Strona 4 z 6

: pt kwie 11, 2008 21:15
autor: oskar72
dzięki ale czy czymś to zakleiłeś

pomozcie znalezc mocowanie czujnika G200

: wt kwie 29, 2008 13:28
autor: Skoczek82
Witajcie.
Po podpieciu VAGa mozna bylo odczytac nastepujacy blad
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
012 - Electrical Fault in Circuit

Dzieki wypowiedzi kilku uzytkownikow tego zacnego Forum wiem juz co i jak ;)
Jednak mam problem ze zlokalizowaniem owego czujnika.
Zrobilem kilka fotek i bylbym wdzieczny za info gdzie go szukac
ps. problemem jest zdjecie plastikowej oslony pod kolumna kierownicy gdyz wiaze sie to ze zdjeciem kierownicy a tego chcialbym uniknac.
oto fotki
http://img293.imageshack.us/my.php?imag ... orymt6.jpg WIDOK Z GORY http://img516.imageshack.us/my.php?imag ... olutc8.jpg z lewej WIDOK strony od dolu
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... oryme4.jpg WIDOK z lewej od gory
http://img293.imageshack.us/my.php?imag ... dolnt5.jpg WIDOK z prawej od dolu
http://img516.imageshack.us/my.php?imag ... dolwm6.jpg WIDOK z prawej od dolu glebiej
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... gormg1.jpg WIDOK z prawej od gory

ZA WSZELKIE WSKAZOWKI Z GORY DZIEKUJE!! I POZDRAWIAM ADAM

Wymiana G200 i kontrolka ESP nadal sie swieci

: śr wrz 03, 2008 20:28
autor: PJ
dzisiaj kupiłem ten czujnik (115 euro) i wymieniłem, niestety kontrolka nadal się świeci, może jakieś pomysły :-) ?

update

sprawa z G200 zalatwiona (zadnych bledow)
teraz do wymiany jest czujnik ABS (przedni, prawy)
1 Fault Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
blad ESP sie pojawia ale dopiero po bledzie ABS

update 2

wymiana czujnika ABS i sukces ESP się nie świeci a ABS gaśnie po osiągnięciu 20 km/h odczyt VAG-iem zero błędów, zobaczymy czy już tak zostanie ...

P.

: ndz wrz 28, 2008 21:58
autor: roman_tyk
Odswiezam watek, niestety nie udało mi się naprawić g200 poprzez przelutowanie. Czy stary moduł można zastąpić wersją duosensor montowaną od 2002? w aucie 2000r
http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=442377740

W moim aucie są 2 kości mały sześcian i drugi większy, czyli idą 2 wtyczki. Duosensor ma tylko jedną. Czy ktoś instalował duosensor?

: pn mar 23, 2009 20:56
autor: przemo20VW
awitam.może troche sie powtarzam ale mam problem z ESP :grrr:
kupiłem auto z niemiec i już wtedy to nie działało!konkretnie to kontrolka na zegarach cały czas mi świeci a przycisk nie reaguje na nic i do tego kontrola trakcji mi praktycznie wcale nie działa.czasem sie zdarza że po zapaleniu auta i natychmiastowym gwałtownym ruszeniu kontrolka zaczyna mrugać a koła przerywają czyli trakcja reaguje ale to jest sporadyczne.podpinałem sie pod kompa u mechaników ale zmieszali mi w głowie bo każdy coś innego....ma ktos lekarstwo na tego typu chorobe???

: pn maja 18, 2009 10:34
autor: strumyk
Witam, mam podobny do opisanych wyżej problemów - przy czym u mnie coś chyba nie styka jak powinno bowiem nie zawsze pali mi się kontrolka od ESP. Czasami jest po prostu ok i nawet na mokrej nawierzchni jak ruszam to kontrolka miga więc system normalnie pracuje. natomiast niekiedy jest tak, że ESP pali się cały czas. Czy jest ktoś z pomorskiego lub okolicy, kto byłby mi w stanie z tym pomóc? Czytałem ten wątek na forum jednak chciałbym prosić o pomoc w zlokalizowaniu tego czujnika pod kierownicą.
pozdrawiam,
Tomek

: sob gru 05, 2009 13:32
autor: miszczmiszc1
Cris pisze:Aby go wyjac trzeba dosc zdecydowanie i z lekka sila podniesc do gory metalowy zatrzask od strony wtyczki.
Niestety nie widzę żadnego zatrzasku. Czy moglibyście mi opisać jak on wygląda i przy której z dwóch wtyczek się znajduje??

: sob gru 05, 2009 13:55
autor: FURMAN TDI
Panowie przedewszystkim dokładniej modele..?świecąca kontrolka ESP nie musi wcale oznaczać wadliwego czujnika czy układu ESP jeśli niemacie tak jak ja kontrolki sterowania silnikiem może zapalać sie przy awaryjnym trybie choćby silnika tak jak to było w moim przypadku...

: sob gru 05, 2009 14:11
autor: miszczmiszc1
Numer czujnika to 1J0 907 657 A. Zrobiłem zdjęcie (wyszło trochę niewyraźne ale ciężko dojść tam aparatem) ale nie wiem gdzie jest ten zatrzask i przy której wtyczce się znajduje- jedna wtyczka jest na zdjęciu w lewym górnym rogu ale ona chyba wchodzi do innego czujnika a druga jest z prawej strony zdjęcia i wchodzi do tego czujnika co podałem numer powyżej, ponadto jest on skręcony dwoma śrubami więc jak jego wyjąć? Obrazek Obrazek

: ndz gru 13, 2009 10:23
autor: Mezaja
Tak jak mówi kolega FURMAN TDI lapmka od ESP w niektórych wersjach służy, właśnie jako kontrolka sterowania silnikiem i np. może mrugac gdy pompowtryskiwacze już kuleją itd. U mnie ESP zapalało się z reguły pod koniec jazdy, lecz zgaszenie i ponowne uruchomienie nie powodowało zgaśniecia lampki. Pierw podpiąłem pod VAGa i wyszedł błąd czujnika G200. Opisze jak to u mnie przebiegło może komus to pomoże:

1. Zdemontowanie plastikowych osłon pod kierownicą z pomoca torxów (bez tej znajdującej się bezpośrednio pod nią, ponieważ do jej odkręcenia trzeba zdjać kierownice)
2. Czujnik znajduje się na metalowym wsporniku i jest on pierwszy w kolejności patrząc od naszej strony.
3. Aby go wyjąc trzeba śrubokrętem podsadzić metalowy zatrzask znajdujący się na czujniku.
4. Z jednej strony trzeba wydłubac czarną mase najlepiej czymś w stylu wykałaczki żeby nie uszkodzić układu scalonego.
5. Z drugiej strony piłką odciąłem plastikową osłone, aby potem móc dołozyć plastik bo czujnik musi wejśc pod zatrzask.
6. Z drugiej strony również wykałaczką trzeba wydłubac czarną mase.
7. Przelutowanie lutów.
8. Pokrycie płytki lakierem i zalanie klejem termicznym.
9.Doklejenie taśmą izolacyjną odciętej częsci i umieszczenie w zatrzasku.
10. Podpięcie pod kompa i wykasowanie błędów.

Póki co bangla zobaczymy co będzie dalej :D

: czw gru 31, 2009 12:10
autor: Paluch85
Z tym samym problem walczylem, co sie okazało ? Kostka sie odpieła od włącznika ESP.
Po zamontowaniu Navi MCD wielkosci 2DIN kable od wlacznikow byly za krotkie wiec radio jeden z nich (z kostka) wypchęło. Zanim do tego doszedlem to diagnostyka VAGiem, pozniej odpiecie GALI z radia i w koncu znalazlem ten temat na forum i info o mozliwosci wypiecia sie kostki. Jak dobrze ze takie forum istnieje. Pozdrawiam.

: pn sty 04, 2010 11:29
autor: roman_tyk
Niestety ostatnio błąd esp pojawił się na stałe, przypomnę G200. Kostke próbowałem naprawiać, teraz szukam jej na allegro ale takiej wogole nie ma.


Szukacie FAQ co i jak piszą tutaj:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=102086

: czw sty 07, 2010 02:37
autor: rozyk_l
a czy włącznik przy włączaniu zmienia barwe na zółtą tak jak podgrzewanie szyby tylnej?

: czw sty 07, 2010 10:25
autor: strumyk
rozyk_l pisze:a czy włącznik przy włączaniu zmienia barwe na zółtą tak jak podgrzewanie szyby tylnej?
Z ESP jest tak, że jak jest włączone to włącznik ma taki sam kolor jak inne przy zapalonych światłach (czyli czerwony) a na desce rozdzielczej nic się nie pali. Dopiero kiedy wyłaczysz ESP to na prędkościomierzu zapala Ci sie lampka ESP, która nieprzerwanie się pali az do momentu gdy ponownie włączysz ESP. Przycisk o ile pamiętam nie zmienia barwy.