1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » ndz lut 01, 2009 18:02

panowie a jak układzik dolotowy powietrza prosze o jakąś rade może ktos już jakoś ulepszał dolot powietrza. chciałbym sobie na cieplejsze dni jakos zwiekszyc ilosć powietrza bo wiadomo im wiecej tym lepiej :)


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » ndz lut 01, 2009 20:52

Dzięki mariosol. Szczerze mówiąc znam ten temat. Spodziewałem się podobnej odpowiedzi. Generalnie pytałem bo myślałem że AKL charakteryzuje się takimi objawami bo poprzednie moje auta tak szybko nie "zarastały" breją :/
Faktem jest, że auto trzymam w garażu i obecnie do pracy mam 4km w jedną stronę i po 8godzinach dopiero go odpalam żeby wrócić i to nie jest dobre dla silnika...
Zalewam Castrolem GTX Maganatec 10W40 i zmieniam dużo częściej niż wszelkie normy mówią... Nic więcej chyba nie zrobie dla auta i musze się z tym pogodzić...
Raz w miesiącu zrobię traske ok 500-600km i musi mu to wystarczyć :P

dimmer w golfinie jeszcze nie robiłem bo jest zima ale w poprzednich autach (patrz w opisie) parałem się z dolotem i stwierdzał z doświadczenia, że w wolnossących jedynie sportowa wkładka w seryjnej puszcze (nie stożek) i odizolować dolot od ciepłego powietrza. Jedynie w doładowanym motorze dałem duży odizolowany od ciepła markowy stożek + customowy CAI....


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » pn lut 02, 2009 20:48

steniu4 dzieki za odp własnie tak myslałem sbie zeby zadowolić sie wkładka i dac sobie spokój ze stożkami bo po przeczytaniu kilku artykułów uczucia uzytkowników co do tego są mieszane przeczysciłem przepłwomierz i narazie jest okis a mam takie pytanko czy we wszystkich modelch samochodów przy wiekszej temperaturze powietrza odczówalna jest utarta mocy w samochodzie pomijam oczywiscie tdi tam intercooler pomaga. tego lata byłem u kilku magików kazali wymienic przepływomierz który wystarczyło wyczyscic oczywiscie choc na vag błedów nie robił ale głupi tak zrobiłem i dalej było to samo :(:( było tak ze przy zmainie z 1 na 2 dostawał muła i po chwili dopiero zaczynał ciągnąc czego w zimie nie mam jest wszystko oki:)a i jeszcze jedno jak z tym odizolowaniem jak to zdziałac w golfie srednica rury dolotowej jest dośc duza>
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 20:50 przez dimmer, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pn lut 02, 2009 21:38

Odnośnie tego zamulania sprawdź sobie Sonde Lambde,
podpinałem pod komputer i sonda "usypiała" nie wskazywała napięcia, po wymianie problem spadku mocy zniknął, jakby też Ci wykryło błędy i będziesz wymieniał to najlepiej na sonde taka jaka jest orginalnie w naszych golfach, firmy Bosch'a
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 21:41 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » wt lut 03, 2009 17:50

hmmm takie cos mówisz no miałem cos z sondą pamiętam ze mechanik mi mówił ze wykazuje bład na vagu ale zeby sie tym nie przejmowac zbytnio moze padła ale p spalaniu to nie widze zeby więcej spalał takiej normalnej jazdy do 100km/h to łyknie 8 a na trasie to tak 6.5- 7 l przy 120km/h 130km/h a ile taka sonda sie ceni??? :chytry: :helm:


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » wt lut 03, 2009 19:08

O! To Ja się podpinam do dimmera niejako. O cenę mi nie chodzi zupełnie ale jakby ktoś z was mógł podac numer części wg VW lub Boscha jaka powinna być sonda w AKL bo szukajka na tym forum jest straszna + mój chwilowo słaby net to tragedia :/


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt lut 03, 2009 21:31

Numer Bosch'a: 0 258 005 079 lub
0 258 005 080

Numer VW: 06A 906 265

Koszt ok 300zł



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » czw lut 05, 2009 19:29

Great THX Jazz_Blue :)


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pn lut 23, 2009 14:51

Witam,
jakie polecacie świece i przewody do tego silnika (1.6 SR kod silnika: AKL)?



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pn lut 23, 2009 15:24

Świece NGK, kable Beru, świece dobierzesz z katalogu na www, zapomniałem oznaczeń :helm:


Obrazek

K_L_A_M_A
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:50
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: K_L_A_M_A » pn mar 02, 2009 21:01

WITAM Także jestem posiadaczem mk4 z silnikiem AKL od jakiegoś roku. Moje problemy z tym autkiem zaczeły sią ok 2 miesiące temu. Bardzo często zdażało się że podczas manewrowania poprostu schodził z obrotów poniżej normy i gasł. W ostatnim miesiącu to już praktycznie nie dało sie normalnie jeździć bo doszło walowanie obrotów oraz objaw polegający na "rzucaniu" silnikiem jakby wypadał na którymś cylindrze zapłon. No i do kompletu na kompie wyskakiwał błąd lambdy 537 (przekroczona wartość krańcowa dolna)+duże spalanie 12-14/100 po mieście. No i zacząłem rajd po serwisach :(, po pierwszym i drugim warsztacie w (sumie 4 dni) po wymianie świec, kabli WN, czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, czyszczeniu odmy podkładaniu i diagnostyce tego i tamtego został błąd lamdy i duże spalanie -z czm nie potrafił nikt sobie poradzić - bo jak się okazało lamda była sprawna. To i z polecenia przez kolegę wylądowałem u Pana Daneckiego w Piekarach który to opanował w niecałe dwie godziny :) na moich oczach , na miejscu. Okazało się że walnięty był przepływomierz tylko że nie tak do końca i dlatego było to "trudno" wykryć na porzednich warsztatach oraz przy okazji okazał się też do wymiany termostat i autko chodzi jak nowe :) Co najważniejsze pali w rozsądnych granicach 8-9 l/100 po mieście:) koszt naprawy no cóż 100pln + kable WN NGK + świece NGK 250 plni na dwóch pierwszych serwisach no i u Pana Daneckiego przepływka z wymianą 400 pln i termostat z wymianą 100 pln razem :850pln . Mogę naprawdę wszystkim posiadającym auta z koncernu vag polecić ten warsztat choć z tego co widziałem na pewno nie potrzebują reklamy:) Mam nadzieję że opis usterek pomoże w zdjagnozowaniu sojego autka pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt mar 03, 2009 21:58

Jaki miałeś przepływomierz Hitachi? Jaki masz przebieg, z tego co słyszałem to te przepływomierze raczej się nie psuły :) ale skoro pomogło. Nic tylko sie cieszyć



Marcinkow1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 08, 2008 17:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Marcinkow1 » śr mar 04, 2009 17:56

Witam wszystkich!
Jest to mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieje że komuś pomoże w rozwiązaniu problemów;)
Kilka miesięcy temu kupiłem Borę z silnikiem 1.6 sr.
Problemów z silnikiem było sporo, ale zauważyłem je niestety po zakupie.
Z początku były to falujące i nierówne obroty jak w większości tych silniczków, więc wyczyściłem przepustnicę, po tym zabiegu i adaptacji nic się nie zmieniło. Następnie wymieniłem czujnik temperatury, świece oraz przewody zapłonowe i znów się rozczarowałem. Później dochodziły do tego problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, wysokie spalanie, szarpanie przy jeździe na biegu bez gazu.
Po podłączeniu pod vaga pojawiał się błąd regulacji biegu jałowego.
Praca silnika doprowadzała mnie do nerwicy i zabrałem się za naprawę.
Okazało się, że uszkodzona była cewka zapłonowa i tym samym silnik wariował.
Koszt naprawy był śmieszny, bo kupiłem cewkę z allegro, która kosztowała mnie 50zł
Po wymianie wszystkie problemy znikły. Silnik chodzi jak pszczółka, obroty na jałowym nawet nie drgną:)
Pozdrawiam!



K_L_A_M_A
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:50
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: K_L_A_M_A » czw mar 05, 2009 19:03

Jazz_Blue pisze:Jaki miałeś przepływomierz Hitachi? Jaki masz przebieg, z tego co słyszałem to te przepływomierze raczej się nie psuły :) ale skoro pomogło. Nic tylko sie cieszyć


Mój przebieg to 173 000 km a ta przepływka to niewiadomo co to było, jak Pan Danecki to luknął to mało mnie śmiechem nie zabił zwłaszcza jak dojrzał dolutowany rezystorek- "fabrycznie":) -wogóle był zdziwiony że to jako tako chodziło można powiedzieć że idealnie pomijając spalanie i błąd na kompie:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości