Nie swieci sie kontrolka ESP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
pomozcie znalezc mocowanie czujnika G200
Witajcie.
Po podpieciu VAGa mozna bylo odczytac nastepujacy blad
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
012 - Electrical Fault in Circuit
Dzieki wypowiedzi kilku uzytkownikow tego zacnego Forum wiem juz co i jak
Jednak mam problem ze zlokalizowaniem owego czujnika.
Zrobilem kilka fotek i bylbym wdzieczny za info gdzie go szukac
ps. problemem jest zdjecie plastikowej oslony pod kolumna kierownicy gdyz wiaze sie to ze zdjeciem kierownicy a tego chcialbym uniknac.
oto fotki
http://img293.imageshack.us/my.php?imag ... orymt6.jpg WIDOK Z GORY http://img516.imageshack.us/my.php?imag ... olutc8.jpg z lewej WIDOK strony od dolu
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... oryme4.jpg WIDOK z lewej od gory
http://img293.imageshack.us/my.php?imag ... dolnt5.jpg WIDOK z prawej od dolu
http://img516.imageshack.us/my.php?imag ... dolwm6.jpg WIDOK z prawej od dolu glebiej
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... gormg1.jpg WIDOK z prawej od gory
ZA WSZELKIE WSKAZOWKI Z GORY DZIEKUJE!! I POZDRAWIAM ADAM
Po podpieciu VAGa mozna bylo odczytac nastepujacy blad
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
012 - Electrical Fault in Circuit
Dzieki wypowiedzi kilku uzytkownikow tego zacnego Forum wiem juz co i jak
Jednak mam problem ze zlokalizowaniem owego czujnika.
Zrobilem kilka fotek i bylbym wdzieczny za info gdzie go szukac
ps. problemem jest zdjecie plastikowej oslony pod kolumna kierownicy gdyz wiaze sie to ze zdjeciem kierownicy a tego chcialbym uniknac.
oto fotki
http://img293.imageshack.us/my.php?imag ... orymt6.jpg WIDOK Z GORY http://img516.imageshack.us/my.php?imag ... olutc8.jpg z lewej WIDOK strony od dolu
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... oryme4.jpg WIDOK z lewej od gory
http://img293.imageshack.us/my.php?imag ... dolnt5.jpg WIDOK z prawej od dolu
http://img516.imageshack.us/my.php?imag ... dolwm6.jpg WIDOK z prawej od dolu glebiej
http://img186.imageshack.us/my.php?imag ... gormg1.jpg WIDOK z prawej od gory
ZA WSZELKIE WSKAZOWKI Z GORY DZIEKUJE!! I POZDRAWIAM ADAM
Wymiana G200 i kontrolka ESP nadal sie swieci
dzisiaj kupiłem ten czujnik (115 euro) i wymieniłem, niestety kontrolka nadal się świeci, może jakieś pomysły ?
update
sprawa z G200 zalatwiona (zadnych bledow)
teraz do wymiany jest czujnik ABS (przedni, prawy)
1 Fault Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
blad ESP sie pojawia ale dopiero po bledzie ABS
update 2
wymiana czujnika ABS i sukces ESP się nie świeci a ABS gaśnie po osiągnięciu 20 km/h odczyt VAG-iem zero błędów, zobaczymy czy już tak zostanie ...
P.
update
sprawa z G200 zalatwiona (zadnych bledow)
teraz do wymiany jest czujnik ABS (przedni, prawy)
1 Fault Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
blad ESP sie pojawia ale dopiero po bledzie ABS
update 2
wymiana czujnika ABS i sukces ESP się nie świeci a ABS gaśnie po osiągnięciu 20 km/h odczyt VAG-iem zero błędów, zobaczymy czy już tak zostanie ...
P.
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 20:15 przez PJ, łącznie zmieniany 2 razy.
PJ
Odswiezam watek, niestety nie udało mi się naprawić g200 poprzez przelutowanie. Czy stary moduł można zastąpić wersją duosensor montowaną od 2002? w aucie 2000r
http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=442377740
W moim aucie są 2 kości mały sześcian i drugi większy, czyli idą 2 wtyczki. Duosensor ma tylko jedną. Czy ktoś instalował duosensor?
http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=442377740
W moim aucie są 2 kości mały sześcian i drugi większy, czyli idą 2 wtyczki. Duosensor ma tylko jedną. Czy ktoś instalował duosensor?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2008 22:22 przez roman_tyk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 20:00
- Lokalizacja: SZkaradowo
awitam.może troche sie powtarzam ale mam problem z ESP
kupiłem auto z niemiec i już wtedy to nie działało!konkretnie to kontrolka na zegarach cały czas mi świeci a przycisk nie reaguje na nic i do tego kontrola trakcji mi praktycznie wcale nie działa.czasem sie zdarza że po zapaleniu auta i natychmiastowym gwałtownym ruszeniu kontrolka zaczyna mrugać a koła przerywają czyli trakcja reaguje ale to jest sporadyczne.podpinałem sie pod kompa u mechaników ale zmieszali mi w głowie bo każdy coś innego....ma ktos lekarstwo na tego typu chorobe???
kupiłem auto z niemiec i już wtedy to nie działało!konkretnie to kontrolka na zegarach cały czas mi świeci a przycisk nie reaguje na nic i do tego kontrola trakcji mi praktycznie wcale nie działa.czasem sie zdarza że po zapaleniu auta i natychmiastowym gwałtownym ruszeniu kontrolka zaczyna mrugać a koła przerywają czyli trakcja reaguje ale to jest sporadyczne.podpinałem sie pod kompa u mechaników ale zmieszali mi w głowie bo każdy coś innego....ma ktos lekarstwo na tego typu chorobe???
Witam, mam podobny do opisanych wyżej problemów - przy czym u mnie coś chyba nie styka jak powinno bowiem nie zawsze pali mi się kontrolka od ESP. Czasami jest po prostu ok i nawet na mokrej nawierzchni jak ruszam to kontrolka miga więc system normalnie pracuje. natomiast niekiedy jest tak, że ESP pali się cały czas. Czy jest ktoś z pomorskiego lub okolicy, kto byłby mi w stanie z tym pomóc? Czytałem ten wątek na forum jednak chciałbym prosić o pomoc w zlokalizowaniu tego czujnika pod kierownicą.
pozdrawiam,
Tomek
pozdrawiam,
Tomek
Mój MK4 ->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=298948
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 14:23
- Lokalizacja: pomorskie
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 14:23
- Lokalizacja: pomorskie
Numer czujnika to 1J0 907 657 A. Zrobiłem zdjęcie (wyszło trochę niewyraźne ale ciężko dojść tam aparatem) ale nie wiem gdzie jest ten zatrzask i przy której wtyczce się znajduje- jedna wtyczka jest na zdjęciu w lewym górnym rogu ale ona chyba wchodzi do innego czujnika a druga jest z prawej strony zdjęcia i wchodzi do tego czujnika co podałem numer powyżej, ponadto jest on skręcony dwoma śrubami więc jak jego wyjąć?
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 14:44 przez miszczmiszc1, łącznie zmieniany 2 razy.
Tak jak mówi kolega FURMAN TDI lapmka od ESP w niektórych wersjach służy, właśnie jako kontrolka sterowania silnikiem i np. może mrugac gdy pompowtryskiwacze już kuleją itd. U mnie ESP zapalało się z reguły pod koniec jazdy, lecz zgaszenie i ponowne uruchomienie nie powodowało zgaśniecia lampki. Pierw podpiąłem pod VAGa i wyszedł błąd czujnika G200. Opisze jak to u mnie przebiegło może komus to pomoże:
1. Zdemontowanie plastikowych osłon pod kierownicą z pomoca torxów (bez tej znajdującej się bezpośrednio pod nią, ponieważ do jej odkręcenia trzeba zdjać kierownice)
2. Czujnik znajduje się na metalowym wsporniku i jest on pierwszy w kolejności patrząc od naszej strony.
3. Aby go wyjąc trzeba śrubokrętem podsadzić metalowy zatrzask znajdujący się na czujniku.
4. Z jednej strony trzeba wydłubac czarną mase najlepiej czymś w stylu wykałaczki żeby nie uszkodzić układu scalonego.
5. Z drugiej strony piłką odciąłem plastikową osłone, aby potem móc dołozyć plastik bo czujnik musi wejśc pod zatrzask.
6. Z drugiej strony również wykałaczką trzeba wydłubac czarną mase.
7. Przelutowanie lutów.
8. Pokrycie płytki lakierem i zalanie klejem termicznym.
9.Doklejenie taśmą izolacyjną odciętej częsci i umieszczenie w zatrzasku.
10. Podpięcie pod kompa i wykasowanie błędów.
Póki co bangla zobaczymy co będzie dalej
1. Zdemontowanie plastikowych osłon pod kierownicą z pomoca torxów (bez tej znajdującej się bezpośrednio pod nią, ponieważ do jej odkręcenia trzeba zdjać kierownice)
2. Czujnik znajduje się na metalowym wsporniku i jest on pierwszy w kolejności patrząc od naszej strony.
3. Aby go wyjąc trzeba śrubokrętem podsadzić metalowy zatrzask znajdujący się na czujniku.
4. Z jednej strony trzeba wydłubac czarną mase najlepiej czymś w stylu wykałaczki żeby nie uszkodzić układu scalonego.
5. Z drugiej strony piłką odciąłem plastikową osłone, aby potem móc dołozyć plastik bo czujnik musi wejśc pod zatrzask.
6. Z drugiej strony również wykałaczką trzeba wydłubac czarną mase.
7. Przelutowanie lutów.
8. Pokrycie płytki lakierem i zalanie klejem termicznym.
9.Doklejenie taśmą izolacyjną odciętej częsci i umieszczenie w zatrzasku.
10. Podpięcie pod kompa i wykasowanie błędów.
Póki co bangla zobaczymy co będzie dalej
Z tym samym problem walczylem, co sie okazało ? Kostka sie odpieła od włącznika ESP.
Po zamontowaniu Navi MCD wielkosci 2DIN kable od wlacznikow byly za krotkie wiec radio jeden z nich (z kostka) wypchęło. Zanim do tego doszedlem to diagnostyka VAGiem, pozniej odpiecie GALI z radia i w koncu znalazlem ten temat na forum i info o mozliwosci wypiecia sie kostki. Jak dobrze ze takie forum istnieje. Pozdrawiam.
Po zamontowaniu Navi MCD wielkosci 2DIN kable od wlacznikow byly za krotkie wiec radio jeden z nich (z kostka) wypchęło. Zanim do tego doszedlem to diagnostyka VAGiem, pozniej odpiecie GALI z radia i w koncu znalazlem ten temat na forum i info o mozliwosci wypiecia sie kostki. Jak dobrze ze takie forum istnieje. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 12:12 przez Paluch85, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety ostatnio błąd esp pojawił się na stałe, przypomnę G200. Kostke próbowałem naprawiać, teraz szukam jej na allegro ale takiej wogole nie ma.
Szukacie FAQ co i jak piszą tutaj:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=102086
Szukacie FAQ co i jak piszą tutaj:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=102086
Z ESP jest tak, że jak jest włączone to włącznik ma taki sam kolor jak inne przy zapalonych światłach (czyli czerwony) a na desce rozdzielczej nic się nie pali. Dopiero kiedy wyłaczysz ESP to na prędkościomierzu zapala Ci sie lampka ESP, która nieprzerwanie się pali az do momentu gdy ponownie włączysz ESP. Przycisk o ile pamiętam nie zmienia barwy.rozyk_l pisze:a czy włącznik przy włączaniu zmienia barwe na zółtą tak jak podgrzewanie szyby tylnej?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 206 gości