Strona 4 z 14

: pn lip 14, 2008 02:22
autor: RobertK_70
Witajcie…
Zarejestrowałem się na forum tylko dlatego, żeby… Wam podziękować.
Miałem podobny problem, jak tu opisany (jednak, jak w temacie szyb mi nie parowało). Męczyłem się długo z „tajemniczymi” dźwiękami, które dochodziły spod schowka. Oj długo….!!!! Z czasem doszedłem, że coś jest nie tak z klapą obiegu wewnętrznego. Objawy były takie, że silniczek sterujący tą klapą pracował i pracował.. rzęził… męczył się (nawet po wyłączeniu nawiewu całkowicie – tylko przy włączonej stacyjce). Kombinacji poszukiwania przyczyny nie będę Wam opisywał. Zdecydowałem, że po prostu ten silniczek odłączę ustalając pozycję na obieg zewnętrzny. Z obiegu wewnętrznego korzystam rzadko a najważniejsze, żeby powietrze dostawało się do środka. Aż w końcu trafiłem na ten wątek (i jeszcze podobny z forum Passata). Poczytałem, rozebrałem i dzięki Waszym opisom i wskazówkom udało mi się problem rozwiązać (no może nie do końca). Otóż po rozebraniu silniczka sterującego klapą nawiewu okazało się, że jeden ze styków wygiął się i silniczek „nie wiedział” w jakiej pozycji się zatrzymać (działo się tak przy otwartym obiegu – przy zamkniętym obiegu wszystko było OK). Jak próbowałem ten styk wyprostować to się ułamał – przylutowałem go we właściwej pozycji (to była męka! Takie maleństwo i nawet z pensetą ledwo mi się udało). Podejrzewam, że przyczyną było niewłaściwe złożenie (auto kupiłem używane, pewnie ktoś coś naprawiał) i nie włożył właściwie tego białego elementu (na zdjęciach powyżej), który wchodzi do płetwy sterującej nawiewem (nie był włożony do końca i pewnie nie pracował właściwie). Albo po prostu ten styk się wygiął i już! Jakkolwiek piszę o tym, bo ktoś może mieć podobny problem – stykom „coś się stało” i dlatego silniczek nie pracował właściwie.
Przy okazji mam prośbę. Jeśli ktoś wymienił sobie ten silniczek (bo mu się coś „spsuło”) – jeśli dobrze się doczytałem ma oznaczenie V71 i jeszcze ma stary – byłbym zainteresowany samą blaszką ze stykami (nie wiem jak długo pociągnie to moje lutowanie…).
Pozdrawiam i podzięki za Wasze opisy. Sam pewnie nie dałbym rady!
Robert

: wt lip 15, 2008 08:40
autor: pb11
Dorzucę swoje 3grosze do tego wątku jako że wczoraj zrobiłem regenerację tego feralnego kółka zębatego. Mianowicie montaż całego silniczka to zeczywiście męka. W ELSIE jest podany taki sposób:
1. Podłączyć wtyczkę do silniczka i wcisnąć recyrkulację powietrza
2. Wyłączyć recyrkulację - mechanizm zacznie wracać do pozycję początkowej i jak będzie w połowie zakresu to wyłączyć zapłon albo wyciągnąć wtyczkę
3. Wymontować dmuchawę (2 śruby od spodu i sama się wysuwa)
4. Teraz włożyć silnik i pomału ruszać tą gąbczastą klapą za dmuchawą klapą tak aby spasować trzpień mechanizmu z położeniem klapy.

Mi ten sposób pomógł odrazu - wcześniej przez godzinę próbowałem włożyć silnik i nic. Dodatkowo jak już włożymy silnik to można go przykeić sobie jakąś taśmą klejącą lub izolacyjną żeby nie wypadł - łatwo wtedy przykręcić tą śrubkę która go trzyma dod dołu

: śr sie 13, 2008 11:52
autor: zupełnie zielon
Witam.

Właśnie przerabiam nieszczęsne kółko. U mnie też pęknięte i przestawione.

Czy ma ktoś może foto (lub jakis rysunek) jak powinny być ustawione ramiona silniczka w obiegu otwartym? I jak powinny być ustawione klapki w takim położeniu (dolna na dół a górna w pionie?)?

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

: wt sie 19, 2008 04:01
autor: lwlw
Ja miałem, a teraz znowu powrócił (jadąc w deszczu) podobny problem w MK3, ale nie chciałem tworzyć nowego tematu, więc piszę tutaj. Chodzi mi o to jak się dostać do tych łopatek sterowania obiegiem w golfie 3? Jak wyciągnę filtr kabinowy to tam nie widzę czegoś takiego jak macie w MK4 :(

Jesienią prawie rok temu strasznie mi parowały szyby - wtedy pomogła zdecydowanie wymiana filtra kabinowego. Teraz nic nie dała. Jak włączę klimę to szyby szybko odparowują i jest ok. I tu kolejne pytanie - może to jest wina klimy to parowanie szyb? Może takie objawy dawać brudny/zawilgocony filtr osuszacz? Albo jeszcze coś innego z klimy? Odparować szyby mogę jeszcze gorącym powietrzem, ale klimą lepiej, szybciej.

: pn lut 16, 2009 22:47
autor: kompan
I ja dorzucę swoje 3 grosze, bo przerabiałem problem z v71 kilka dni temu.

Otóż w moim przypadku miałem błąd:

1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-00 - Faulty

Szyby mi jakoś strasznie nie parowały, ale jak już zaparowały to długo trzebabyło czekać, aż odparują. Co było bardziej niepokojące to silnik dmuchawy na najwyższych obrotach strasznie wył i świszczał, a do tego wcale mocno nie wiało z kratek nawiewu.

W moim przypadku kółeczko o którym mowa wcześniej było całe. Powodem błędu był sam silniczek w mechaniźmie v71 (fotka poniżej):


Obrazek

Nie wiem czemu silniczek się nie kreci? Wszystko inne w mechaniźmie v71 jest sprawne. Cały mechanizm zablokował się w pozycji środkowej (fotka poniżej):

Obrazek

Była to tak niefortunna pozycja, że dolna klapka gumowa była w pozycji obieg otwarty (zablokowany dostęp brania powietrza z wnętrza auta), a górna płetwa spiętrzająca była w pozycji poziomej (zablokowany dostęp brania powietrza z zewnątrz auta). To było powodem tego, że silnik tak strasznie wył i nie było widać zwiększania się natężenia nadmuchu.

Czy ktoś wie gdzie mogę kupić wyżej wspomniany silniczek? Albo jak naprawić ten zepsuty?

Jeśli chodzi o demontaż to warto odkręcić dmuchawę (2 śrubki - klucz 6 nasadowy), aby zobaczyć jak działa klapka obieg otwarty/zamknięty.


Pozdrawiam,
Mateusz :)

: pn lut 16, 2009 22:58
autor: cinekban87
pewnie nagrzewnica

: pn lut 16, 2009 23:26
autor: kompan
cinekban87 pisze:pewnie nagrzewnica
Odnośnie czego ta odpowiedź?

: pn lut 16, 2009 23:43
autor: greg
kompan pisze:Albo jak naprawić ten zepsuty?
rozgiać blokady w obudowie - wyskoczy plastik ze szczotkami i obejrzeć co go boli

: wt lut 17, 2009 00:08
autor: kompan
Poniżej fotki wnętrza silniczka ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: wt lut 17, 2009 00:19
autor: greg
kompan pisze:Poniżej fotki wnętrza silniczka ...
wydaje mi się czy szczotki zdarte?

: wt lut 17, 2009 00:23
autor: kompan
greg pisze:wydaje mi się czy szczotki zdarte?
No nie wyglądają na idealne, trochę przydymione jakby opalone i nie wszystkie są jednakowej dlugości. Nie wiem jak to powinno wyglądać jak było sprawne.

Silniczek naprawiony, dolutowałem blaszki by wydłużyć te które były przepalone i silniczek śmiga aż miło ;].

PS. Gdyby ktoś potrzebował jakiś części z silniczka V71 lub całego działającego (naprawianego) silniczka to mam tak owy do sprzedania.

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie

: śr mar 25, 2009 15:40
autor: Zane
Więc miałem problem z 4FA :) wymieniłem silniczek na nowy z Valeo - 1600 Koron czeskich musiałem pojechać po niego sam.
Wymieniłem ale ciągle pojawiał sie 4fa pomimo kasowania do 444.
I tutaj zonk nawet po zalożeniu starego sklejanego to samo. Jak się okazlo pomogly nastawienia fabryczne na vagu.

Przy okazji napryskalem środka do klimy bezpośrednio na parownik.

Za 4 razem rozbierania schowka montaż i demontaż i skladanie na gotowo 20 minut :D

: ndz kwie 05, 2009 21:53
autor: cheemik
Witam

Mam pytanie czy błąd 4FA może byc przyczyną braku zasilania na sprężarce. Mianowicie mój problem z klimatyzacją wygląda tak:
- układ szczelny napełniony,
- sprężarka działa tylko przy podłączeniu "na krótko"
- mały wentylator zasuwa jak szalony, duży stoi w miejscu.
Diagnoza warsztatu:
- wymiana wentylatora, bo pewnie się skończył,
- szukanie "plusa", który ginie gdzieś pomiędzy sterownikiem a sprężarką.
Proszę o pomoc co robic powalczy z silnikiem V71 jak opisano wyżej i czy jest możliwośc że przez ten błąd 4FA nie działa sprężarka .

Pozdrawiam

: sob sie 08, 2009 21:49
autor: mojama
Witam,

Zamierzam zabrać się za temat klapki, bo VAG wywala mi błąd. Klapka stoi w połowie otwarta i nie reaguje na zmianę obiegu.

Dzisiaj zdąrzyłem tylko wymontować schowek. Zanim ruszę jutro do boju mam dwa pytanka:

Czy dobrze myślę, że to jest ta śrubka którą należy odkręcić aby wyjąć silniczek:

Obrazek

Tam jest strasznie mało miejsca dookoła. Czy po odkręceniu tej śrubki należy wykonywać jeszcze jakieś ruchy aby wyjąć silniczek w sensie żeby coś tam rozłączyć czy coś?

We wątku była mowa o jakichś dwóch śrubach mocujących dmuchawę, które warto odkręcić aby potem zamontować silniczek.
Które to śruby (czerwone czy zielone):

Obrazek

pozdrawiam