Jetta II centralny zamek przerobic na pilot

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DropyDrop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
Kontakt:

Post autor: DropyDrop » śr gru 12, 2007 18:21

No to zle panowie napisliscie wszyscy. Rozkminilem sam wszytsko dzisiaj i o to moje wnioski.

Orginalna pneumatyczna centralka z mk2 jest sterowana plusem , czyli w kostce znajduja sie trzy przewody a na srodkowym znjduje sie caly czas plus ktory w zaleznosci od funkcji (otwieranie,zamykanie) jest podawany na jeden z zewnetrznych pinow w kostce drzwi kierowcy. Ntomiast cetralka elektrczyna , silownik master jest sterwany zmienna masa a nie plusem jak w pneumatyce. Wiec trzeba zastosowac przekazniki aby sygnal masy idacy z silownika do kompresora zamienic na plusowy. TRzeba zastosowac przekaznik uniwerslany samochodowy. NIebieksi i zielony dajemy do alarmu. Czarny podajemy na stala mase np. karoserie a bialy i brazowy dajemi na przekazniki. JEzlei przykladowo nastepuje zamkniecie drzwi to c silownika elktrycnzego wychodzi masa np bialmy przewodem ktora idze na przekaznik kotry to tudziez zamienia go na sygnal plusowy ktory idzie do kompresora a ten tloczy powietrze i zamyka drzwi.

Niestety ten przypadek ktory opisaliscie dziala owsze ale pod warunkiem ze w mk2 jest centralka pneumatyczna o zmiennej masie , cyzli kompresor jest sterowany masa a niestety w vw mk2 sterowany jest plusem.

Pozdrawiam


. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 12, 2007 19:48

gratuluje inteligencji
Silownik elektryczny typu master jest to silniczek elektryczny na 12 V z przelacznikiem.
Jezeli doprowadzisz do niego 12V na przewod zielony i niebieski to silownik wciagnie lub wypchni dzwignie (zalezy to od poaryzacji).
Przewod czarny bialy i brazowy to przewody od przelacznika. Przewod czarny jest podlaczony do styku kory przelacza sie pomiedzy przewodem bialym i brazowym, np.
silownik wciagniety-przejscie pomiedzy czarnym i brazowym
silownik wypchniety-przejscie pomiedzy czarnym i bialym
Czyli jak widac przewod czarny przelacza sie odpowiednio pomiedzy bialym a brazowym
Jest to przelacznik wiec obojetne jest czy podany bedzie minus (tak jak jest to w elektrycznym zmku centralnym) czy plus (pneumatycznay zamek centralny w naszym przypadku) na czarny przewod silownika elektrycznego.
Ten silownik pneumatyczny ktory masz w drzwiach w swoim samochodzie ma taki sam przelacznik jak ten elektryczny silownik. Wiec podpinajac go tak jak ci napisalem bedzie to dzialalo
Montaz twoich przekaznikow to tylko strata pieniedzy i czasu

[ Dodano: 12 Gru 2007 18:55 ]
Podlaczajac wedlug schematu nr 4 silownik elektryczny a jego pozostale trzy przewody w ten sposob: czarny do srodkowego pinu w kostce od drzwi kierowcy a brazowy i bialy pod zewnetrzne - silownik elektryczny bedzie sterowal pompka pneumatycznego zamka centralnego



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » śr gru 12, 2007 19:55

Mi by sie nie chciało pierniczyc z tymi przekażnikami, chyba jutro przymontuje ten siłownik i dam znac czy to działa ale raczej musi
P.S mam zamiar kupić jakieś żarówki H4 philipsa, moga byc blueVision?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 12, 2007 20:02

DropyDrop pisze:Powiedzial mi ze silownik master dziala na zasadzie zmiennej masy inaczej biegunowosci
Centralka tak dziala a nie silownik, dla silownika jest nie wazne co podlaczymy mu na styki od sterowania



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » pn gru 17, 2007 00:09

Jak narazie połowe juz podłączyłem, tzn siłownik zamontowałem i podłączyłem wg schematu 4, syrena podłączona, kierunki tez, zostało mi podłączyc przekazniki od zapłonu, pompy paliwa no i stacyjki. Jak narazie wszystko dziala ok, tylko troche za głośno chodzi ten el. siłownik w dzwiach, kołatanie jak niewiem co, bez porównania to co było wczesniej, a jeszcze mam pytanko odnośnie tego nadajnika, nakleiłem go na przednią szybe, ale jak go odłącze to tez działa z pilota, więc właściwie po co on jest? wydłuza zasieg ?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn gru 17, 2007 17:47

pneumatyczny jest bardziej cichy bo jest wolniejszy, sa silowniki elektryczne ze sprzeglem ktore sa bardziej ciche od zwyklych bo nie wystepuje szarpniecie.
To co naklejasz na szybe to nadajnik. Bez niego alarm i tak ci bedzie chodzil. Twoj alarm ma powiadomienie, na tych wyswietlaczach od pilotow pojawiaja sie rozne ikonki w zaleznosci od tego co uruchomilo alarm, o ile pamietam to gdy uruchomi sie alarm to na pilocie wyskoczy odpowiednia ikonka i pilot zacznie wibrowac (nie pamietam czy nie powinien piszczec). Nadajnik dziala do pwenej odleglosci.
Co do linki od recznego to mozna ja wymienic samemu. Problemy wystepuja przy sciaganiu bebna - trzeba przesunac klin od recznego przez otwor sruby od kola w bebnie, problem mozesz tez miec przy dokrecaniu lozyska. Lozysko powinno miec minimalny luz, w przeciwnym razie uszkodzisZ lozysko. Jezeli bedziesz robil samemu to zaopatrz sie w smar bo bedziesz musial wyczyscic lozysko i piaste i wlozyc je na nowy smar.
Na forum jest gdzies fotoporada jak wymienic lozyska z tylu. Jak ja znajdziesz to tam jest wszystko ladnie opisane.



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » wt gru 18, 2007 23:52

Juz pawie wszystko podłączyłem tzn alarm :)
linki od recznego jeszcze nie :p
Troche denerujący jest ten alarm, najgorzej mnie wkurza to ze dzwi sie same zamykają, bedzie problem jak klucze zostawie w samochodzie i sie zamknie :((
Fajnie z kluczyka pali :)
Gdzie podłączyc te kable co idą od tych dwoch przekazników? od zapłonu i pompy paliwa? tzn pod jakie kable podpiac
Z góry bardzo dziękuje za pomoc :)
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 23:06 przez kkarols16, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości