Strona 4 z 5

: wt gru 09, 2008 14:05
autor: xys
to moze zacznijmy od tego, gdzie znajde mase? ;) szukalem na forum, ale nie znalazlem zadnego zdjecia.

: wt gru 09, 2008 14:15
autor: miś fazi
koledze chodziło prawdopodobnie o kabel masowy akumulatora , dawniej takie zakładali , często bywały ukryte , chodziło zwłaszcza o złodziei

: wt gru 09, 2008 15:11
autor: T.O.B.I.
widziałem takie coś u kolegi w passacie, to wygląda jak zwykła klema do akumulatora a z niej wyciąga się taki jakby kluczyk który stanowi przejście dla prądu, po jego wyciągnięciu nie ma masy (minusa aku) na karoserii, oczywiście wszystkie urządzenia będą się resetować

[ Dodano: 09 Gru 2008 14:14 ]
a propo sprawdzania poboru prądu odtwarzałeś wszystkie warunki tak jak byś zamknął auto i poszedł do domu? (pozamykanie drzwi i zamkniecie auta)

: wt gru 09, 2008 16:17
autor: flatron316
widziałem takie coś u kolegi w passacie, to wygląda jak zwykła klema do akumulatora a z niej wyciąga się taki jakby kluczyk który stanowi przejście dla prądu, po jego wyciągnięciu nie ma masy (minusa aku) na karoserii, oczywiście wszystkie urządzenia będą się resetować
Dokładnie o czyms takim pisałem.
a propo sprawdzania poboru prądu odtwarzałeś wszystkie warunki tak jak byś zamknął auto i poszedł do domu? (pozamykanie drzwi i zamkniecie auta)
_________________
No ja myślę że Kolega tak zrobił.
Ja bym to zrobił tak że amperomierz w szereg (dokładnie przymocować do klemy i słupka) miernik do kabiny na deskę ,pozamykać drzwi i maskę,włączyć alarm -czyli odtworzyć takie warunki jaki tworzą problem w oryginale.

A potem iść do sklepu kupić 5 :pub: i co koniec jednego to chodził i patrzył przez szybę ile pokazuje amperomierz (ew zapisać)
*wersja dla tych co szybciej przyswajają :pub: to 10 szt ;) żeby pomiary były miarodajne.

: wt gru 09, 2008 19:59
autor: Zico63b
Masa to kabel od klemy "minus" ( - ) akumulatora i na tym przewodzie lub na tej klemie, w zależności od typu wyłącznika, należy dać ten wyłącznik.

: wt gru 09, 2008 20:17
autor: AFN140KM
Panowie, wpadło mi coś do głowy:

Pisałem o multimetrze z pamięcią szczytu..., ale nie każdy to ma, bo to kosztuje.
xys pisze:...pomysl swietny, ale nie mam takiego...
A gdyby podłączyć bezpiecznik szklany 100mA, tak samo jak się podłącza multimetr, zamknąć auto i zostawić na noc? On będzie pełnił rolę pamięci :grin: . Jeśli nastąpi pobór prądu większy niż owe 100mA to bezpiecznik się przepali - dobrze myślę?
Problem będzie tylko przy zamykaniu auta, abyśmy po założeniu tego bezpiecznika sami nie wywołali większego przepływu prądu, przez np. zaświecenie lampki oświetlenia wnętrza, czy bagażnika. Co wy na to?

Dodatkowo jeśli bezpiecznik 100mA zostanie przepalony to można założyć większy i tak kilka razy, aż się dowiemy z jakim prądem mamy do czynienia. Tylko test rozłoży się nieco w czasie :grin: . Można też zacząć od mniejszego bezpiecznika np. 50mA.

PS. Co do wyłącznika na masę:
flatron316 pisze:...Więc

Jeżeli cię ta usterka denerwuje -wstaw sobie jakiś wyłącznik masy i wyłączaj jak zostawiasz gofra na dłużej-to najprostsze z rozwiązań...
Dla mnie osobiście takie rozwiązanie nie za bardzo ma sens, ponieważ opisany wyłącznik z rodzajem "kluczyka", czy też inne są tak marnie wykonane, że powodują ogromne ograniczenia w przepływie prądu podczas rozruchu zimnego silnika. Takie rozwiązanie było dobre, ale w "maluchu" (prąd ok. 200A), a nie w TDI (prąd ok. 600A) podczas rozruchu.
To jest tylko moje prywatne zdanie.

: wt gru 09, 2008 20:35
autor: miś fazi
ale czegoś tu nie rozumiem , to Wy myślicie że w nocy właża mu koty i właczają swiatła ? no bo jesli ma wiekszy pobór prądu to pokaże kążdy w miare przyzwoity miernik

: wt gru 09, 2008 20:54
autor: AFN140KM
miś fazi pisze:...ale czegoś tu nie rozumiem , to Wy myślicie że w nocy właża mu koty i właczają swiatła ? no bo jesli ma wiekszy pobór prądu to pokaże kążdy w miare przyzwoity miernik...
Chodzi o "pobór prądu narastający z czasem". Czyli np.: Kolega ma tak zepsute radio, że jak zamyka auto to ono pobiera 10mA, a jak na drugi dzień wraca to radio zjada 1000mA. Takie rzeczy się zdarzają.
Należy określić jak duży jest ten prąd i zidentyfikować odbiornik.

: wt gru 09, 2008 20:57
autor: miś fazi
to najpierw niech wyjmie radio na noc i zobaczy co sie będzie działo, jedynie lampka w podsufitce może robic takie problemy , radio i wszystko co ma kondensatory elektrolityczne , sterownik można sobie odpuścić na pewno

[ Dodano: 09 Gru 2008 20:03 ]
Można oczywiście wyeliminować wszystkie odbiorniki elektryczne, które nie są zasilane bezpośrednio z akumulatora.

: wt gru 09, 2008 21:41
autor: joe0709
witam koledzy. wiem ze pisze nie w tym temacie co powinienem ale dopiero sie zarejestrowalem i nie wiem co jak tu hula.
mam taki problem jezdze golfem II 1.3 na pelnym wtrysku i pompa paliwa nie dostaje zasilania i nie dziala.Przekaznik wymienialem i dalej nie dziala nie mam pojecia co to moze byc przekaznik dobry a we wtyczce co jest podlanczana do pompy jak mierze nie ma pradu...co to moze byc pomozcie!!!!!

: wt gru 09, 2008 21:46
autor: AFN140KM
miś fazi pisze:...to najpierw niech wyjmie radio na noc i zobaczy co sie będzie działo, jedynie lampka w podsufitce może robic takie problemy, radio i wszystko co ma kondensatory elektrolityczne , sterownik można sobie odpuścić na pewno...
Problem z zepsutym radiem to był tylko przykład - nie wiemy, czy to faktycznie radio, czy jakiś inny odbiornik i próbujemy to ustalić.

Można faktycznie eliminować odbiorniki przez wyciąganie z nich wtyczek np. z radia, lampki sufitowej, czy tej w bagażniku.
Dlaczego ECU można odpuścić? Zasilania ma prawdopodobnie na dwóch plusach. Jeden stały, a drugi po stacyjce, ale mogę się mylić. Pozatym to też odbiornik jak każdy inny, a to, że auto odpala nie znaczy, że któryś elektrolit nie robi zwarcia.

Pozatym "coś" może robić zwarcie na wskutek narastającej wilgoci w nocy. Może to być faktycznie rozrusznik lub alternator albo inny odbiornik.
miś fazi pisze:...Można oczywiście wyeliminować wszystkie odbiorniki elektryczne, które nie są zasilane bezpośrednio z akumulatora...
Kolega napisał, że wyciągał bezpieczniki. No ale...

PS. xys, jakiej firmy masz ten nowy akumulator?

: wt gru 09, 2008 22:15
autor: xys
T.O.B.I. pisze:a propo sprawdzania poboru prądu odtwarzałeś wszystkie warunki tak jak byś zamknął auto i poszedł do domu? (pozamykanie drzwi i zamkniecie auta)
oczywiscie. z wyjatkiem zamykania drzwi na zamek, bo jak juz pisalem, nie mam ani centralnego, ani alarmu.

[ Dodano: 09 Gru 2008 21:16 ]
AFN140KM pisze:PS. xys, jakiej firmy masz ten nowy akumulator?
centra standard

[ Dodano: 09 Gru 2008 21:23 ]
T.O.B.I. pisze:oczywiście wszystkie urządzenia będą się resetować
AFN140KM pisze:wyłącznik z rodzajem "kluczyka", czy też inne są tak marnie wykonane, że powodują ogromne ograniczenia w przepływie prądu podczas rozruchu zimnego silnika
dlatego to rozwiazanie uznam za ostateczne.
AFN140KM pisze:A gdyby podłączyć bezpiecznik szklany 100mA, tak samo jak się podłącza multimetr, zamknąć auto i zostawić na noc? On będzie pełnił rolę pamięci :grin:
ten pomysl brzmi bardzo interesujaco :) chyba zasluzyl na "pomogl".

[ Dodano: 09 Gru 2008 21:27 ]
koledzy, przyszlo mi jesze jedno do glowy. moga tak broic przedluzane kable radia, zaizolowane prowizorycznie tasma klejaca? poprzedni wlasciciel w nich grzebal.

: wt gru 09, 2008 23:16
autor: AFN140KM
xys pisze:...koledzy, przyszlo mi jesze jedno do glowy. moga tak broic przedluzane kable radia, zaizolowane prowizorycznie tasma klejaca? poprzedni wlasciciel w nich grzebal...
Mogą, z tym że nie mam pomysłu jak musiałyby się "zwierać". Może izolacja przewodząca? :grin:
A tak na poważnie to może to przedłużenie jest źle zrobione i w efekcie radio głupieje? Może plus jest podawany na jakieś wyjście z radia (np. sterowanie anteną) i powoduje "niby" zwarcie. Sam już nie wiem...

: wt gru 09, 2008 23:25
autor: Włochaty
AFN140KM, dobry pomysl z tym bezpiecznikiem :bajer:


xys, wez zrob tak jak koledzy wyzej pisali, odlacz radio, lampki wszelkie i inne duperele i wtedy zobacz czy rozladuje