: wt gru 09, 2008 14:05
to moze zacznijmy od tego, gdzie znajde mase?
szukalem na forum, ale nie znalazlem zadnego zdjecia.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dokładnie o czyms takim pisałem.widziałem takie coś u kolegi w passacie, to wygląda jak zwykła klema do akumulatora a z niej wyciąga się taki jakby kluczyk który stanowi przejście dla prądu, po jego wyciągnięciu nie ma masy (minusa aku) na karoserii, oczywiście wszystkie urządzenia będą się resetować
No ja myślę że Kolega tak zrobił.a propo sprawdzania poboru prądu odtwarzałeś wszystkie warunki tak jak byś zamknął auto i poszedł do domu? (pozamykanie drzwi i zamkniecie auta)
_________________
A gdyby podłączyć bezpiecznik szklany 100mA, tak samo jak się podłącza multimetr, zamknąć auto i zostawić na noc? On będzie pełnił rolę pamięcixys pisze:...pomysl swietny, ale nie mam takiego...
Dla mnie osobiście takie rozwiązanie nie za bardzo ma sens, ponieważ opisany wyłącznik z rodzajem "kluczyka", czy też inne są tak marnie wykonane, że powodują ogromne ograniczenia w przepływie prądu podczas rozruchu zimnego silnika. Takie rozwiązanie było dobre, ale w "maluchu" (prąd ok. 200A), a nie w TDI (prąd ok. 600A) podczas rozruchu.flatron316 pisze:...Więc
Jeżeli cię ta usterka denerwuje -wstaw sobie jakiś wyłącznik masy i wyłączaj jak zostawiasz gofra na dłużej-to najprostsze z rozwiązań...
Chodzi o "pobór prądu narastający z czasem". Czyli np.: Kolega ma tak zepsute radio, że jak zamyka auto to ono pobiera 10mA, a jak na drugi dzień wraca to radio zjada 1000mA. Takie rzeczy się zdarzają.miś fazi pisze:...ale czegoś tu nie rozumiem , to Wy myślicie że w nocy właża mu koty i właczają swiatła ? no bo jesli ma wiekszy pobór prądu to pokaże kążdy w miare przyzwoity miernik...
Problem z zepsutym radiem to był tylko przykład - nie wiemy, czy to faktycznie radio, czy jakiś inny odbiornik i próbujemy to ustalić.miś fazi pisze:...to najpierw niech wyjmie radio na noc i zobaczy co sie będzie działo, jedynie lampka w podsufitce może robic takie problemy, radio i wszystko co ma kondensatory elektrolityczne , sterownik można sobie odpuścić na pewno...
Kolega napisał, że wyciągał bezpieczniki. No ale...miś fazi pisze:...Można oczywiście wyeliminować wszystkie odbiorniki elektryczne, które nie są zasilane bezpośrednio z akumulatora...
oczywiscie. z wyjatkiem zamykania drzwi na zamek, bo jak juz pisalem, nie mam ani centralnego, ani alarmu.T.O.B.I. pisze:a propo sprawdzania poboru prądu odtwarzałeś wszystkie warunki tak jak byś zamknął auto i poszedł do domu? (pozamykanie drzwi i zamkniecie auta)
centra standardAFN140KM pisze:PS. xys, jakiej firmy masz ten nowy akumulator?
T.O.B.I. pisze:oczywiście wszystkie urządzenia będą się resetować
dlatego to rozwiazanie uznam za ostateczne.AFN140KM pisze:wyłącznik z rodzajem "kluczyka", czy też inne są tak marnie wykonane, że powodują ogromne ograniczenia w przepływie prądu podczas rozruchu zimnego silnika
ten pomysl brzmi bardzo interesujacoAFN140KM pisze:A gdyby podłączyć bezpiecznik szklany 100mA, tak samo jak się podłącza multimetr, zamknąć auto i zostawić na noc? On będzie pełnił rolę pamięci![]()
Mogą, z tym że nie mam pomysłu jak musiałyby się "zwierać". Może izolacja przewodząca?xys pisze:...koledzy, przyszlo mi jesze jedno do glowy. moga tak broic przedluzane kable radia, zaizolowane prowizorycznie tasma klejaca? poprzedni wlasciciel w nich grzebal...