[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw wrz 06, 2007 08:38

Co do wolnych obrotów, to u mnie wężyki są ok, jeden wymieniłem - ten od podstawy do nastawnika - ale problem nadal występuje.
Sprawdziłem też elektrozaworek od paliwa w gażniku - napięcie dochodzi, zaworek pyka przy zamykaniu/otwieraniu, poza tym sprawdziłem element grzejny, podgrzewający paliwo w gaźniku - też jest ok. Czyli zostaje mi chyba tylko dykta - lub czyszczenie gaźnika, jak dykta nie pomoże.

Tak sobie jeszcze myślę - jakiś czas temu wyciągałem filtr z węklem aktywnym z błotnika - i zauważyłem, ze jego obudowa ma pęknięcie - ponieważ do jego sterowania też wykorzystywane jest podciśnienie, to może to też jest powodem problemów?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw wrz 06, 2007 09:26

Może ziornij tutaj:
http://rapidshare.com/files/53739155/Pi ... G.pdf.html
albo
http://rapidshare.com/files/53741694/ga ... k.rar.html
lub
http://rapidshare.com/files/53741832/2EE.zip.html
:bigok:
Acha no i podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu działa głównie przy przyspieszaniu (na podciśnieniu w układzie dolotowym), do zmiany kąta względem rosnących obrotów służy regulator odśrodkowy - także to może być coś na rzeczy jeśli masz kłopot z przyśpieszeniem.
Pozatym zobacz czy jak dodasz gazu przy zdjętym filtrze powietrza to silniczek krokowy przymknie dopływ powietrza do gardzieli - to też gra role przy przyspieszaniu.

Układ z filtrem węglowym/odprowadzeniem par paliwa gra duża role przy zdjęciu nogi z gazu (tzn przy zamknięciu dopływu paliwa z baku). Spróbuje znaleźć coś na ten temat.

Dawno nie było mnie na forum, napisz które problemy jeszcze masz, a które już nie ...

:bigok:
Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2007 09:47 przez ppoll27, łącznie zmieniany 2 razy.


TDPower

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw wrz 06, 2007 14:01

Mam dokładnie wszystkie o których się tu rozpisywalem:
- nierówne obroty silnika na biegu jałowym;
- dławienie się przy dodawaniu gazu, jak jest zimny, lub przy przyspieszaniu na wysokim biegu (nawet, jak jest ciepły);
- żeby go odpalić z rana trzeba długo kręcić rozrusznikiem;
- wieszanie się obrotów - nie mam obrotomierza, ale początkowo było tak, że na 4. biegu jechał sam 80km/h, teraz, po wymianie sondy jest 50km/h na czwartm biegu.

Co już zdążyłem zrobić lub zaobserwować:
- sprawdziłem wszystkie elementy elektryczne układu według tego, co dałeś w drugim i trzecim załączniku, łącznie z tymi wszystkimi próbami związanymi z podciśnieniem (mam całą tę książkę z drugiego załącznika - tam jest troche błędów i niedomówień, ale sobie poradziłem, trzeci załącznik miałem już wcześniej) - wszystko jest ok, rezystancje prawidłowe itd, wszystkie elementy wykonawcze działają prawidłowo, wymienilem sondę lambda, dodatkowo sprawdziłem działanie zaworu elektromagnetycznego, działanie podgrzewacza kolektora dolotowego, działanie podgrzewacza obejścia dla układu regulacji spalin - wszystko jest ok, tam gdzie trzeba dochodzi napięcie, elementy te posiadają jakąś rezystancję itd - wszystko wygląda na sprawne;
- sprawdziłem działanie elementów sterowanych podciśnieniowo - nastawnik przepustnicy i nastawnik przepustnicy II przelotu - są szczelne i wszystko z nimi ok.
- podstawa gaźnika jest ok - wymieniałem ją rok temu, kilka dni temu sprawdzałem (zdejmowałem gaźnik), jest ok.
- zauważyłem, że przy ciepłym silniku, na wolnych obrotach dioda (podczas testu składu mieszanki) nie świeci (mruga po choćby lekkim dodaniu gazu) - czyli mieszanka za uboga, ale na razie nie chcę tego regulować, poczekam co przyniesie denaturat w baku - myślę, że regulacja zabrudzonego gaźnika nie ma sensu;

Właściwie to do tej pory nie widzałem tylko tego pierwszego załącznika, w związku z tym nie zrobiłem tylko tych testów.

