Czy na gazie są wyższe obroty??? (mk2) 1,3 2G Pieburg 2EE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » czw cze 16, 2005 15:04

paulox pisze: Tzn u mnie nie mam kłopotów ostatnio zawsze odpalam na gazie i normalnie chodzi. Ciut niższe ma obroty niż jak jest rozgrzany ale też powyżej 1000 obr/min. Jaki masz reduktor?
reduktor mam pneumatyczny, czy jakoś tak Lovato.
dzisiaj dowiedziałem się, że teraz już podobno nie wolno montować pneumatycznych, tylko elektroniczne...

ale czy to by cokolwiek zmieniło w pracy silnika?...

zgodnie z poradą byłem u innego gazownika, który potwierdził, że moje problemy z obrotami przy nierozgrzanym silniku moga rzeczywiście wynikać z zimnego reduktora a dokładniej jego membran...

ma ktoś jakiś pomysł jak się tego pozbyć???



gajczak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 20:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gajczak » czw cze 16, 2005 18:44

[quote="paulox"]Wczoraj tj. w środę przyszła paczuszka z zamówionym zestawem Voila, którą zamontowałem tego samego dnia. Z montażem nie było żadnych problemów od razu działalo jak należy.

(...)

I jak tam osiągi na II gen. :grin: :grin:


pozdrawiam
gajczak

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » czw cze 16, 2005 19:14

gajczak pisze:
paulox pisze:Wczoraj tj. w środę przyszła paczuszka z zamówionym zestawem Voila, którą zamontowałem tego samego dnia. Z montażem nie było żadnych problemów od razu działalo jak należy.

(...)

I jak tam osiągi na II gen. :grin: :grin:
Takie same jak na I generacji przy ustawieniach na moc. Bo 2 generacja wzbogaca mieszankę przy mocnym naciśnięciu pedału gazu :food: A jak pedał gazu traktujesz łagodnie to ustawia optymalna mieszanke więc oszczedza na :pub: piwko dla kierowcy i może jak strarczy to też dla pasażerów :pub:


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

gajczak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 20:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gajczak » pt cze 17, 2005 09:43

paulox pisze:
gajczak pisze:
paulox pisze:Wczoraj tj. w środę przyszła paczuszka z zamówionym zestawem Voila, którą zamontowałem tego samego dnia. Z montażem nie było żadnych problemów od razu działalo jak należy.

Takie same jak na I generacji przy ustawieniach na moc. Bo 2 generacja wzbogaca mieszankę przy mocnym naciśnięciu pedału gazu :food: A jak pedał gazu traktujesz łagodnie to ustawia optymalna mieszanke więc oszczedza na :pub: piwko dla kierowcy i może jak strarczy to też dla pasażerów :pub:

A kiedy podrzucisz coś na pdfie jak pisałeś
bo mnie to bardzoo bardzoo interesi, zwłaszcza jeśli chodzi o miedziane kółeczka w portfeliku


pozdrawiam
gajczak

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pt cze 17, 2005 10:39

gajczak pisze:
paulox pisze:
gajczak pisze:
A kiedy podrzucisz coś na pdfie jak pisałeś
bo mnie to bardzoo bardzoo interesi, zwłaszcza jeśli chodzi o miedziane kółeczka w portfeliku
Jak zmierzę spalanie to uzupełnię pdf'a o te informacje i wtedy udostepnie. Jeśli chodzi o miedziaki to kosztowało mnie to 245 zł.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
bartuch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 21:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: bartuch » sob cze 18, 2005 19:01

u mnie skolei (1,6 gaźnik 89') po przełączeniu na benzynke strasznie wysokie obroty dostaje nawet przy rozgrzanym silniku (tak jakby chodził na ssaniu). Poza tym nie mozna go zgasic, tj. gasnie ale nie wtedy kiedy ja bym tego chciał :chytry: Po przeczytaniu kilku postów dowiedziałem się, że to pradopodobnie za szybko ustawiony zapłon i ze to przy instalacjach LPG normalne - gazownicy przestawiaja go tak. Czy przy tak ustawionym zapłonie nie pali więcej benzynki?
Poza tym wkurza mnie praca silnika na takich obrotach (postój na światłach, itd.), nie wspominając już, że "jeździ sam" bez naciskania pedału gazu - przy jeżdzie na LPG też to jest, ale obroty są niższe



