Zapłon w moim 16v. Foty. Czy wszystko jest ok?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 21, 2008 21:18

sas_gti pisze:autor tego "artykułu" nie twierdzi wcale że się da je przykręcić odrwrotnie a jedynie przestrzega przed próbą takiego przykręcenia. :bajer: Nadintepretecją jest stiwerdzenie że autor stwierdza ze jest to mozliwe. Z prawdą się nie rozminął aczkolwiek mógł doprecyzować. To tak a propos zrozumienia tekstu pisanego bo Ty Evo zawsze masz do ludzi o to pretensję :jezor: nie to ze chce ci cos wytykać ale w tym artukule nie ma stwierdzenie że sie da tylko zawarte ostrzezenie przez próbą takiego montażu. Czy się da czy nie to pozostaje kwestiaotwartą, o tym nie ma tam mowy. To drobna, subtelna różnica ale jednak. Słowa "w innym przypadku" nie znaczą że taki inny przypadek jest możliwy. Moze jest moze nie jest, niedoprecyzowano tego. Nie ma sie czegos czepiać imho
tylko nie pretensje, :P
tak dopisujac do twojej inne wypowiedzi zrobie maly instruktaz, mozecie wyslac go panu ktory pisal ta ksiazke z serii sam naprawiam.... fiata 126p


Volkswagen w odroznieniu od niektorych firm motoryzacyjnych zatrudnil fachowcow( w tym i kilku polakow) w dziale projektowym i zrobili auto z zasady idiotoodporne
biorac pod lupe sprzeglo 210 mm z tego tematu mamy docisk przykrecany do walu korbowego na 6 srub, ktorych rozmieszczenie katowe wyklucza inny niz zakladany montaz z tolerancja +/- 1 stopien na luzy montazowe
do docisku mamy przykrecone kolo zamachowe na 6 ( co 60 stopni) lub 9 srubek rozstawionych tak ze mamy 3 pakiety (co 120 stopni) po 3 srubki ( co 30 stopni) co daje teoretycznie mozliwosc ustaqwienia kola co 1/6 obrotu przy 6 srubach lub co 1/3 obrotu przy 9
jednak zeby zapobiec mozliwosci blednego montazu zastosowano kolek ustalajacy w ilosci 2 szt w starszych modelach( zestawy na 6 i 9 srubek) jak i w ilosci 1 szt ( zestaw nowy 9 srubek wiekszy od starego o 6 mmna obudowie) kolki maja trafic w wyciecia w docisku oraz sa ustawione w kole zamacowym tak ze nie istnieje mozliwosc innego zamontowania kola na docisk bez uszkodzenia elementu, co spotykam czasem robiac po tzw paprokach auta po wymianie sprzegla, bo nie dziala.. kolek zostaje zniszczony i dostaje sie miedzy docisk a kolo zamachowe zmieniajac odleglosc tych dwoch elementow nie mowiac o skrzyweniu docisku.

ktos by powiedzial no tak ale kolo z jednym bolcem zaloze do docisku z 2ma wycieciami i do tego niekoniecznie poprawnie, jest to prawda z tym ze kolo zamachowe do wersji z jednym wycieciem ma wieksza srednice o 6 mm i kolo zamachowe siadzie z luzem ktory nie pozwoli na piekne zamontowanie srubek, trzeba bedzie celowac, co oznacza takze spore czasem wibracje od niewywazonej masy wirujacej kola nieosadzonego centrycznie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz gru 21, 2008 21:48

Panowie dzięki za wyjaśnienie tematu : )

Teraz nie pozostaje mi nic innego jak tylko ustawić zapłon (o ile jest źle ustawiony). Oczywiście nie wiem czy ustawię to tą badziewną lampą z allegro ale zawsze mogę podjechać do jakiegoś mechaniora.

Dzięki


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 21, 2008 21:56

tylko wprowadz sterownik w full load bo bedzie kupa


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn gru 29, 2008 22:57

Dobrze tylko krótko podsumuję, że zwykłą lampą z allegro to można sobie najwyżej sprawdzić czy jest iskra na kablach.... niczego więcej się tym nie ustawi.

Więc poszukam jakiegoś warsztatu i po problemie.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn gru 29, 2008 23:10

dlaczego piszesz że lampą z allegro można tylko sprawdzić iskre , impuls to impuls , a jak lampa świeci to jaki problem ? najdroższa lampa zrobi to samo co samoróbki na diodach LED , a i te tanie mają regulacje , wahania dwa stopnie w tą czy w tamtą strone są całkowicie dopuszczalne



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn gru 29, 2008 23:22

Ja myślę, że czegoś nie wiem...czegoś prostego... :goof:


podpinam lampę pod plus i minus...kabel nr 3 daję w okolice kable WN od pierwszego gara... odpalam silnik... i co dalej...

Przecież niczego się nie ustawi taką lampą..nie mówiąc juz o jakimś wyprzedzaniu zapłonu o kilka stopni... :blush:


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn gru 29, 2008 23:31

nie w okolice kabla , tylko zapinasz cewke z ferrytem na kabel pierwszego gara , masz to oryginalnie przy lampie , ustawiasz na zero i zaraz widzisz nieruchomy martwy punkt GMP potem ustawiasz lampe na np. 6 stopni i powinieneś widzieć punkt wyprzedzenia , na kole masz dwa punkty , martwy i wyprzedzenia , to wszystko , w czasie oswietlania lampą widzisz nieruchomy jeden z punktów , to jest właśnie efekt stroboskopu

[ Dodano: 29 Gru 2008 22:33 ]
ustawiasz zapłon kręcąc aparatem , lampa tylko słuzy do obserwacji jak dany punkt sie przesuwa



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt gru 30, 2008 00:04

miś fazi pisze:tylko zapinasz cewke z ferrytem na kabel pierwszego gara
jaką cewkę? jakąś specjalną? :goof:
miś fazi pisze:masz to oryginalnie przy lampie
co takiego?
miś fazi pisze:ustawiasz na zero i zaraz widzisz nieruchomy martwy punkt GMP
to rozumiem
miś fazi pisze:potem ustawiasz lampe na np. 6 stopni
ale jak? ja mam prostą lampę bez wyprzedzania.....
miś fazi pisze:powinieneś widzieć punkt wyprzedzenia
widzę go jak obrócę kołem zamachowym
miś fazi pisze:w czasie oswietlania lampą widzisz nieruchomy jeden z punktów , to jest właśnie efekt stroboskopu
miś fazi pisze:ustawiasz zapłon kręcąc aparatem , lampa tylko słuzy do obserwacji jak dany punkt sie przesuwa
przecież koło zamachowe obraca się bardzo szybko...



bosz.... a moze jest na necie jakaś porada idioto odporna... ; /


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt gru 30, 2008 01:25

Obrazek
to czerwone z dziurką to ta ferrytowa akcja, to sie zapina na kabel pierwszej swiecy

[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 00:33 ]
najprosciej jak mozna ujac zapłon
Żeby ustawić lampą bez regulacji trzeba mieć naniesione dwa znaki na kole zamachowym (od GMP i od wyprzedzenia) a czasem jest tylko jeden (od GMP) i wtedy sie taką lampą nie da.
Taką bez wyprzedzenia ustawiomy zapłon obracajać aparatem tak żeby błysk oświetlał nam ten znaczek od wyprzedzenia (nie od GMP, mignięcie jest przeciez tylko jedno, więc trzeba trafić w odpowiedni znak)
Zeby ustawić lampą z wyprzedzeniem można po prostu ustawiać błysk na znaczek 0 na kole (tak trzeba ustawiać jak nie ma naniesionego drugiego znaku na kole). Wtedy ustawiomy lampę na 0, błyskiem celujemy w zero, potem przestawiamy lampę pokrętłem na 6 i przekręcamy apraratem tak żeby znowu błysk był na znak O na kole zamachowym.

Mając jednak naniesione dwa znaki dużo łatwiej ustawić na znak od wyprzedzenia niż kręcić lampą i ustawiać na znak od GMP. Ustawianie na znak od wyprzedzenia wyeliminuje niedokładność na pokrętle lampy.
Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 01:36 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt gru 30, 2008 12:47

sas_gti pisze:Żeby ustawić lampą bez regulacji trzeba mieć naniesione dwa znaki na kole zamachowym (od GMP i od wyprzedzenia) a czasem jest tylko jeden (od GMP) i wtedy sie taką lampą nie da.
Taką bez wyprzedzenia ustawiomy zapłon obracajać aparatem tak żeby błysk oświetlał nam ten znaczek od wyprzedzenia (nie od GMP, mignięcie jest przeciez tylko jedno, więc trzeba trafić w odpowiedni znak)

to coś dla mnie... mam oczywiście te 2 punkty na kole zamachowym. Ale ustawienia o jakich piszesz chyba nie przeprowadza się na odpalonym silniku.... Bo koło zamachowe obraca się tak szybko że nie da się wyłapać kiedy dokładnie przechodzi iskra.

Czy się mylę?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 30, 2008 20:14

mylisz sie , własnie na to masz impuls z kabla zaplonowego , to nic że koło sie kręci bardzo szybko , tak samo szybko miga lampa jeden błysk na jeden obrót koła , i właśnie widać punkt na kole zamachowym jako nieruchomy



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt gru 30, 2008 21:06

Zaczynam trybić ; )dzięki panowie. Napisze niebawem jak to wszystko wyszło :)


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 30, 2008 21:12

ja sam kupiłem taką lampe na allegro jak kolega dał na fotce , i jest dobra



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 31, 2008 12:25

ja sam kupiłem taką lampe na allegro jak kolega dał na fotce , i jest dobra
tez taką mam :)
tirsone, oczywiscie oświetla się na odpalonym silniku. Błysk od lampy stroboskopowej jest tak szybki ze widzisz jakby jakby jedną klatkę z filmu. Zreszta kolega juz ci to potwierdzil ze na odpalonym. pzdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 246 gości