Podświetlenie zegarów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt mar 03, 2009 11:11

A powiedzcie mi koledzy tez wymieniłem te diody w swoim mk4 niebieskie sa ok a co do czerwonych po zlutowaniu każda się popaliła, nawet biorąc na biurku podłączając na krótko czerwona tez raz zabłysła i koniec. Może jakieś inne te diody muszą być
te niebieskie sa ok http://www.allegro.pl/item561524656_art ... 10szt.html
lecz te czerwone odrazu sie pala
http://www.allegro.pl/item561517346_art ... 10szt.html



koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » wt mar 03, 2009 11:41

PvD pisze:A powiedzcie mi koledzy tez wymieniłem te diody w swoim mk4 niebieskie sa ok a co do czerwonych po zlutowaniu każda się popaliła, nawet biorąc na biurku podłączając na krótko czerwona tez raz zabłysła i koniec. Może jakieś inne te diody muszą być
te niebieskie sa ok http://www.allegro.pl/item561524656_art ... 10szt.html
lecz te czerwone odrazu sie pala
http://www.allegro.pl/item561517346_art ... 10szt.html
a z jakiego napięcia odpalałeś na biurku , bo jak z 12V to napewno sie zjara (one zaczynają świecić juz przy 2V), a co do zegarów to dziwne .. mozna sprobowac zwiekszyć wartość rezystora przy każdej diodzie (no i przy lutowaniu dlugo nie nagrzewać diody bo moze sie przepalic od ciepła)
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 11:42 przez koz3r, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: paczu » wt mar 03, 2009 11:45

problem w tym że niebieskie są na 3,2V a czerwone 1,9V [opis aukcji]



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt mar 03, 2009 13:01

paczu pisze:problem w tym że niebieskie są na 3,2V a czerwone 1,9V [opis aukcji]
No i wszystko jasne :) kto czyta opis aukcji ;) jest nauczka.



koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » wt mar 03, 2009 13:19

no dobrze ... , ale czerwone diody zawsze beda chodzic na nizszym napieciu , taka ich konstrukcja. Albo te diody co kupiles sa bardzo czułe na wiekszy prąd i sie przepalaja , albo trzeba dostawic/ wymienic rezystor ograniczojący prąd dla diody


Obrazek

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt mar 03, 2009 13:26

koz3r pisze:no dobrze ... , ale czerwone diody zawsze beda chodzic na nizszym napieciu , taka ich konstrukcja. Albo te diody co kupiles sa bardzo czułe na wiekszy prąd i sie przepalaja , albo trzeba dostawic/ wymienic rezystor ograniczojący prąd dla diody
te diody testowalem przy napieciu 7V, niebieskie si enie przepalaly, a pozatym oryginalne czerwone rowniez nie i nie ma tam zadnych rezytorow, musze szukac a moze znajde takie czerwone aby sie nie palily :)



koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » wt mar 03, 2009 13:40

no 7V dla czerwonej to juz jest too much :) , rezystory gdzies musza byc ,ale trzeba by po sciezkach dojść . Tak naprawde to napięcie jest drugorzędne - prąd dla tej diody nie moze przekroczyć 20mA zeby dzialala poprawnie , co trzeba ustalić odpowiednim rezystorem.

Prąd policzyc trzeba z napięcia zasilania(jakie masz w miejscu gdzie dioda jest w liczniku) minus spadek napiecia na diodzie (w tym przypadku te 1.9V) i podzielić przez prąd pracy diody(20mA) i wyjdzie ci wartosc rezystora jaki powinien byc w szeregu z diodą .
Czyli jak masz np na biurku 7V to odejmujesz te 1.9V od tego i dzielisz przez prad pracy diody 0.02A . 7-1.9=5.1 ; 5.1/0.02=255 Ohm i taki powinienes miec rezystor w szeregu z dioda zeby jej nie spalic (analogicznie w liczniku)


Obrazek

greg

Post autor: greg » wt mar 03, 2009 15:12

paczu pisze:problem w tym że niebieskie są na 3,2V a czerwone 1,9V [opis aukcji]
załóż rezystor



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt mar 03, 2009 15:53

greg pisze:załóż rezystor
Dziękuję za rady, ale wlutować coś gdzie wiem gdzie to jest to potrafie ale tak to z takich elektrycznych spraw to noga jestem i nie mam pojęcia gdzie na płytce należalo by to umieścić :)
Będę szukał a może coś się znajdzie ;)



greg

Post autor: greg » wt mar 03, 2009 18:15

PvD pisze:Dziękuję za rady, ale wlutować coś gdzie wiem gdzie to jest to potrafie ale tak to z takich elektrycznych spraw to noga jestem i nie mam pojęcia gdzie na płytce należalo by to umieścić :)
nie mam schematu pod ręką ale... kabel szaro/niebieski wchodzący w niebieskiej wtyczce zegarów daje napięcie podswietlenia zegarów



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » wt mar 03, 2009 18:41

greg, Dzięki bardzo, teraz jaki rezystor należało by tam umieścić. Już pomijam fakt że nie będe sprawdzał ich na biurku tylko odrazu podepne pod autko.Jakie tam jest napięcie chyba ze 3V. Dodam że po podłączeniu zegarów pod auto diody czerwone również się zfajczyły



koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » wt mar 03, 2009 20:37

Ja bym dał rezystor do kazdej diody a nie na kabel bo to sie mija z celem . Nie wiem jakie jest napiecie zasilania diody w zegarach w mkIV - trzeba by bylo to sprawdzic .

rezystor z dioda łaczymy szeregowo , sa do kupienia male rezystorki SMD w obudowie 0805 najlepiej co by sie mocno nie grzaly . jezeli jest tam 3V to tak jak pisalem 3V-1.9V=1,1 ; 1,1/0.02=55 Ohm - tyle wychodzi ,wiec mozna dac tak 50-100 Ohmów ,ale cos czuje ze jest tam troche wiecej bo przy 3V nie powinno diody spalic , ale nie wiem-do sprawdzenia.


Obrazek

romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: romanek84 » wt maja 19, 2009 22:22

Witam
ma ktoś może foto porade lub filmik jak ściągnąć wskazówki a potem je dobrze założyć??
Boję się ze jak zaczne rozbierać to coś popsuje. I jakie te diody kupić niebieskie czy wyświetlacz od kilometrów i zegarek maja diody kątowe?? z góry dzieki za odpowiedź
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » śr maja 20, 2009 06:35

romanek84 pisze:Witam
ma ktoś może foto porade lub filmik jak ściągnąć wskazówki a potem je dobrze założyć??
Boję się ze jak zaczne rozbierać to coś popsuje. I jakie te diody kupić niebieskie czy wyświetlacz od kilometrów i zegarek maja diody kątowe?? z góry dzieki za odpowiedź
Pozdrawiam
Ja wskazówki ściągałem podważając je widelcem, najlepiej sobie zaznaczyć np ołówkiem w jakiej są pozycji i później w tej samej założyć, ja za pierwszym razem tego nie zrobiłem i musiałem rozbierać poprawiać :)
Co do diód do wyświetlacza są w oryginale kątowe, ale ja dałem zwykłe po prostu lutując je postawione bokiem. Do podświetlenia wskazówek dałem kolor ultra white bo czerwonych nie mogłem dostać na wyższy prąd niż 2 V i się paliły, a nie chciałem kombinować z rezystorami. A tak to świeci w dzień, i odrazu panel klimatronik z nowymi diodami ;)
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 06:40 przez PvD, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 281 gości