Co do przewodów podciśnieniowych - jeden wymieniłem, ten od nastawnika do gaźnika.

[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 14:03 ]
Acha - kody błyskowe też robiłem - żadnych błędów nie ma
Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2007 14:04 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt wrz 07, 2007 09:53

Lipek81 pisze:Mam dokładnie wszystkie o których się tu rozpisywalem:
- nierówne obroty silnika na biegu jałowym;
- dławienie się przy dodawaniu gazu, jak jest zimny, lub przy przyspieszaniu na wysokim biegu (nawet, jak jest ciepły);
- żeby go odpalić z rana trzeba długo kręcić rozrusznikiem;
- wieszanie się obrotów - nie mam obrotomierza, ale początkowo było tak, że na 4. biegu jechał sam 80km/h, teraz, po wymianie sondy jest 50km/h na czwartm biegu.
> te nierówne obroty to w jakiej skali +/-100 obr/min czy więcej ? i czy jesteś w stanie zaobserwować na gorącym silniku czy te nierównomierności i wieszanie obrotów to w wyniku "działalności" nastawnika przepustnicy ?
> dławienie i odpalanie - polecam przyjrzeć się układowi zapłonowemu - odkręcić świece (ew. wymienić) przyjrzeć się fajkom kabli czy nie są okopcone/nadpalone - zajrzeć pod kopułkę, sprawdzić ustawienie zapłonu
> poszukaj czegoś o sprawdzaniu czujnika hall'a
skoro kody nie pokazują byków to poszperałbym gdzie indziej niż gaźnik, a dykta owszem może pomóc jednak zanim ją zaaplikujesz to sprawdz sobie stan filtra paliwa (jesli nie masz to polecam filtrona za 8 PLN) i ziornij czy ci przypadkiem pompa paliwa nie puszcza przez membrane - ma takie małe dziurki po bokach...
:bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt wrz 07, 2007 13:54

- przy ciepłym silniku nierówne obroty są wynikiem działalności nastawnika przepustnicy, przy zimnym silniku przesłona wstępna jest dość aktywna i stara się jakby ratować sytuację i nie dopuścić do zgaszenia silnika - czasami jest przymknięta, czasami na moment się otwiera maksymalnie, nie mam obrotomierza, ale różnica obrotów na pewno większa niż 100obr/min;

- kopułka i palec wymieniane były rok temu na boscha, świece i przewody wiem, że były wymieniane, ale nie wiem kiedy:) - poprzedni własciciel zmieniał, zapytam go. Zapłon ustawiany był jakieś pół roku temu - sam ustawiałem, przy użyciu lampy stoboskopowej - 18stopni o ile dobrze pamiętam.
- filtr paliwa i powietrza jest nowy - wymienane to było miesiąc temu.
- z tą pompą plaiwa to też jakiś czas temu się zastanawiałem - możesz dokładniej opisać mi, jak to sprawdzić?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

zarowa7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 23, 2007 13:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zarowa7 » wt wrz 11, 2007 10:12

ppoll27 pisze:Heh, po przepaleniu połowy baku z dyktą ;) autko już nie gaśnie przy hamowaniu - odpala też OK, tylko ... no właśnie wszystko byłoby super gdyby nie to że zdarza mu się zawiesić na 2 tys na wolnych obrotach po zdjęciu nogi z gazu. Samoistnie wzrastaja mu obroty do 2 tys, "wystarczy" wyłączyć i włączyć zapłon i jest OK. Macie jakieś doświadczenia czemu ?? Ja jakoś nie widze przyczyny. Pytanie do praktyków : Czy to jest kwestia silniczka krokowego czy raczej tego sterownika przepustnicy ?? Z góry dzięki.
Siemka, mam pytanie jakie proporcje zastosowales podczas wlewania dykty :chytry: ?



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt wrz 11, 2007 10:52

0,5 litra na pelny bak paliwa. :grin:

[ Dodano: Wto Wrz 11, 2007 11:05 ]
Przyjrzalbym sie organoleptycznie ukladowi zaplonowemu a nie ufał poprzedniemu właścicielowi. Zobacz czy nie masz przebic na kablach WN itp. Zeby dobrze zdiagnozowac klopot z gaźnikiem 2ee (który najpradopodobniej wyszedłby na kodach błyskowcyh), cala reszta musi byc w 100% OK.
Pompa paliwa (mechaniczna) ma na dole obudowy dwa otworki - jesli cos ci z nich leci (saczy itp) to znaczy że membrana zaczyna puszczac. Najprościej to zbadac wycierając całą pompę i patrząc czy pojawiają sie zacieki przy tych otworkach.

