JAK CO GDZIE??? OLEJ ROŚLINNY W DISLU???? ZAMIAST ROPY

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

andrzej1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sie 06, 2005 18:31
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: andrzej1974 » czw sty 12, 2006 11:17

Biodiesel czy olej napędowy zmieszany z olejem roślinnym w ilości nie większej niż 15-20% nie wymaga przeróbki silnika i nie powoduje zmian w jego funkcjonalności. Po wymieszaniu z odpowiednim preparatem smarującym można stosować dużo większą domieszkę, np. 75%. Przykładowy preparat smarujący DFX stosuje się w proporcjach 1:320 z olejem rzepakowym, kosztuje on 94 złote netto za litr.

W obydwu tych przypadkach można stosować zarówno olej prosto z butelki jak i przepracowany. Różnica wynika tylko z konieczności dokładnego oczyszczenia oleju zużytego np. do smażenia frytek ze znajdujących się w nim stałych zanieczyszczeń. W internecie można zakupić w hurcie świeży olej rzepakowy a także olej roślinny po regeneracji (szczegóły w sklepie ONT Biopaliwa).

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/biodiesel.php

Chyba będę mieszał te 15 - 20 % z OO zapewni to lepszę smarowanie.
Co wy na to.
P.S Kupiłem olej 3 l z biedronki(dobrze że jest tak blisko :grin: ) za 8,19 zł i wystawiłem na balkon było - 4C zadna galareta się nie zrobiła,czyli dobry????
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw sty 12, 2006 12:38

zex pisze:i po co to wam???? nie macie za co to nie jeździjcie a nie męczycie swoje golfiery, kupcie se maluchy albo rowery

wiesz co takie wypowiedzi na poziomie szkoly podstawowej zachowaj dla siebie. nie wnosisz nic do tematu to sie nie odzywaj. chce jezdzic i szukam tanszych rozwiazan, a jesli Cie to w oczy kole to nie czytaj!!


Rafaello27 pisze:Sprawa wygląda następująco:

Do zasilania diesla olejem jadalnym trzeba zamontować specjalną instalację i tzw. podgrzewacz oleju, ponieważ przy niższych temp. robi się kleik. Więc jest tam urządzenie podobne do parownika w LPG które nagrzewa olej roślinny do temp 60-100*C.

Samochód taki wyposarzany zostaje w oddzielny zbiornik na tenże olej, tak, żeby w razie kontroli drogowej policjant zawsze pobierał dobre paliwo z baku.

Poza tym tenże dieselek musi być zawsze odpalany na ON, a dopiero po przekroczeniu temp. silnika 50-60*C można przełączyć na olej roślinny.

Silnik spala bardzo zbliżone ilości oleju roślinnego i nie jest odczuwalny spadek mocy. Wszystko zawiera się w granicach błędu pomiaru.

Jednakże przystosowane do spalania oleju roślinnego mogą być jedynie diesle starszej generacji tj. wolnossące - bez doładowania.

Cena takiej instalacji to ~1100-1400zł.

Powodzenia.

PS. W razie zainteresowania taką instalacją poproście wydawnictwo Auto -Świat o adresy firm zajmujących się montażlem tych instalacji.


ja juz przetestowalem i nawet przy lekkiej zimie jezdzilem na Oleju roslinnym mieszanym z ON w proporcjach ok 70/30 OR/ON i nie bylo problemu z odpalaniem i jazda. OR lalem prosto do baku :) podgrzewacz i cala instalka beda sie sprawdzaly w zimie i ujemnych temperaturach. w lecie mysle ze spokojnie mozna jezdzic bez niczego :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw sty 12, 2006 13:01

Czy wiecie co powoduje dodatek DFX do OR czy zmienia jakoś jego skład chemiczny i liczbę jodową?. Bo może to kolejny specyfik, który po deo daniu do oleju roślinnego nic nie powoduje oprócz zubożenia portfela.



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » sob sty 14, 2006 11:41

nie wiem co daje ten specyfik,wiem że zimą jadac na OR bez ogrania go rozpada sie pompa:) jeden pan już 2wymienił,bo nie wiedział zetrzeba podgrzać.dla tego nie proponuje mieszać z biedronki z ON bez odp.przygotowanej instalacji.choćby dla tego że biodiesel to nie rzepak z ON tylko estry rzepakowe z ON,póki co nie skończyłem jescze,ale jak skończe to napisdze co daje puszcenie przewodu paliwowego po kolektorze wydechowym.jaką temp. osiągnie sie przez to paliwa.

co do dfx,ludzie to stosują,ale nie ma praktycznie różnicy czy zaleją to czy nie.na to trzeba by poczekać,czy cos daje ten preparat.póki co spotkałem sie tylko ze na 100%oleju rozpada sie pompa,innych problemów nie napotkałem.

[ Dodano: Sob Sty 14, 2006 10:47 ]
zex, widac że znasz sie na temacie...po co mi maluch jak pali tyle samo benzyny co gofer ropy?naucz sie myślec,najwyższa pora...


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
baklazan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 25, 2004 02:17
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: baklazan » sob sty 14, 2006 12:16

temat bardzo ciekawy - z zex tez sie nie zgodze - bo zyhemy w taki kraju gdzie na jeden banknot przypada 5 co chca go pozyczyc ;P wiec kazdy bedzie kombinowal zeby moc jezdzic jak najtaniej sie da - na benzynkiakach bedzie gaz a dizlowcy beda kombinowac - co zrobic - nie kazdego stac na paliwo z cpn'u, choc nie tak dawno bylem ze znajomym zeby wiemienic w dizlu /vectra 1,7 d/ elektrowaorek czy jakies takei ustrojstwo i facet mowil ze w tej chwili najczystszym paliwem jest opla - nie chrzony i w ogole - pokazal nam passata nowego ktorym od nowosci /rok/ jezdzi na opale jego zona ma astre i tez tylko opal ... nie dlugo mam w planach sobie sprawic jakiegos dizelka i pewnie bede kombinowal z przerobkami ...


kto szybko jedzie tego wolno niosa

Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » sob sty 14, 2006 12:47

czesc Ksys za ile kupujesz olej roślinny???bo zaczynam sie zastanawiać...



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » sob sty 14, 2006 22:17

obecnie po 2.5 w lidlu:)
niedługo bede miał po 2-2.20 jak tylko bede miał to dam znać. bo bede miał tego wieksze ilości.


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
malox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt paź 26, 2004 15:21
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: malox » ndz sty 15, 2006 13:59

Ksys pisz jak ci sie to auto sprawuje..podoba mi sie ten pomysł



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » ndz sty 15, 2006 15:34

:crazy: tak przegladam sobie ten temat i dodam swoje 5 groszy do pieca :hmm:
do jazy powinno uzywac sie estru rzepakowego (lub innego estryfikowanego oleju roslinnego) ze wzgledu na ekologie dymienie itp, instalacja jaka powinna dawac mozliwosc jazde na takim paliwie nawet w bardzo niskich temperaturach powinna miec bak ok 15l na ON , wyglada to tak ze silnik jets odpalany na ON i po osiagnieciu temperatury odpowiedniej przelacza sie na estr rzepakowy.

Co do benzyniakow to jets dla nich paliwo altrnatywne ale bardzo malo uzywane w naszym kraju. A jest to po porstu .... bimber :rotfl: , sam cos kminie nad zalozeniem rafinerii hahah ;) W brazyli auta jezdza tam na czystym etanolu , u nas do paliw jest dodawany etanol ( chyba 5% ) . A jakie sa plusy takiego paliwa ?? Mniejsza toksycznosc spalin , wieksza liczba otkanowa a co za tym idzie wieksza mozliwosc podniesienia stopnia sprezania. Co do przerobienia auta na zasilanie etanolem to wiem ze przesunac trzeba wspolczynnik lambda na 1,3. Paliwa alternatywne przed nami wiec trzeba proobwac wszystkiego :]


Obrazek

Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » pn sty 16, 2006 08:26

silent_rob, w roli sprostowania,jeśli masz estry rzepakowe to możesz je spokojnie lac do baku,poniewaz one sa używane do produkcji biopaliw(B20,B80 i B100). powinno używać sie wstru rzepakowego(lb jakiegos oleju)nie w celu minimalizacji zanieczyszczeń,ale żeby pompy paliwowej nie uszkodzić.estry maja o wiele mniejszą gestość niz sam olej.
co do benzyny to nie mylisz się.wiec nie bede komentował:)

pozdrawiam


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pn sty 16, 2006 08:34

si jest roznicza gestosci masz racje , a nie ma problemu odpalania w niskich temperaturach ???) bo ja to co pisalem to ta wiedze mam ze studiow , bo moj profesor od budowy silnikow pracowal duuuuuuuzo lat nad paliwem rzepakowym i rozruchem w niskich temperaturach ) no i pamietam ze bylo tez o gestosci paliwa ale zapomnialem :rotfl:


Obrazek

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pn sty 16, 2006 09:41

Krys rozumiem, że jeździłeś na mieszance OR z ON bez dodatków i bez specjalnej instalacji. Dużo km już przejechałeś? Powracam do pytania jak i czym przepłukać filtr paliwa?



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pn sty 16, 2006 21:15

co do mieszanek to koles jezdzi na mieszance typu 30 l ON i 20 litrow oleju transformatorowego buahah :D i juz kilometrow nawalil na tym :okej: :rotfl:


Obrazek

Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » wt sty 17, 2006 01:31

pisałem że wystarczy wode odprowadzać.nie jeżdzę oecnie na mieszance OR z ON bo w niskich temperaturach w pompie robiło by się za duze ciśnienie,i pompa by sie rozleciała w krutkim czasie.latem przejeździłem może z 1000km.tylko w trakcie testów.teraz staram sie skończyć instalacje.filtru paliwa nie przepłukasz,jadąc na OR proponuje ominąć filtr paliwa,chociaz przypadkiem zmieszałemOR I ON i nie zauważyłem by filtr sie przytkał,lub cos podobnego.była w nim tylko woda,co jest zawsze od ropy,itd,itp:)jazda na mieszance nie jest tak opłacalna bo olej sie troche dziwnie miesza z ropą.może akurat dziwny olej miałem:)wiec nie zauważyłem by or miał negatywny wpływ na filtr.jeśli paliwo bedzie miało odp.temp to i filtrowi nie powinno sie stac nic,normalne mieszanki tez nie powinny go zabić.wiecej nie napisze bo sam nie wiem:)wiec licze ze moze kolega od Adamm ,napisze czy zauważył jakieś oznaki złego wpływu OR na filtr.


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 402 gości