1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: mariosol » sob sty 24, 2009 14:44

Jazz_Blue pisze:
Podobono może być też przyczyną jak jest nieodpowiedni olej, np jak ktoś wleje półsyntetyczny olej przy bardzo wysokim przebiegu
ja jezdze od przebiegu 180tys km na półsyntetyku i nic takiego mi sie nie swieci (aktualnie prawie 230tys km).
Depresja07 pisze: nie wymaga jeszcze wymiany
skad wiesz? nabyłes auto od zaufanej osoby,ktora regularnie wymieniała olej?


[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Chip

Post autor: Jazz_Blue » pn sty 26, 2009 22:53

Co sądzicie o chip'ie w tym modelu silniku, czy jest w ogóle taki do naszego silnika?
Jeśli tak to jakie są korzyści i wady takiego chipa, i jakich polepszeń osiągów można się spodziewać,


z góry dzięki koledzy :)



Awatar użytkownika
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: mariosol » pn sty 26, 2009 23:11

Co sądzicie o chip'ie w tym modelu silniku, czy jest w ogóle taki do naszego silnika?
Jeśli tak to jakie są korzyści i wady takiego chipa, i jakich polepszeń osiągów można się spodziewać,
Nie kalkuje sie bo wzrost mocy nie duzy a za tym nieodczuwalny w jezdzie.Ale jest kolega z forum co podciagnal moc do 136 km :grin:
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 23:12 przez mariosol, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pn sty 26, 2009 23:19

Podobno zadaniem chip'a nie jest zwiększenie mocy w postaci koni, tylko polepszenie elastyczności silnika, więc jakby miało się to przełożyć np na lepszym spalaniu przy dotychczasowej jeździe hmmm



tomaneq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 27, 2009 00:46
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: tomaneq » wt sty 27, 2009 00:52

Witam szanownych kolegów. Mój pierwszy post. Otóż ostatnio zmuszony byłem użyć klaksonu. Mniej więcej po tym fakcie na tablicy rozdzielczej pojawiła się lampka odpowiadająca za poduszki powietrzne.

Co powinienem zrobić z tym fantem? Iść na WAG, czy lecieć bezpośrednio do ASO? Miał ktoś podobne doświadczenia?



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » wt sty 27, 2009 19:07

kollerinho, ten czarny "zbiornik" to aktywny filtr węglowy do którego dostają się tymi przewodami pary paliwa ze zbiornika...
Jazz_Blue, u mnie na 3cim ząbku koła zablokowane na niewielkiej górce. regulacja z reguły w autach jest pod autem, w tunelu gdzie linka odchodzi od dźwigni, ale pewności nie mam co do golfiny bo nie pamiętam a kanału niestety nie posiadam :/


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

krupik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krupik » wt sty 27, 2009 19:48

tomaneq pisze: Co powinienem zrobić z tym fantem? Iść na WAG, czy lecieć bezpośrednio do ASO? Miał ktoś podobne doświadczenia?
Witaj, ja to bym zaczął or rozebrania kierownicy i popatrzenia czy się nie rozłączyło coś, chyba że masz tanio albo swojego VAGa to skasuj błąd, potrą i zobacz czy wróci (może coś było nie tak z kabelkami)



Zane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Zane » wt sty 27, 2009 21:12

wróce do jednego klimatu a mianowicie osiągi:

A4 prosta droga żadne z górki zimowe opony dunlop sport 195 65 16`

widać spalanie i prędkość oraz obroty. Gdyby nie cholerny tir wyprzedzający tira to miałbym spoko wynik.

Spalaniie nie jest za wysokie? gaz do dechy minus kilka milimetrów :)

Obrazek

Jedno pytanie łożysko na przodzie dam rady sam w ciepłym garażu?
Czy lepiej mechanior i co w razie samoróbki potrzeba?



Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » śr sty 28, 2009 18:48

Witam wszystkich forummowiczów przez przypadek znalazłem to forum i przeczytałem prawie wszystkie problemy z jakimi sie borykacie. w moim mk4 1.6.sr z 1998r występuja objawy z z serii osłabienie i zamulenie po zmianie z 1 na 2 bieg przy nap. zmienie przy 3500 obr zmula sie i po chwili wchodzi na obroty i nie równa praca silnika na biegu jałowym skakanie obrotów wyeliminowane po zmianie czujnika temperaturki. i ma jeszcze jeden problemik padły mi wycieraczki cykliczne tzw czasowe po właczeniu przeskoczą raz i nie ma powtórki po zmianie na przełaczniku na wiekszą częstotliwosc równiez raz przeskoczą i brak powtórki co to moze byc nie znalazłem tego na forum :(:(:(i czy zmaina standardowego filtra na jakis stozkowy z wyzszej półki cos zmieni ???a i jeszcze jedno wyrazna róznica w mocy gdy powietzre jest zimne w lecie jest tragedia :grrr: duzo słabszy czy to przez ciepłe powietrze??



Awatar użytkownika
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: sob maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Kontakt:

Problem (może) rozwiązany

Post autor: OIL » śr sty 28, 2009 19:12

A wiec tak.........powoli dostawałem szału jak sprawdzałem poziom oleju w silniku, w tydzień - ok.300 km "zjadł" mi ok 0,5 litra.
Rozmawiałem ze znajomymi mechanikami i kazdy mówił co innego - zły olej, rozwalony silnik,zawory,srory itp itd
Rozebrałem kolektor zdjołem pokrywke zaworów a tam moim oczom ukazał się majonez, no i juz miałem powód - istna trgedia w silniku, kolektor zawalony, odma również.Wszystko wyczyszczone, wymieniony przy okazji termostat bo poprzedni cos nie chciał 90 stopni łapać. Wymieniłem również uszczelkę pokrywy zaworów, filtr oleju i w końcu olej - tym razem postawiłem na Castrol Magnatec 10w40.
Na zaworach nie było widać większych oznak zniszczenia więc myśle że silnik jest ok - chociaż to dopiero wyjdzie w tzw. praniu.
Wyczyściłem przepustnice, mysle ze ten majonez wziął się z tego iż mało jeżdze golfem a do tego mamy zimę.Po wymianie tego wszystkiego z wydechu wylatywała sama czarna maź,ten cały syf z silnika.
Mam nadzieję ze to leczenie troche pomogło silnikowi 1.6 sr

pozdrawiam


MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest

Awatar użytkownika
_Peeter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:03
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: _Peeter » śr sty 28, 2009 20:23

ignac_bdg pisze:Rozebrałem kolektor zdjołem pokrywke zaworów a tam moim oczom ukazał się majonez
Kolego, taki majonez robi się od różnych uszczelniaczy wlewanych do oleju.

Proponuję Ci przy następnej wymianie oleju zakupić sobie preparat, który wlewa się do starego oleju, po czym włącza silnik na 10 min, a później wymienia olej. W takim przypadku wyczyścisz sobie cały silnik a nie tylko pod pokrywą zaworów.

Tu masz stronkę z przykładowym takim preparatem www



Awatar użytkownika
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: sob maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Kontakt:

Post autor: OIL » śr sty 28, 2009 20:35

Kolego, taki majonez robi się od różnych uszczelniaczy wlewanych do oleju.

Kolego, czyściłem silnik podobnym preparatem jakis rok , potem juz nic "specjal" nie wlewałem do silnika.
Myśle ze walnięty termostat, mało jazdy, wilgoć a co za tym idzie nie dogrzany silnik mają duzy wpływ na powstawania majonezu. :bajer:


MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » śr sty 28, 2009 21:05

U mnie zbiera się dosyć sporo chyba pary/wody pod korkiem wlewu oleju... U was też występuje podobne zjawisko??
Jak kupiłem golfa i zajrzałem pod korek to już się obawiałem uszczelki pod głowicą. Żadne moje poprzednie auto takiego czegoś nie robiło...
Uszczelka w starym korku aż się zlasowała i musiałem wymienić... I jeszcze jak silnik pracuje to strasznie czuć zapach gazów jakby spalin po zdjęciu korka :/
No chyba, że w AKL to norma :|
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 21:08 przez steniu4, łącznie zmieniany 1 raz.


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: mariosol » czw sty 29, 2009 18:54

ignac_bdg, ,steniu4,

polecam art. :bigok:

Obrazek


[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 127 gości