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » sob cze 18, 2005 19:16

bartuch pisze:u mnie skolei (1,6 gaźnik 89') po przełączeniu na benzynke strasznie wysokie obroty dostaje nawet przy rozgrzanym silniku (tak jakby chodził na ssaniu). Poza tym nie mozna go zgasic, tj. gasnie ale nie wtedy kiedy ja bym tego chciał :chytry: Po przeczytaniu kilku postów dowiedziałem się, że to pradopodobnie za szybko ustawiony zapłon i ze to przy instalacjach LPG normalne - gazownicy przestawiaja go tak. Czy przy tak ustawionym zapłonie nie pali więcej benzynki?
Poza tym wkurza mnie praca silnika na takich obrotach (postój na światłach, itd.), nie wspominając już, że "jeździ sam" bez naciskania pedału gazu - przy jeżdzie na LPG też to jest, ale obroty są niższe
Masz gaźnik 2ee?? Jeśli tak to w pewnej książce na jego temat jest napisane, że nastawnik przepustnicy zamyka całkowicie przepustnice po wyłączeniu zapłonu zabezpieczając przed dostaniem się mieszanki po wyłączeniu zapłonu i chroniąc przed samozapłonami.

Skoro masz te samozapłony i wariują ci obroty to może coś niedobrego dzieje się z tym siłownikiem sterującym uchyleniem przepustnicy? Ablo nie pracuje on w takim zakresie jak powinien? Nie kręciłeś przy tym czasami? Bo pod siłownikiem jest podobno (nie sprawdzałem) taka śrubka którą się reguluje zakres pracy tego siłownika.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
bartuch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 21:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: bartuch » sob cze 18, 2005 19:22

nic nie kręciłem bo się na tym nie znam, auto mam od 2 m-cy i chodzi tak od samego poczatku. A gaźnik to chyba 2ee



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » sob cze 18, 2005 23:02

najlepiej podaj kod silnika bedzie wiadome. ale najlepiej pierw ustawic na benzynce zeby chodzil idealnie, bo ja kb\tego ne ibedzie ot gaz tez bedzie do du..pupy.

Auto po zalozeniu instalacji powinno idealnei chodzic na gazie i benzynce nei ma wmowy o jakichs kompromisach bo to sie potem i tak odbije i zacznie sie sypac



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 20, 2005 17:15

Ok, zgodnie z obietnicą załączam pdf'a z opisem mojej przeróbi (dotyczyła przeróbki 1 generacji LPG na 2 generacje w silniku PN). Zapraszam do lektury, bo myślę, że założenia zostały spełnione.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn cze 20, 2005 22:44

no calkie przyjemna instrukcja :bigok:

Ale co do efektow, to w spalaniu roznicy chyab nei ma miedzy ta I a II. Duzym plusem jest bezpieczenstwo pracy silnika na gazie. W sum9ie nie sa to duze koszta. normalnei wu gazownika 500 zl roznicy a tu polowa zaledwie.

dobra robota!



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 20, 2005 22:48

Kapibara pisze:no calkie przyjemna instrukcja :bigok:

Ale co do efektow, to w spalaniu roznicy chyab nei ma miedzy ta I a II. Duzym plusem jest bezpieczenstwo pracy silnika na gazie. W sum9ie nie sa to duze koszta. normalnei wu gazownika 500 zl roznicy a tu polowa zaledwie.

dobra robota!
Tak. Spalanie można ustawiać w 1 generacji tak, że bedzie palił bardzo mało gazu kosztem zużycia silnika. Ale nie da sie ustawić 1 generacji tak, aby zachować optymalny skład mieszanki w całym zakresie obrotów i obciążeń.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn cze 20, 2005 23:36

no tak, dokladnei to poisales w tej instrukcji :bigok:

Ja chcialbym teraz sie zmierzyc z toba na jakims dystansie jak to jest z ta moca. no i porownalibymy spalania



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » wt cze 21, 2005 11:50

Kapibara pisze:no tak, dokladnei to poisales w tej instrukcji :bigok:

Ja chcialbym teraz sie zmierzyc z toba na jakims dystansie jak to jest z ta moca. no i porownalibymy spalania
hehe 1,6 do wyścigówek nie należy, ale ciekawe jaki byłby wynik :helm:


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości