Strona 4 z 5

: czw cze 16, 2005 15:04
autor: szyki
paulox pisze: Tzn u mnie nie mam kłopotów ostatnio zawsze odpalam na gazie i normalnie chodzi. Ciut niższe ma obroty niż jak jest rozgrzany ale też powyżej 1000 obr/min. Jaki masz reduktor?
reduktor mam pneumatyczny, czy jakoś tak Lovato.
dzisiaj dowiedziałem się, że teraz już podobno nie wolno montować pneumatycznych, tylko elektroniczne...

ale czy to by cokolwiek zmieniło w pracy silnika?...

zgodnie z poradą byłem u innego gazownika, który potwierdził, że moje problemy z obrotami przy nierozgrzanym silniku moga rzeczywiście wynikać z zimnego reduktora a dokładniej jego membran...

ma ktoś jakiś pomysł jak się tego pozbyć???

: czw cze 16, 2005 18:44
autor: gajczak
[quote="paulox"]Wczoraj tj. w środę przyszła paczuszka z zamówionym zestawem Voila, którą zamontowałem tego samego dnia. Z montażem nie było żadnych problemów od razu działalo jak należy.

(...)

I jak tam osiągi na II gen. :grin: :grin:

: czw cze 16, 2005 19:14
autor: paulox
gajczak pisze:
paulox pisze:Wczoraj tj. w środę przyszła paczuszka z zamówionym zestawem Voila, którą zamontowałem tego samego dnia. Z montażem nie było żadnych problemów od razu działalo jak należy.

(...)

I jak tam osiągi na II gen. :grin: :grin:
Takie same jak na I generacji przy ustawieniach na moc. Bo 2 generacja wzbogaca mieszankę przy mocnym naciśnięciu pedału gazu :food: A jak pedał gazu traktujesz łagodnie to ustawia optymalna mieszanke więc oszczedza na :pub: piwko dla kierowcy i może jak strarczy to też dla pasażerów :pub:

: pt cze 17, 2005 09:43
autor: gajczak
paulox pisze:
gajczak pisze:
paulox pisze:Wczoraj tj. w środę przyszła paczuszka z zamówionym zestawem Voila, którą zamontowałem tego samego dnia. Z montażem nie było żadnych problemów od razu działalo jak należy.

Takie same jak na I generacji przy ustawieniach na moc. Bo 2 generacja wzbogaca mieszankę przy mocnym naciśnięciu pedału gazu :food: A jak pedał gazu traktujesz łagodnie to ustawia optymalna mieszanke więc oszczedza na :pub: piwko dla kierowcy i może jak strarczy to też dla pasażerów :pub:

A kiedy podrzucisz coś na pdfie jak pisałeś
bo mnie to bardzoo bardzoo interesi, zwłaszcza jeśli chodzi o miedziane kółeczka w portfeliku

: pt cze 17, 2005 10:39
autor: paulox
gajczak pisze:
paulox pisze:
gajczak pisze:
A kiedy podrzucisz coś na pdfie jak pisałeś
bo mnie to bardzoo bardzoo interesi, zwłaszcza jeśli chodzi o miedziane kółeczka w portfeliku
Jak zmierzę spalanie to uzupełnię pdf'a o te informacje i wtedy udostepnie. Jeśli chodzi o miedziaki to kosztowało mnie to 245 zł.

: sob cze 18, 2005 19:01
autor: bartuch
u mnie skolei (1,6 gaźnik 89') po przełączeniu na benzynke strasznie wysokie obroty dostaje nawet przy rozgrzanym silniku (tak jakby chodził na ssaniu). Poza tym nie mozna go zgasic, tj. gasnie ale nie wtedy kiedy ja bym tego chciał :chytry: Po przeczytaniu kilku postów dowiedziałem się, że to pradopodobnie za szybko ustawiony zapłon i ze to przy instalacjach LPG normalne - gazownicy przestawiaja go tak. Czy przy tak ustawionym zapłonie nie pali więcej benzynki?
Poza tym wkurza mnie praca silnika na takich obrotach (postój na światłach, itd.), nie wspominając już, że "jeździ sam" bez naciskania pedału gazu - przy jeżdzie na LPG też to jest, ale obroty są niższe