apropo zachowania przesłony powietrza polecam opis:
http://rapidshare.com/files/54885494/2ee.zip.html


TDPower

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr wrz 12, 2007 13:04

Hmm... a jak proponujesz sprawdzić układ zapłonowy? Pomimo zawieszających się wolnych obrotów silnik chodzi równo - np. jak obroty zawieszą się na 2000, to pomimo tego nie słychać nierównej pracy. Pod maską też nie słychać żadnego pykania, swiadczącego o przebiciach.
A co do poprzedniego właściciela - to moj przyszły teść, oddał nam tego golfa, sobie kupił trójeczkę, był II właścicielem tego samochodu, przez 10 lat, także jestem w stanie odtworzyć jego historię od momentu, kedy został sprowadzony do Polski w wieku 6 lat.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

kenji
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 15, 2007 23:34
Lokalizacja: Poznań/Siekierki Wielkie

Post autor: kenji » śr wrz 12, 2007 13:42

Wielka prośba do Was. Gdzie odczytać typ gaźnika? Ściągnąłem całą obudowę filtru powietrza (tak że było widać "goły gaźnik" i nigdzie nie mogłem uświadczyć magicznych literek rozpoczynających się od 2E.....

Plizzz pomocy, najlepiej fotka :)



fracek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 15:04
Lokalizacja: poznan

Nierowne obroty silnika

Post autor: fracek85 » śr wrz 12, 2007 15:19

1.6 PN gaznik 2EE, auto na gazie jezdzi zdecydowanie lepiej, po przelaczeniu na benzyne gasnie, nierowno pracuje do wymiany jest ten element pokazany na zdjeciu. Prosze o pomoc gdzie mozna go wymienic luba naprawic. Mieszkam okolice Poznania.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr wrz 12, 2007 16:57

kenji pisze:Wielka prośba do Was. Gdzie odczytać typ gaźnika? Ściągnąłem całą obudowę filtru powietrza (tak że było widać "goły gaźnik" i nigdzie nie mogłem uświadczyć magicznych literek rozpoczynających się od 2E.....
Patrząc od przodu samochodu, po prawej stronie, tam gdzie jest linka gazu i nastawnik przepustnicy - napis jest między nastawnikiem przepustnicy a wspornikiem zaworu odpowietrzającego komorę pływakową - ale bez demontażu gaźnika z samochodu jest go trudno dostrzec - jest dość głęboko schowany, wygrawerowany jest na korpusie gaźnika, a ponieważ gaźnik jest obwieszony różnymi elementami pomocniczymi, to trzdeba się trochę postarać, żeby go zobaczyć.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
michoo_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:14
Lokalizacja: WLKP

Post autor: michoo_ » sob wrz 15, 2007 21:11

Widze, że ostro walczycie z 2ee!! Mi całe szczescie pomogła nowa guma pod gaznikiem i dykta..., ale nie o tym.
Ktoś wcześniej wypowiadał się, że nie może "zapiszczeć" na I, niestety ja tez tak mam, że jakoś topornie mu to idzie a w dodatku v max do ze 135-140 km/h i jednak odbiega od książkowego!
Co to może być??? Oponki mam standardowe, nic nie mieszane, wszytskie wymiany na bierząco, ale niedosyt jest...
Ogółem najlepiej idzie na III biegu na IV robi sie mułowaty i na V jakby normalnie ciągnie od ok 100 ale tylko jak wspomniałem max do 140 km/h.
Gdzie szukać przyczyny???



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn wrz 17, 2007 10:19

Najpierw sprawdz sobie sprzęgło, a jak nie to niestety po kolei:
zapłon (kąt) - kopułkę - kable - świece, czujnik temperatury - przesłona powietrza w pierszej gardzieli, filtr powietrza, filtr paliwa - pompa paliwa (czy nie cieknie), zakres ruchu linki gazu ...

tu masz info o 2ee :

http://rapidshare.com/files/56279407/2ee.zip.html

:bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

Post autor: dj241 » ndz wrz 23, 2007 11:10

ja rowniez mam problemy z tym ,, wspanialym '' wynalazkiem jakim jest pierburg . a mianowicie ; problem z wolnymi obrotami , silnik skacze , problem jest najbardziej uciazliwy na 2 biegu . przy niskich obrotach STRASZNIE szarpie silnikiem ;/
poradzcie co z tym zrobic



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 371 gości