4 nic dokumentacja nie mówi ale na99% tak jest ze daje sygnał na szafe
jesli na vag pokazuje 90`C to jest ok i wskazana tylko i wyłącznie na deske są przekąłmane
taak na prawde interesowac was powinno jak zlicza dla ecu a nie na deske na deske to tylko orientacyjna sprawa
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 21:48 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt sty 20, 2009 07:51

Fahoo pisze:kurna czy wy umiecie czytać?????????????????????????????????przypis na diagramie ECT sensor
1 i 3 pin to dane dla sterownika ECU i to z tamtąd brana jest opornośc dla sterownika i z tych pinów bierze tylko dla ecu o 2 i 4 nic dokumentacja nie mówi ale na99% tak jest ze daje sygnał na szafe
jesli na vag pokazuje 90`C to jest ok i wskazana tylko i wyłącznie na deske są przekąłmane
taak na prawde interesowac was powinno jak zlicza dla ecu a nie na deske na deske to tylko orientacyjna sprawa
zgadza się. 1/3 pin daje sygnał ohm a na szafie pokazuje sie odpowiednia wartość na budzikach. Więc na to wyglada ze jakiś sterownik padł. Tylko, że jaki? Mam etke od wczoraj i jeszcze nie znalazłem ciekawego, schematy są ale jeszcze nie kumam czego szukać


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » wt sty 27, 2009 11:23

Fahoo pisze:kurna czy wy umiecie czytać?????????????????????????????????przypis na diagramie ECT sensor
1 i 3 pin to dane dla sterownika ECU i to z tamtąd brana jest opornośc dla sterownika i z tych pinów bierze tylko dla ecu o 2 i 4 nic dokumentacja nie mówi ale na99% tak jest ze daje sygnał na szafe
jesli na vag pokazuje 90`C to jest ok i wskazana tylko i wyłącznie na deske są przekąłmane
taak na prawde interesowac was powinno jak zlicza dla ecu a nie na deske na deske to tylko orientacyjna sprawa
i tu sie nie zgodze ze jest dobrze, mi niestety wyczyszczenie tych stykow(jak pisalem wyzej) pomogla ale tylko dla komputera,bo tam ladnie pokazywalo 90 ale jakos po 2 dniach zaczely sie problemy rano podlaczylem pod vag a tam z rana pokazywal mi okolo 30 stopni i widocznie padl czujnik.Kupilem zamienik(febi) wbrew temu co czytalem no i na Vagu ladnie pokazywal 90 ale za to na liczniku dochodzilo do 120 stopni czyli wyszlo przewody mam ok licznik pewnie tez jak potrafi tak wskazac.Febi oddalem pojechalem do ASO kupilem orginal za 102zl i o dziwo odrazu mi wskazowka pokazuje 90(Vag podobnie) a wczesniej max 70(VAg 90).

Wniosek jest taki ze sprawdzenie czujnika na 1,3 wcale nie oznacza ze jest dobry, mnie akurat to dreczylo ze mi wskazywal max 70 i jezeli czujnik to tylko orginal szkoda czasu na zamienniki

ps.Nie wiem czemu ale w ASO dali mi czujnik bez opakowania co mnie mega zdziwilo i mi wkrcali ze juz tak przychodza

aha zapomnialem dodac ze przy wymianie czujnika u mnie plyn wogule nie lecial
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 11:26 przez Mirekmiro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt sty 27, 2009 12:52

Mirekmiro pisze:ps.Nie wiem czemu ale w ASO dali mi czujnik bez opakowania co mnie mega zdziwilo i mi wkrcali ze juz tak przychodza
tak jest kupowałem nawet w niemczech w audi


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt sty 27, 2009 14:42

Mirekmiro, nadal nie czytasz ze zrozumieniem 1 i 3 pin daje wartości dla ECU a nie na deske!!!!
dla tego miałes na vag dobrą temp.
eldorado84, przekręcił to co napisałem
1 i 3 pin odpowiada za wartosci dla ecu zeby wiedział jaka jest temp. wody i odpowiednio dobiera nastawy/mapy ,ssanie itp.oczywiscie kozysta tez z innych czujników...
w procedurze sprawdzania czujnika temp nie ma mowy o wartosciach rezystancji przy odpowiedniej temp. na pinach 2 i 4 które to prawdopodobnie odpowiadają za pomiar dla zegarów na desce...wskazanie to bardziej trafne niż pomiar..
NIE MYLIĆ POJĘC I NIE MIESZAĆ LUDZIOM :grrr:
Liczy sie temp rzeczywista pokazywana na VAG reszta to tylko orientacyjnie

[ Dodano: 27 Sty 2009 13:48 ]
Poza tym juz dawno wiadomo ze czujnik temp. w "naszych"VAGACH to tak naprawde 2 czujniki w jednej obudowie
juz jasniej sie nie da wytołkowac wszystko zostało juz napisane,opisane,wyjaśnione-temat wyczerpany maxymalnie,nie mam chyba nic więcej do dodania i raczej doawac nic wiecej nie będę...
Jeśli nie zrozumieliście czytajcie raz jeszcze wszystko od początku!!!!!!!!!
sprawe zgłaszam do moda o zamknięcie tematu


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 402 gości