Strona 4 z 9

: śr lis 05, 2008 17:12
autor: Pienios
Co do jednego zgodzić się mogę z osobami, które piszą, że oleju sie nie wymienia ja już wymieniłem dwa razy i teraz skrzynka cieknie i co najgorsze hałasuje straszliwie mechanizm różnicowy w zakrętach. Faktycznie mechanik powiedział, że w skrzyni był mineralny orginalnie i taki zalałem, kolejna wymiana na ten sam nie dała efektu skrzynia jest coraz głosniejsza. A przy okazji biegi zimą da się wrzucać dwójka co prawda cieżko ale tak juz mają te skrzynki w tych autach.

Mam pytanko do osób które wymieniły olej, chodzi mi głownie o mineralny. Jaki firmy warto wlać. Mam obecnie zalany jakis syfiasty minerał ( podobno taki był w skrzyni wcześniej) i nie wiem czy mogę wlać półsyntetyk, przypuszczam że pewnie nie. CHciałbym podmienić olej na jakiś dobry może to uratuje moją skrzynię i bedzie mniej hałsować, bo wymiana skrzyni nie jest raczej opłacalna...

: śr lis 05, 2008 17:38
autor: bongo
Pienios pisze:Faktycznie mechanik powiedział, że w skrzyni był mineralny orginalnie i taki zalałem, kolejna wymiana na ten sam nie dała efektu skrzynia jest coraz głosniejsza.
Jaki mineralny?Jak mechanik poznał?Organoleptycznie?

: śr lis 05, 2008 21:12
autor: casper255
to ja koledze zaproponuje wizyte w sklepie i kupno oleju 75W/90 klasa GL-4
Taki olej prodykuje naprzyklad Castrol.
Smigam na takim oleju odkad kupilem to auto i wymieniam nie dluzej niz co 30kkm.
Jak do tej pory biegi wchodza bez problemu a skrzynia pracuje bez zarzutu.
Max do naszych autek mozna glac klase GL-4/5 ale lepiej pozostac przy GL-4 jak zaleca producent. Natomiast olejem GL-5 zajedziesz synchronizatory.
Czytajac to co napisali przedmowcy to zastanawiam sie co oni maja w skrzyniach.
U mnie jest Castrol 75W/90 kl. GL-4 i nawet przy najwiekszych mrozach nie mam zadnego problemu ze skrzynia. Podstawa to dobry olej o parametrach zalecanych przez producenta bo przeciez po cos byly robione badania na jakim to ma oleju smigac.

: śr lis 05, 2008 23:06
autor: Pienios
no dobrze pytanie do specjalisty moze się takowy znajdzie ( choć zaczynam wątpić w coraz bardziej czytając forum) czy po mineralnym oleju mozna zalać skrzynie syntetycznym, czy w skrzyni pojawi się ten sam efekt jak przy podbnej zmianie oleju w silniku...

: wt lis 25, 2008 20:37
autor: AdAśKo88
sorki że sie wcinam do tematu ale mam pytanie a zarazem problem ze skrzynia:/
Chodzi mianowicie o to ze miałem dolane za duzo oleju,dolany był przez otwór od linki korka nie dało sie odkręcic po miesiącu nic sie nie działo a od niedawna pojawiły sie wycieki ze skrzyni.Co może byc przyczyna wyciku?zimeringi? gdzie siedza jak je wymienic?

: wt lis 25, 2008 20:43
autor: mate64
Simeringi siedzą przy półosiach i przy walku głównym. Żeby je wymienić wszystkie to musisz wyjąć skrzynkę z auta, pozdejmować przeguby itp. Tak z grubsza :grin:

A na przyszłość proszę funkcji szukaj i zapytaj we właściwym albo jeśli nie znajdziesz załóż nowy wątek.

: wt lis 25, 2008 20:46
autor: AdAśKo88
tego sie obawiałem :/

: wt lis 25, 2008 21:42
autor: raf1al
mate64 pisze:Simeringi siedzą przy półosiach i przy walku głównym. Żeby je wymienić wszystkie to musisz wyjąć skrzynkę z auta, pozdejmować przeguby itp. Tak z grubsza :grin:

A na przyszłość proszę funkcji szukaj i zapytaj we właściwym albo jeśli nie znajdziesz załóż nowy wątek.
do wymiany simeringow przy flanszach nie trzeba skrzyni wyjmować!
ale będzie trudniej trzeba by było wykręcić półośki, odkręcając zwrotnice ale przy tym jest mniej roboty niż skrzynie wyjmować!

ściągacz do usunięcia flanszy ze skrzyni + szczypce do segerow
i przyzad do wciśnięcia flansz spowrotem bo niestety pod nimi są dość mocne sprężyny i tak normalnie sie ich nie da nabić!
wszystko sie da jeśli tylko chęci są i kanał!

trochę zabawy będzie ale jest to realne!

: wt lis 25, 2008 21:49
autor: mate64
mate64 pisze:Żeby je wymienić wszystkie to musisz wyjąć skrzynkę z auta, pozdejmować przeguby itp. Tak z grubsza
Jak wymienisz ten na wałku głównym bez wyciągania skrzyni skoro napisałem jak widać powyżej?

: wt lis 25, 2008 21:51
autor: raf1al
mate64 pisze:
mate64 pisze:Żeby je wymienić wszystkie to musisz wyjąć skrzynkę z auta, pozdejmować przeguby itp. Tak z grubsza
Jak wymienisz ten na wałku głównym bez wyciągania skrzyni skoro napisałem jak widać powyżej?

ale ja pisałem o simeringach przy przegubach o wałku nic nie pisałem :)

wałek głowny to masz na myśli ten co idzie od silnika napędzający ?

: wt lis 25, 2008 22:07
autor: mate64
tak dokładnie :skromny:

: wt lis 25, 2008 22:09
autor: raf1al
mate64 pisze:tak dokładnie :skromny:
no ale jak tam sie nie leje tylko przy półosi to po co roboty se dodawać :) :pub:

: wt sty 27, 2009 03:08
autor: odox
sprzedam olej do skrzyni biegów po bardzo niskiej cenie:
http://allegro.pl/item539087548_2l_olej ... 75w40.html

: śr kwie 15, 2009 18:32
autor: Tomasz34
a powiecie mi jaki najlepiej olej do mojej "drezyny" mk4 1.4 16v z 00 ?.Jak przewiduje specyfikacja vw ? co zalac gl4 czy gl5 jaka marke oleju polecacie ?.Zrobilo sie cieplo i cos ciezko biegi zaczely wchodzic szczegolnie 1 , kiedy olej byl wymieniany w tym samochodzie nie mam zielonego pojecia wiec chce to zrobic niebawem.