: sob cze 18, 2005 19:16
autor: paulox
bartuch pisze:u mnie skolei (1,6 gaźnik 89') po przełączeniu na benzynke strasznie wysokie obroty dostaje nawet przy rozgrzanym silniku (tak jakby chodził na ssaniu). Poza tym nie mozna go zgasic, tj. gasnie ale nie wtedy kiedy ja bym tego chciał :chytry: Po przeczytaniu kilku postów dowiedziałem się, że to pradopodobnie za szybko ustawiony zapłon i ze to przy instalacjach LPG normalne - gazownicy przestawiaja go tak. Czy przy tak ustawionym zapłonie nie pali więcej benzynki?
Poza tym wkurza mnie praca silnika na takich obrotach (postój na światłach, itd.), nie wspominając już, że "jeździ sam" bez naciskania pedału gazu - przy jeżdzie na LPG też to jest, ale obroty są niższe
Masz gaźnik 2ee?? Jeśli tak to w pewnej książce na jego temat jest napisane, że nastawnik przepustnicy zamyka całkowicie przepustnice po wyłączeniu zapłonu zabezpieczając przed dostaniem się mieszanki po wyłączeniu zapłonu i chroniąc przed samozapłonami.

Skoro masz te samozapłony i wariują ci obroty to może coś niedobrego dzieje się z tym siłownikiem sterującym uchyleniem przepustnicy? Ablo nie pracuje on w takim zakresie jak powinien? Nie kręciłeś przy tym czasami? Bo pod siłownikiem jest podobno (nie sprawdzałem) taka śrubka którą się reguluje zakres pracy tego siłownika.

: sob cze 18, 2005 19:22
autor: bartuch
nic nie kręciłem bo się na tym nie znam, auto mam od 2 m-cy i chodzi tak od samego poczatku. A gaźnik to chyba 2ee

: sob cze 18, 2005 23:02
autor: Kapibara
najlepiej podaj kod silnika bedzie wiadome. ale najlepiej pierw ustawic na benzynce zeby chodzil idealnie, bo ja kb\tego ne ibedzie ot gaz tez bedzie do du..pupy.

Auto po zalozeniu instalacji powinno idealnei chodzic na gazie i benzynce nei ma wmowy o jakichs kompromisach bo to sie potem i tak odbije i zacznie sie sypac

: pn cze 20, 2005 17:15
autor: paulox
Ok, zgodnie z obietnicą załączam pdf'a z opisem mojej przeróbi (dotyczyła przeróbki 1 generacji LPG na 2 generacje w silniku PN). Zapraszam do lektury, bo myślę, że założenia zostały spełnione.

: pn cze 20, 2005 22:44
autor: Kapibara
no calkie przyjemna instrukcja :bigok:

Ale co do efektow, to w spalaniu roznicy chyab nei ma miedzy ta I a II. Duzym plusem jest bezpieczenstwo pracy silnika na gazie. W sum9ie nie sa to duze koszta. normalnei wu gazownika 500 zl roznicy a tu polowa zaledwie.

dobra robota!

: pn cze 20, 2005 22:48
autor: paulox
Kapibara pisze:no calkie przyjemna instrukcja :bigok:

Ale co do efektow, to w spalaniu roznicy chyab nei ma miedzy ta I a II. Duzym plusem jest bezpieczenstwo pracy silnika na gazie. W sum9ie nie sa to duze koszta. normalnei wu gazownika 500 zl roznicy a tu polowa zaledwie.

dobra robota!
Tak. Spalanie można ustawiać w 1 generacji tak, że bedzie palił bardzo mało gazu kosztem zużycia silnika. Ale nie da sie ustawić 1 generacji tak, aby zachować optymalny skład mieszanki w całym zakresie obrotów i obciążeń.

: pn cze 20, 2005 23:36
autor: Kapibara
no tak, dokladnei to poisales w tej instrukcji :bigok:

Ja chcialbym teraz sie zmierzyc z toba na jakims dystansie jak to jest z ta moca. no i porownalibymy spalania

: wt cze 21, 2005 11:50
autor: paulox
Kapibara pisze:no tak, dokladnei to poisales w tej instrukcji :bigok:

Ja chcialbym teraz sie zmierzyc z toba na jakims dystansie jak to jest z ta moca. no i porownalibymy spalania
hehe 1,6 do wyścigówek nie należy, ale ciekawe jaki byłby wynik :helm: