Strona 22 z 69

: wt wrz 30, 2008 00:08
autor: greg
B_U_A pisze:To super, ale ten przyklad co podales to immo3 a ja mam immo2, wiec bedzie problem.(chyba jezeli sie nie myle).
mylisz się

: śr paź 01, 2008 21:28
autor: PEDRO
wrócę do tematu przeprogramowania 1/2 fis tak żeby pokazywał ile km jeszcze przejadę na baku, da się czy nie? :hmm:

: śr paź 01, 2008 23:10
autor: korfanty
Udało się wreszcie zamontować manetkę :) Na tyle co się się mi udało sprawdzić wszystko działa ok oto poszczególne okienka:

Obrazek

zastanawia mnie tylko przedostatnie okienko 27km/h trochę mała ta średnia prędkość - też tak macie? (jazda po mieście)

Jeszcze mała wskazówka - jak wiadomo we wtyczce do manetki są wpięte tylko 2 kabelki pozostałe 4 musimy wstawić - idealnie pasują w oryginalną kostkę wsuwki wysunięte z standardowej kostki ISO takiej jak się podpina radio w samochodzie
Obrazek

do wtyczki przy liczniku nie trzeba żadnych wsuwek - po jej rozebraniu wystarczy wcisnąć kabelki w odpowiednie piny w każdym pinie są specjalne blaszki które same nacinają izolacje kabla.

: pt paź 03, 2008 00:00
autor: Olito
Ja mam średnią po mieście 25km/h jakbym nie jeździł zawsze jest w tej okolicy :)

: ndz paź 05, 2008 13:56
autor: korfanty
Wczoraj wieczorem dokończyłem zabawę z nowym licznikiem (podpiąłem tempomat) dziś sprawdziłem działa ale kontrolka na zegarach nie świeci :( w starych zegarach nie było ikonki w nowych jest może brakuje jakiegoś przewodu do którejś kostki ?

I znalazłem jeszcze jeden problem sprawdzając błędy vagiem, na starych zegarach jak robiłem ich test to ostatnim testem był test kontrolki i brzęczyka temperatury w nowych zegarach ani nie zadziałała zaświeciła kontrolka ani brzęczyk :(

I w module silnika pokazał się taki błąd:

18025 - Glow Plug Pre-Heat Indicator (K29): open or Short fo Ground
P1617 - 35-10 ---- Intermittent


czy ten błąd może mieć powiązanie właśnie z tą kontrolką temperatury?

Przypomnę że we wtyczce niebieskiej mam kpl przewodów podpiętych oprócz pinu 15 natomiast we wtyczce zielonej obecnie są podpięte piny nr 2, 5, 6, 11, 13, 14, 17, 19, 20, 26, 30

: ndz paź 05, 2008 20:37
autor: greg
wygląda na to że kontrolka świec żarowych - zwarcie do masy

: ndz paź 05, 2008 21:48
autor: korfanty
greg pisze:wygląda na to że kontrolka świec żarowych - zwarcie do masy
Kurcze teraz nie wiem czy ten błąd był zaraz po zmianie licznika czy wyskoczył wczoraj - odkręcałem podszybie aby się dostać z kablami do tempomatu, oraz również grzebałem w głównej wiązce obok bezpieczników aby odnaleźć schowane w niej 2 kable od halogenów - były schowane/zaplątane w środku wiązki.

[ Dodano: Pon Paź 06, 2008 22:39 ]
Zmieniłem dziś liczniki i na starym nie ma tego błędu :(

: czw paź 09, 2008 01:40
autor: soroka
Witam. Mam wstawione zegary z 1/2FIS. Oryginalny licznik miał numer: 1J0920806B nowy 1J5920826J. Golf 1.6 16V 2002. Wszystko pasuje oprócz prędkości. Prędkość jest za duża o ok. 10%, a za tym fałszuje się licznik przebiegu i wskazania spalania na l/100km. Próbowałem zmienić kodowanie licznika - impulsy prędkości - ale ten przyjmuje tylko sygnały z CAN'a. Zastanawiam się czy winę za to nie ponosi jakiś czujnik prędkości. Nie wiem jednak gdzie go zlokalizować.

: czw paź 09, 2008 11:55
autor: cinek2004
soroka, wg mnie to tylko wina blednego kodowania

: czw paź 09, 2008 15:21
autor: greg
soroka pisze:Próbowałem zmienić kodowanie licznika - impulsy prędkości - ale ten przyjmuje tylko sygnały z CAN'a.
to znaczy co - zmieniłeś czy też nie
jaki był kod na starych a jaki jest na nowych

: czw paź 09, 2008 22:10
autor: rafalkdp
Witam wszystkich :)

Przeczytałem wszystkie strony tego tematu, jednak aby się upewnić spytam:

Mam zamiar zmienić sobie zegary na 1/2 FIS. Mój licznik to 1J0 920 801E.
Do wyboru mam zegary o nr: 1J0 920 826AX, 1J0 920 826A, 1J0 920 826B. Czy jest jakieś większe znaczenie które zegary włożę? Z którym będzie najmniej problemów (jeśli jakiekolwiek będą). Z tego co wyczytałem to wersja immo nie ma większego znaczenia?
Posiadam Vaga i Vag Tacho, więc myślę, że gładko pójdzie. Manetki z tego co widziałem chodzą po ok. 50 zł. Wiązkę też się jakoś skombinuje.

Pozdrawiam

: pt paź 10, 2008 10:21
autor: Marcinek
btw, mam manetke na sprzedaż :)

http://www.allegro.pl/item455485347_man ... tavia.html

stan idealny manetki, tylko ze z Bory

: pt paź 10, 2008 13:23
autor: spidi
Też się przymierzam się do wymiany zegarów z VDO 1J0 920 801F na MOTOMETER 1J0 920 826B plus manetki. Czy nie będzie z tym problemów? Potrzebne będą jakieś dodatkowe kable do poprowadzenia oprócz od manetki do zegarów ? Na razie jestem umówiony na poniedziałek na sczytanie pinów z obu zegarów ale nie jestem pewny czy aby napewno potrzebuję obu. Może ktoś potwierdzić czy aby napewno są potrzebne piny z obydwóch zegarów? I na czym polega dokładnie kodowanie? wystarczy do tego kabel VAG KKL line ?


Pozdrawiam

: pt paź 10, 2008 14:00
autor: cinek2004
spidi, potrzebny tylko PIN z nowego licznika. Wystarczy VAG, ktory posiadasz aby zakodowac IMMO. Procedura kodowania jest dokladnie opisana w tym temacie. Jesli nie miales wczesniej komputera, to pewnie bedziesz musial pociagnac od licznika kable do czujnika temperatury i sygnalu spalania. greg opisal to dokladnie. Moze poda link do postu.